Toon posts:

Kan de schotel de kabeltelevisie storen?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Komt net mijn buurvrouw, een dame van 74 jaar aan de deur: jouw schotel stoort op mijn TV!
Wat is het verhaal, ze heeft zo'n slecht beeld de laatste tijd en nu hebben mensen haar verteld dat dat kan komen door de schotel van de buurman.
Ik heb er nog nooit van gehoord.

Iemand hier op het forum wel eens van gehoord?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij kan dan niet, omdat als het goed geen contact wordt gemaakt met de TV van je buurvrouw. Behalve als ze naast elkaar staan, dan is het wel mogelijk, maar volgens mij lukt dat na een meter ofzo niet meer..

Verwijderd

een schotel is toch een ontvanger en geen zender :? hoe moet het dan storen op een ander apparaat :?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12 14:57
dat kan dus echt niet, of de signaal kabel zou langs haar coax moeten liggen (en dan nog, het signaal wat er door loopt is zo klein, dat het nog niets uitmaakt, daarnaast is coax afgeschermd)

onzin dus

Verwijderd

Topicstarter
Mijn schotel, het zijn er nu twee overigens, staan aan de voorkant van mijn woning en de kabel komt aan de achterkant binnen, dus een eind er vandaan.

Misschien zit haar antenne kabel niet goed in het toestel of zo, ik zal er morgen eens langs gaan om te kijken.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Geloof mij maar, dat kan echt niet...

Waarschijnlijk heeft ze nog een kabel liggen van wandcontactdoos naar de televisie uit de jaren '70, met dito stekkers... ;)

Kijk dat maar eens goed na, waarschijnlijk los je 't probleem dan zo op..

Verwijderd

Zendamateurs gebruiken de schotel steeds vaker als zend antenne.
Elke ontvangst antenne kan in princiepe gebruikt worden als zendantenne.
In jouw geval word gelijk die link gelegd en word je ervan beschuld uit te zenden met de schotel.
Teminste ik denk dat dit het geval is.
En je schotel storen op de buurvrouws tv lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33

Klippy

Still Game

Ze heeft toch kabel neem ik aan he of kijkt ze nog die 3 zenders die in de lucht zitten?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Weet niet of je er wat aan hebt, maar heb een Canal+ kastje en als die te dicht bij mijn TV staat dan stoort dat op me TV, krijg ik strepen.
Pagina: 1