Toon posts:

Lexmark Optra N papier loopt vast in verhittingsstation

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Lexmark optra N laserprinter. Ik krijg de hele tijd een melding dat er papier vast zit in het verhittingsstation. Ik heb inmiddels het hele apparaat uit elkaar ghad maar er zit absoluut geen papier in vast. HOE KAN IK DIT OPLOSSEN!!!
Zou er misschien een sensor kapot kunnen zijn? Ik heb op internet gezocht ook bij LEXMARK maar ik kan nergens tekeningen van de printer vinden.

Kent iemand hetzelfde probleem of weet iemand waar ik tekeningen van het aparaat kan vinden, alvast bedankt!

Groeten Ton

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ken deze printer niet, en weet ook niet hoe deze in elkaar zit.
Maar komt er wel papier door de verhittingsstation (fuser unit) heen, of geeft hij gelijk deze melding als je hem aanzet.
Draait de unit wel eens, en is er een aparte toevoer van het papier naar de unit.
Als de unit niet draait, en het papier wel wordt aangeleverd, zal daar dus het probleem zitten.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Het papier komt tot halverwege de verhittingsunit (steekt er dan zo'n 10cm uit) en dan houdt de printer er mee op. De printer heeft altijd zeer goed gedraaid, maar nu blijft hij vastlopen!!!!! :(

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:20
Als het papier ongekreukelt door de printer dan kan het liggen aan de pickuprollen van de papierlade, deze slijten waardoor het papier een beetje slipt. Je kan proberen de rollen een keer schoon te maken, maar waarschijnlijk moeten ze een keer vervangen worden.

Bij mijn vorige werkgever hadden we ook Lexmarkprinters (T-series) en wij hadden standaard een setje pickuprollen liggen als er dan papierstoringen kwamen zonder dat het papiervast gelopen was dan werden de pickuprollen vervangen en liepen ze weer als een zonnetje.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pickup-rollen schoongemaakt maar ook dat heeft geen windeieren gelegd. Ik neem aan dat je met de pickup-rollen de rubberen rollen bij het verhittingsstation bedoeld, waar het papier voorbij komt. 8)7 :9~ ;(

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:20
Mijn fout, ik ging er vanuit dat de term pickuprol bij iedereen bekend is. :z

Pickuprollen = De rollen die het papier uit de papierlade "oppakken".

Bij de T-serie zijn versleten pickuprollen de hoofdoorzaak dat de printer onterrecht in een paperjam valt, het komt door het slippen van het papier op de pickuprollen waardoor het te laat bij een sensor is en dan stopt de printer.

[ Voor 52% gewijzigd door squaddie op 20-10-2003 23:30 . Reden: Verduidelijking... ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
Gewoon lexmark bellen. Ik heb zeer goede ervaringen met de telefonische support van hen.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Het probleem is ogelost. Ik heb een gebruik gemaakt van de technical support van Lexmark, en de technische dienst heeft op een emailtje gereageerd!!!

Bedankt voor alle reacties, ken ik weer printer!!! :P :9 :*)

Groeten van Ton Verhees

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 20:03:
Mensen,

Het probleem is ogelost. Ik heb een gebruik gemaakt van de technical support van Lexmark, en de technische dienst heeft op een emailtje gereageerd!!!

Bedankt voor alle reacties, ken ik weer printer!!! :P :9 :*)

Groeten van Ton Verhees
wel leuk om ff teweten wat het nou was :? :D

Verwijderd

Topicstarter
OOOOOWWWW JAH,

Waar lag het ook alweer aan!!!!

Die man van lexmark zei dat het aan een losse connector kon liggen in het verhittingsstation, ik heb het hele ding uit elkaar gedraaid, maar ik heb geen losse connector gevonden. Nadat ik hem weer in elkaar had gezet deed hij het weer.

Dus wat er nou aan was, GOD mag het weten, maar ik ken weer printen!!!

:7
Pagina: 1