Titel-changes: Altijd origineel vermelden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ik las zojuist weer een topicje waarin 1 vd eerste replies van een modje was: "Titel even aangepast".

Ikzelf ben dan altijd zoooo nieuwsgierig wat het eerst was :) Zal wel aan mij liggen, maar met het oog op nuttigheid: als er vermeld wordt wat het eerst was, kan dat misschien wel een positieve uitwerking hebben op toekomstige posts. Zo van, goh het valt me op dat titels waar dit en dat in staat altijd veranderd worden...

Is het dus geen idee om het een soorty policy te maken dat bij elke titel-change even een van > naar regeltje gezet wordt? Sommige mods doen het al wel eens, maar als iederéén het zou doen: olé.

bedankt voor de zendtijd, over naar het weer.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal worden titels veranderd wanneer deze erg slecht zijn.. snap niet echt wat je aan een slechte titel kan zien? Maakt het topic alleen maar rommeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Ipv "Titel veranderd", is "Titel veranderd van ‘Hellpp’ naar ‘[Win XP] Probleem met Geluid" toch niet zo veel moeite? Aleen maar extra toetsaanslagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Even enkel voor mezelf sprekend)
Goed punt, ik zal er op proberen te letten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 18:14:
meestal worden titels veranderd wanneer deze erg slecht zijn.. snap niet echt wat je aan een slechte titel kan zien? Maakt het topic alleen maar rommeliger.
titels worden ook veranderd wanneer ze niet voldoende lading-dekkend zijn voor zover ik weet, en dan heb je er wel iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

P&W heeft er een sticky over sinds kort: ***** Lees dit! Over topictitels in P&W *****

Als je een titelchange krijgt is het in 99% van de gevallen om een van de redenen die daarin genoemd staan ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

* Vae Victis mompelt iets over al geweest in LA: ;)
[rml]XceeD in "[ topictitels] kleine request"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31
Misschien kunnen ze in React wel inbouwen dat ie dat automatisch doet als je een titel wijzigd, dan kunnen de modjes niet meer anders (zal ze leren, die eigenwijze ...). ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
tja ik vind het wél meerwaarde hebben :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

BaRF schreef op 20 October 2003 @ 18:13:
Is het dus geen idee om het een soorty policy te maken dat bij elke titel-change even een van > naar regeltje gezet wordt? Sommige mods doen het al wel eens, maar als iederéén het zou doen: olé.
Volgens mij staat er in de meeste policies wel iets over titels.

Ik denk dat het in de meeste gevallen nutteloos is. Als ik een tag weghaal of de spelling aanpas, dan zeg ik dat erbij, maar als ik alleen maar zeg 'topictitel aangepast', dan heb ik die gewoon duidelijker gemaakt en betrof het meestal onduidelijke/irrelevante keywoorden, slechte grammatica of verkeerde termen. Het weten van de oorpronkelijke titel is dan zinloos, omdat het geen systematische fouten zijn. Natuurlijk, het is een kleine moeite die te vermelden, maar veel kleine moeites maken een grote moeite en er zijn zoveel 'kleine dingetjes' die mensen willen, dat je ze gegarandeerd toch gaat vergeten als je ze zelf niet zinvol acht.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeRCT13 schreef op 20 October 2003 @ 18:32:
Ipv "Titel veranderd", is "Titel veranderd van ‘Hellpp’ naar ‘[Win XP] Probleem met Geluid" toch niet zo veel moeite? Aleen maar extra toetsaanslagen..
En wat als de titel al wat lang was? Komt de leesbaarheid ook niet echt ten goede lijkt mij.

"vraag over Windows Operating System"-> was "waar kan ik hier een vraag stellen over windows versies"

Ik geef toe, is misschien een extreem voorbeeld, maar zal in de praktijk vaak zat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

F_J_K:
(Even enkel voor mezelf sprekend)
Goed punt, ik zal er op proberen te letten :)
* drm vindt het ook wel een aardig punt :)
TgF:
En wat als de titel al wat lang was? Komt de leesbaarheid ook niet echt ten goede lijkt mij.

"vraag over Windows Operating System"-> was "waar kan ik hier een vraag stellen over windows versies"

Ik geef toe, is misschien een extreem voorbeeld, maar zal in de praktijk vaak zat voorkomen.
* drm denkt dat dat wel meevalt als je het tussen [ot]...[/] tags zet :)
offtopic:
titel: "vraag over Windows Operating System"
(was "waar kan ik hier een vraag stellen over windows versies")

om het mooie voorbeeld maar even te hergebruiken :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 20:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 13:39:
[...]

Dat wordt het bericht van de mod dus niet 'Titel veranderd' maar 'Titel ingekort', is het meteen duidelijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op 21 October 2003 @ 13:42:
[...]
* drm vindt het ook wel een aardig punt :)

[...]
* drm denkt dat dat wel meevalt als je het tussen [ot]...[/] tags zet :)
offtopic:
titel: "vraag over Windows Operating System"
(was "waar kan ik hier een vraag stellen over windows versies")

om het mooie voorbeeld maar even te hergebruiken :P
Ik dacht dat ze het graag in de nieuwe titel verwerkt willen hebben, als dat niet zo is, vervalt mijn opmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

and another useless feature......

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Bever schreef op 21 October 2003 @ 12:33:
Misschien kunnen ze in React wel inbouwen dat ie dat automatisch doet als je een titel wijzigd, dan kunnen de modjes niet meer anders (zal ze leren, die eigenwijze ...). ;) ;)
ik dacht het niet :(

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

chem schreef op 21 October 2003 @ 13:54:
[...]

ik dacht het niet :(
Idd, forumvervuiling in 90% van de edits. Ik meld alleen in-topic dat ik een titel heb veranderd als ik echt wil dat de TS waarneemt dat ie heeft lopen prutsen ('HELLUPHIJDOETUTNIE!!!!' e.d.). Voor kleine wijzigingen of layoutinkortingen zet ik alleen het beroemde sterretje erachter, en dat wil ik ook niet in het topic terugzien.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

TgF:
Ik dacht dat ze het graag in de nieuwe titel verwerkt willen hebben, als dat niet zo is, vervalt mijn opmerking :)
Als dat zo is, dan denk ik dat je dat inderdaad gewoon kan vergeten. Dat ziet er niet uit en maakt het allesbehalve overzichtelijk :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31
curry684 schreef op 21 oktober 2003 @ 13:58:
[...]

Idd, forumvervuiling in 90% van de edits. Ik meld alleen in-topic dat ik een titel heb veranderd als ik echt wil dat de TS waarneemt dat ie heeft lopen prutsen ('HELLUPHIJDOETUTNIE!!!!' e.d.). Voor kleine wijzigingen of layoutinkortingen zet ik alleen het beroemde sterretje erachter, en dat wil ik ook niet in het topic terugzien.
Zou misschien ook op een andere manier kunnen, dat oude titels behouden blijven zegmaar en dat je die op een aparte pagina kunt bekijken oid.

Van mij hoeft 't eigenlijk niet hoor, boeit mij nietzo, als de titels maar duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Bever:
Zou misschien ook op een andere manier kunnen, dat oude titels behouden blijven zegmaar en dat je die op een aparte pagina kunt bekijken oid.
Lijkt me zwaar overdreven voor zoiets onbenulligs ;)
Van mij hoeft 't eigenlijk niet hoor, boeit mij nietzo, als de titels maar duidelijk zijn.
Van mij ook niet, maar melding in 't topic kan wel handig zijn in sommige gevallen. Dat lijkt mij overigens ter beoordeling aan de moderators zelf :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 22:59
DeRCT13 schreef op 20 oktober 2003 @ 18:32:
Of nog korter: "Titel veranderd van ‘Hellpp!!!’ naar huidige" :) Doe ik ook altijd óf ik vermeld het in 't geheel niet in het topic. De melding dat alleen de titel is aangepast vind ik persoonlijk ook tamelijk nutteloos, niemand die wat aan zo'n melding heeft :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wanneer ik naar WOS of SA kijk dan wordt er meestal een uitleg gegeven waarom er een titel is aangepast. Meestal wordt er gewezen op de policy, zoals:
OS aan titel toegevoegd. Volgende keer meteen zelf even het OS vermelden.
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy
of
Titel aangepast. Graag de volgende keer een duidelijke titel verzinnen. Probeer zoveel mogelijk een omschrijving te geven in je titel.
Zie ook: Topictitel, hoe te formuleren?
Dat lijkt mij de lading wel te dekken. Ik snap werkelijk niet waarom je dan ook nog de oude titel moet vermelden. Dat komt mij een beetje over als leedvermaak. Het draagt totaal niet bij aan het topic, in tegenstelling tot de nieuwe titel. Daarnaast hebben verkeerde geformuleerde titels vaak een offtopic reply tot gevolg. Door de alsnog weer de verkeerde titel te vermelden werk je dat in de hand imho... :)

Nogmaals, ik zie de toegevoegde waarde totaal niet en heb deze ook nog niet kunnen terugvinden in dit topic. Enkel de reden omdat iemand zoooo nieuwsgierig is kan mij niet overtuigen. Mijn buurvrouw is ook nieuwsgierig en wil ook alles weten, mooi voor haar, maar dat wil niet zeggen dat ik ten alle tijden ga uitleggen waarom ik iets doe. Ik vind het op de hoogte brengen van de betrokkenen iets belangrijker :)

Daarnaast zijn de reply's als
Titel aangepast
vaak een extra vermelding omdat een moderator heeft moeten wachten op extra info van de topicstarter. Vaak staat ergens daarboven reeds een reply met info waarom een titel niet voldoet.

[ Voor 16% gewijzigd door Han op 21-10-2003 18:33 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik wil het er wel bijzetten, als we met z'n allen kunnen afspreken dat als iemand z'n titel vergeet hij behalve de "oh sorry titel vergeten" ook even erbij zet wat die titel dan ook eigenlijk had moeten zijn :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1