Toon posts:

Informatie Lichtbalk / Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haya!,

Enige tijd geleden heb ik bij KPN gewerkt, waar de automatiseringsafdeling een hele handige informatie balk gebruikte om informatie uit te wisselen.

Het is een softwarebalk die bovenin je scherm draaide ... en dmv een tekst bestand daar informatie (server down / problemen) liet zien.

Wie weet waar ik zoiets kan krijgen?
BEst handig!!!

Gr
Olav

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Er zijn heel veel programma's die "balken" in je scherm laten zien (oa Statbar, Winbar, etc, zie het 'Show je desktop' topic, al staat dat nu in de HK en ik weet niet of jij xs hebt), wie weet zou je ze eens moeten bellen, een dergelijk iets kan erg algemeen zijn :)

[ Voor 32% gewijzigd door G33rt op 20-10-2003 17:46 . Reden: verwijzing naar show je desktop topic ]

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 20 October 2003 @ 17:46:
Er zijn heel veel programma's die "balken" in je scherm laten zien (oa Statbar, Winbar, etc, zie het 'Show je desktop' topic, al staat dat nu in de HK en ik weet niet of jij xs hebt), wie weet zou je ze eens moeten bellen, een dergelijk iets kan erg algemeen zijn :)
Waarschijnlijk bedoel jij een andere lichtbalk ..
Die winbar etc laten systeem informatie zien. Erg leuk! maar niet wat ik zoek.

Stel er gaat een server down, dan werd dat in een in txt file bijgewerkt, en piepte de balk met een nieuw bericht. Dat scrolde de melding boven in je scherm.

of kan winbar dat ook?

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Wat op zich zou kunnen is in plaats van iets in een txt-file te schrijven, iets toevoegen aan een (XML-)RSS-bestand, en dat je dan vanuit Winbar die RSS opent...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 17:49:
[...]
of kan winbar dat ook?
afaik kan Winbar ook RSS/XML parsen, ik zal het eens nakijken :)