Jawel Ati Catalyst 3.8 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Hoewel ATi Catalyst 3.8 in eerste instantie goed ontvangen werd, bleek dit weekend dat de nieuwe versie van de Radeon-driver ook erg gevaarlijk kan zijn. Eerst werd bekend dat de temperatuur van kaarten in de 9800-serie wel 15 graden kon stijgen na installatie van de nieuwe driver. Verschillende gebruikers meldden dat de ventilator dit niet aankon en de kaart onherstelbaar beschadigd raakte. Met name degenen die een 9700-naar-9800 mod hebben uitgevoerd zonder extra koeling te installeren zouden risico lopen.

Helaas bleef het niet alleen daarbij, want er lijkt nog een andere bug in te zitten die ervoor zorgt dat in sommige situaties instellingen van de primaire en secundaire monitor door elkaar worden gehaald. Wanneer er geen secundaire monitor aanwezig is geldt er dus geen enkele beperking qua refresh rate en stuurt de driver vrolijk een signaal van 200Hz door de kabel heen. De meeste schermen zijn hier tegen beveiligd, maar toch zouden er al 183 monitoren zijn beschadigd of overleden. ATi heeft tegenover Guru3d verklaard dat ze beide problemen niet kunnen reproduceren, en in de uitgelekte Catalyst 3.9 zijn ze dan ook nog niet opgelost. Wel wordt er nog steeds onderzoek naar gedaan naar de berichten:

Mag ik nu een keer lachen naar de Ati mensen ;) na alle flame op Nvidia

[ Voor 4% gewijzigd door fast-server op 20-10-2003 17:40 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mja dit stond ook op de frontpage..

is het de bedoeling dat dit een uitlach / flame topic wordt?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

slotje :X

Verwijderd

ik dacht dat dit een serieuze topic was over de problemen van catalyst 3.8, niet dus...............

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Tsjah als ie het in Catalyst 3.8 topic had gepost had het nog kans :Z

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Beetje jammer, zo'n laatste opmerking.

Profile

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik heb helemaal geen last van mijn gemodde Catalyst 3.8 op mijn laptop :)

Tja, Catalyst 3.8 void your warranty 8)7 (dat kan nooit de bedoeling zijn geweest denk ik zo)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
ja wie de bal kaatst kan hem verwachten, zodra het over nvdia gaat heeft iedereen kritiek.

Nu is Ati een keer in negatief daglicht en dan mag je niets zeggen, of zijn jullie chaggie omdat de radeon doorgefikt is??

Ze willen er iedergeval niets over weten hier liever herrie dan een kapotte monitor of verbrande :P kaart

[ Voor 21% gewijzigd door fast-server op 20-10-2003 17:57 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Heren, deze mag verder met rust gelaten worden tot een collega hem dicht doet, dank u ;)

LinkedIn
Instagram

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

fast-server schreef op 20 October 2003 @ 17:54:
ja wie de bal kaatst kan hem verwachten, zodra het over nvdia gaat heeft iedereen kritiek.

Nu is Ati een keer in negatief daglicht en dan mag je niets zeggen, of zijn jullie chaggie omdat de radeon doorgefikt is
Daar gaat het geen eens om, kijk voortaan ff voor je een topic start. Om hier nou apart topic voor te starten als er al 2 de topics zijn:

ATI Catalyst 3.8
Radeon Topic

:)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
dicht

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een aantal mensen kunnen n.a.v dit topic hun mailbox extra in de gaten houden. Lees Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics nog eens goed door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.