[PC] Halo demo probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
w00t, wat was ik opgelucht toen Halo ook voor de PC verscheen, maar helaas wilt ie niet zo gaan bij mij. Ik krijg deze foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://207.44.140.104/~admin6/Members%20Files/halofout.JPG

System specs: PIV 2.66 (niet OC), (herc) ATi 9700 Pro (niet OC), 512MBram, Epox 4pea+. Omega ATi driver 3.8 (2.4.96b) & DirectX9.0b, WinXP.

Wat heb ik allemaal gedaan?
* Als eerst kreeg ik een heel andere fout met de CATALYST driver 3.8, problemen met de textures etc. (helaas geen screen) maar het startte wel op.
* CATALYST driver 3.7 gedownload en geinstaleerd, ik krijg zelfde foutmelding als hierboven, (zie screen) (start niet op)
* Net effe Omega Catalyst 2.4.96 geinstaleerd (meuktracker: Omega Catalyst 2.4.96) zelfde effect. (start niet op)

Ik heb DXDIAG gerunned, wat hierboven ook gevraagt werd(screen), maar kan niks 'bruikbaars' vinden en Hardwareversnelling staat op maximaal.

Kan iemand mij hieruit helpen? Bvd =) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Heb je soms een refreshrate fix draaien? Zo ja, zet die dan eens uit als je Halo gaat spelen. Ingame kan je trouwens ook de refreshrate instellen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zet FSAA/AF uit, daar is Halo ook niet altijd even blij mee. Dat is handig aan Catalyst 3.8, je kan nu profielen maken waardoor je snel kan switchen tussen verschillende FSAA/AF instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 17:30:
Of zet FSAA/AF uit, daar is Halo ook niet altijd even blij mee. Dat is handig aan Catalyst 3.8, je kan nu profielen maken waardoor je snel kan switchen tussen verschillende FSAA/AF instellingen :)
Wel handig die 3.8, :) maar FSAA/AF staan uit, nog geen enkel effect.
MaRc0 schreef op 20 October 2003 @ 17:21:
Heb je soms een refreshrate fix draaien? Zo ja, zet die dan eens uit als je Halo gaat spelen. Ingame kan je trouwens ook de refreshrate instellen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)
Nope, Jammer genoeg nog geen oplossing.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Ik heb dus idd hetzelfde probleem, ik weet wel een alternatieve oplossing, al je settings zo hoog mogelijk zetten in je tabbladen van drivers, dit is het enige wat werkt bij mij.
Maarja veel plezier heb je er dan niet van @ 10fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op 20 oktober 2003 @ 22:57:
Ik heb dus idd hetzelfde probleem, ik weet wel een alternatieve oplossing, al je settings zo hoog mogelijk zetten in je tabbladen van drivers, dit is het enige wat werkt bij mij.
Maarja veel plezier heb je er dan niet van @ 10fps
Iig niet bij mij :( Zelfde effect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb Halo niet en ook geen ATI Radion 9800, maar de onderstaande tip hielp wel met een ander spel.

Probeer eens via DirextX Diagnostics (dxdiag) de Direct3D acceleration feature uit te schakelen en dan weer in te schakelen (dis- en enable)..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 23:27:
Ikzelf heb Halo niet en ook geen ATI Radion 9800, maar de onderstaande tip hielp wel met een ander spel.

Probeer eens via DirextX Diagnostics (dxdiag) de Direct3D acceleration feature uit te schakelen en dan weer in te schakelen (dis- en enable)..
Already did it, geen effect. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb het gefixed.

Hoe heb ik het gefixed?
Nou, neem je "Halo" shortcut, => eigenschappen en plak dit bij "doel" X:\XXXXX\Microsoft Games\Halo Trial\halo.exe" -vidmode 1024,768,100

bij mij "C:\Program Files\Microsoft Games\Halo Trial\halo.exe" -vidmode 1024,768,100 dus. :)

*Me happy* Bedankt voor het helpen allemaal. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 18:37:
Hey, ik heb het gefixed.

Hoe heb ik het gefixed?
Nou, neem je "Halo" shortcut, => eigenschappen en plak dit bij "doel" X:\XXXXX\Microsoft Games\Halo Trial\halo.exe" -vidmode 1024,768,100

bij mij "C:\Program Files\Microsoft Games\Halo Trial\halo.exe" -vidmode 1024,768,100 dus. :)

*Me happy* Bedankt voor het helpen allemaal. :*)
Ik heb nog steeds het grijze beeld tenzij ik alles op Kwaliteit in de drivers tab zet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op 22 October 2003 @ 18:53:
[...]

Ik heb nog steeds het grijze beeld tenzij ik alles op Kwaliteit in de drivers tab zet :(
Kan je misschien een screenie posten en de foutmelding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 19:05:
[...]

Kan je misschien een screenie posten en de foutmelding? :)
Ik heb dus geen foutmelding, ik kan je een screenie posten van de instellingen die ik use, en hoe het beeld er dus belabberd uitzie, onthoud ik heb dus een officiele versie gekocht.
Halo geen AA/AF dat is toch wel het beroerdste wat je kan weglaten tegenwoordig in de games!!
Ik heb het idee dat ie zowat software matig loopt te renderen zo traag loopt alles, terwijl ik dus UT2003 op 1280x1024 @ 4xAA en 4xAF draai.

Afbeeldingslocatie: http://212.127.181.8/Overig/Ati.jpg

(doet het plaatje het?)
Ik heb gewoon een webserver thuis draaien maar het is me nog nooit gelukt om een plaatje te laden in de browsewr van afstand, hiermee bedoel ik dus direct zoals ik nu wil, als ik gewoon naar me website ga dan doet ie het wel.

[ Voor 43% gewijzigd door GeeMoney op 22-10-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Je hoeft niet alles in je direct3d tab op max te zetten, alleen je mipmap detail op max. De overige functies worden niet gebruikt in Halo, maar vreten wel resources.

Experimenteer ook met de verschillende switches. Het kan veel uitmaken om -use11 te gebruiken ipv -use20, als je kaart dat niet ondersteund. (pixelshaderversie 1.1 of 2.0, er is ook nog een tussenversie 1.4)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
HellBeast schreef op 23 oktober 2003 @ 10:05:
Je hoeft niet alles in je direct3d tab op max te zetten, alleen je mipmap detail op max. De overige functies worden niet gebruikt in Halo, maar vreten wel resources.

Experimenteer ook met de verschillende switches. Het kan veel uitmaken om -use11 te gebruiken ipv -use20, als je kaart dat niet ondersteund. (pixelshaderversie 1.1 of 2.0, er is ook nog een tussenversie 1.4)
Heb ik allemaal al geprobeerd, en idd alleen de mip-mapping op Full is inderdaad genoeg, dan nog vind ik het er zwaar beroerd uit zien en loopt het met use10 of dergelijke opties niet zoals het hoort.
Pagina: 1