Voltages om van te huilen

Pagina: 1
Acties:

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 21:57

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
beste tweakers.

Ik zit hier met een enorm vreemd probleem. Ik leg uit als volgt.

ik heb dus onvoorspelbaar last van; of rode strepen ineens in het beeld, of de pc loopt vast, of hij start opnieuw op. Dit gebeurt minimaal zo'n 4 keer per dag. Formatteren en dergelijke helpt niet, is al geprobeerd

Nu zat ik eens te kijken bij het programmaatje speedfan en MBM en daar werden voltage schommelingen waargenomen waar je van gaat janken.

Vcore1 =1.60
Vcore2 = 2.50
+3.3v = 3.23
+5v = 3.66
+12v = 5.06
-12v = -7
-5v = -1.3

Nu geeft ie dit aan bij MBM EN speedfan. hier klopt natuurlijk niks van want men pc zou niet eens op moeten kunnen starten met dit soort voltages.

ik heb hier dus een AMD athlon 2600 + ECS L7VTA2, 256 MB ram, GF4 ti 4200 en een 300 watts voeding

Ligt het aan de voeding? nee, ik was dus vorige week 3 dagen bij iemand LAN, en ironisch genoeg liep men computer daar als een zonnetje.

Wat kan ik hier tegen doen?of schommelende voltages in huis?

alvast bedankt voor aandacht/hulp

Verwijderd

heb je niet toevallig ergens een multimetertje liggen, zodat je het echt goed kan meten?
Ps. als je in de rest van het huis niet van die vreemde dingen hebt, kan je dat laatse natuurlijk al uitsluiten. Dan zit het ergens in je pc.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 17:17 ]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Heb je je pc'tje aan een RANDAARDE-stopcontact hangen??

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

wat zegt ie in je bios?

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
in men bios ken ik alleen maar men Core's zien, die staan stabiel, zo ook in speedfan, het gaat dus echt om die + 5, 12 en min 5, 12, ik heb nog geen multimeter overigens, en nee, geen randaarde stopcontact hier :/

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij die LAN-party wel randaarde? Was ook het eerste waar ik aan dacht. Anders te PC aarden aan de radiator.

This footer is intentionally left blank

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
shifty schreef op 20 October 2003 @ 17:28:
en nee, geen randaarde stopcontact hier :/
Kijk of je anders met een (lang) geaard verlengsnoer je computer wel even op een geaard stopcontact kan aansluiten uit bijv de badkamer/keuken... van uit gaande dat je daar wel geaarde stopcontacten hebt ;)

Dan kan je in iedergeval uitsluiten of het daar aan ligt of niet!

Please do not contact me telepathically.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik denk idd dat het aan de stroomtoevoer bij jouw thuis ligt. Zou wel randaarde nemen, kijk is of het werkt als je het aansluit op een verlengdoos met beveiliging knopje.

dikzak

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe zien de voltages eruit in de BIOS?

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
wat heb je nog allemaal op dat stopcontact hangen ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Geloof me, als 12V echt 5V is, start je hele PC niet eens op. Die tooltjes hebben het gewoon hardstikke mis. De enige die het goed heeft is je multimeter, druk eens zo'n meter in een molex, weet je zeker wat het is.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

hij heeft geen multi meter.

[ Voor 4% gewijzigd door Sayko op 20-10-2003 18:06 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

BalusC schreef op 20 October 2003 @ 17:38:
Hoe zien de voltages eruit in de BIOS?
shifty schreef op 20 October 2003 @ 17:28:
in men bios ken ik alleen maar men Core's zien, die staan stabiel, zo ook in speedfan, het gaat dus echt om die + 5, 12 en min 5, 12
[...]
:)
Volgens mij kun je voor een paar euro bij de bouwmarkt een multimeter kopen. Heb je ook geen kennissen oid die even met zo'n ding langs kunnen komen fietsen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
mja morgen multimeter,

ga nu even kijken of randaardes werken :)

EDIT :

Nou dat werkt dus blijkbaar OOK al niet, Nog steeds zie ik gare settings, en eigenlijk ook geen enkel echt utility van ECS zelf om de boel mee te bekijken :/

[ Voor 62% gewijzigd door Nickbn op 20-10-2003 20:40 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
die 5 en 12V kloppen niet. Anders draait je pc echt niet.

{signature}

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 14:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

ECS heeft een klein probleempje met voltages meten
mijn ls7a2 (oid:)) komt op de 12v lijn ook regelmatig met 5, -5 of 25 volt aanzetten.

dit zegt alleen iets over de sensor. met zulke voltages in het echt is je pc afgeschreven
(overigens is mijn pc nu superstabiel :) )

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

trek anders een randaarde naar je kachel ofzow...
en rode strepen door je beeld is een driver-probleem of je kaart heeft zin om te sterven.

Verwijderd

Stond laatst op www.firingsquad.com een interessant stukje over 'noise' op je stroom net. Misschien is dat bij jou van toepassing.

(deel van hun Opteron workstation artikel)
Link: http://www.firingsquad.co...eron_2003_Part1/page9.asp

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wel erg veel replies over wat er wel allemaal niet is terwijl dat programma de gegevens duidelijk niet goed uitleest en/of het mobo ze niet goed doorgeeft.

ma ma ma ma ma macron one

Pagina: 1