SMS-balk op evenementen

Pagina: 1
Acties:

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Ik zit zelf in een commissie die bij ons op school zorgt voor de organisatie van evenementen en hebben regelmatig een sms-balk...

Nu komt het... Wij gebruiken op het moment TWEE laptops waarvan op één SMS-balk gedaan wordt en de andere constant zwart beeld uitzendt(als we geen foto's erop gooien). Wij gebruiken daarvoor Powerpoint, maar wij zijn er overtuigd van dat het ook op een andere manier kan. Om steeds van beeld te switchen gebruiken we een handmatige switch, maar die mag in principe blijven. Is er iemand die een programma kent waarmee we het anders kunnen doen... dat b.v. naar de VGA-poort op die laptop de sms-balk wordt verzonden(zonder de Windows-shit) terwijl we op de laptop gewoon dingen aan de balk toevoegen.

Ik zou nuttig antwoorden en geen flauwe posts erg waarderen...

ECL

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je bedoelt dus dat op de VGA out(voor een beamer ofzo) een ander beeld komt dan op het scherm van de laptop?
Volgens mij is dat alleen mogelijk als de hardware het ondersteunt...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

* edit: oeps

[ Voor 68% gewijzigd door megaleo op 20-10-2003 17:17 ]

• DanielB
SH007 schreef op 20 oktober 2003 @ 17:15:
Je bedoelt dus dat op de VGA out(voor een beamer ofzo) een ander beeld komt dan op het scherm van de laptop?
Volgens mij is dat alleen mogelijk als de hardware het ondersteunt...
Op de laptop zit een VGA-out... 't is de bedoeling dat de daadwerkelijke SMS-balk wordt verzonden naar de beamer via de VGA-out op de laptop terwijl wij nog aan 't editten zijn.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

dan zou je even moeten kijken of de laptop ook dual-head ondersteund. Is dat het geval, mag het geen probleem zijn, en stel je hem gewoon in voor dualhead. Kan hij geen dual-head aan, gaat het niet lukken.

Verwijderd

Als je een dual head kaart koopt, kun je instellen dat via de ene uitgang gewoon je desktop verzonden wordt, en via de andere, alleen de overlay. Dus alleen datgene dat overlay is wordt door de 2e uitgang verzonden. Een flim bijvoorbeeld (of je smsbalk)

Hoe werkt de smsbalk, welke zachte en harde waren gebruik je daar voor?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 17:47:
Als je een dual head kaart koopt, kun je instellen dat via de ene uitgang gewoon je desktop verzonden wordt, en via de andere, alleen de overlay. Dus alleen datgene dat overlay is wordt door de 2e uitgang verzonden. Een flim bijvoorbeeld (of je smsbalk)

Hoe werkt de smsbalk, welke zachte en harde waren gebruik je daar voor?
Gaat ook echt lekker in een notebook he.

TS. misschien een mogelijkheid om de TVout ervoor te gebruiken (kan wel met 2 ramdacs)

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 20-10-2003 17:50 ]

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Ik heb ooit een keer voor zoiets gewoon een klein netwerk-programmaatje gemaakt...

PC1 was eigenlijk het 'live' beeld, en op PC2 kon ik de SMS-jes verwerken... Werkte op zich perfect.

Ik heb alleen *helaas* de programmacode niet meer, en verder was het heel erg gericht op dat evenement toen...

Maar als je een beetje programmeer-kennis hebt, dan zou je zoiets in een paar uurtjes wel moeten kunnen schrijven in Visual Basic ofzo...

• DanielB
Mja, er zit op de notebooks geen TV-out en ik weet niet of ze DualHead ondersteuning... Het zijn maar laptops van school... en scholen hebben nooit ergens geld voor :P

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:54
hoe lees jij die smsjes uit dan? en moddereer je ze ook om te voorkomen dat je de meest vage onzin d'r op krijgt?

• DanielB
Modereren doen we idd zelf ja... we zitten niet te wachten op berichtjes waarin iedereen elkaar af******d. De SMSjes wordt gewoon door ons ingevoerd, tenzij jullie andere manier hebben :P

Verwijderd

Hmm, tjah je kunt de laptop gewoon een html pagina laten zien welke om de x seconden refresht.
Deze html/php pagina staat dan op een webserver (apache oid) en deze pagina pas je via een php tooltje of via een database direct aan, je kunt er dan natuurlijk ook een echte sms dienst aan knopen, maar dan moet je hier een acount afsluiten bij een SMS gateway provider (zoals mijn bedrijf), als je de smsjes zelf wilt in kloppen kan dit uiteraard ook gewoon direct op de database met bijvoorbeeld phpmyadmin als je mysql en php gebruikt.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
KewlKiddo schreef op 20 oktober 2003 @ 18:27:
Modereren doen we idd zelf ja... we zitten niet te wachten op berichtjes waarin iedereen elkaar af******d. De SMSjes wordt gewoon door ons ingevoerd, tenzij jullie andere manier hebben :P
Wat ik destijds heb gedaan is een nokia 3310 met een datakabel aan mijn pc gehangen en met een activeX componentje vanuit Visual Basic alle smsjes uitgelezen. Heb echter geen flauw idee meer hoe dat componentje heette, maar dat zal best via Google te vinden zijn.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:57
Misschien is dit iets voor je, of voor anderen die geinteresseerd zijn in smsjes... Je kunt via internet de smsjes laten zien, alleen html skills zijn dus een vereiste.. Ik heb het met veel succes een jaar lang in onze kroeg laten zien.....

http://www.smsboard.nl/

• DanielB
We hebben op die locate geen internet/lan/niks :s
Pagina: 1