Toon posts:

[AMD Athlon Mobile] Probleem met PowerNOW?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb gister een bios update gedaan op mijn hp pavilion ze4317ea laptop... sinds ik dit heb gedaan is ineens het systeem erg traag als ik het op batterij power laat draaien, maar als ik het op netstroom draai, dan werkt ie perfect... het lijkt erop dat door de bios update de powernow instellingen gereset zijn ofzo.. maar ik kan nergens iets vinden over dit in de bios of waar dan ook, ik heb het systeem ook al geformatteerd enzo, maar niets helpt... iemand ervaring met dit probleem? ik heb ook al contact gehad met hp, en die zegt dat er iets met de powernow kan zijn.. deze bios update was trouwens door hp zelf aangeraden aangezien ik steeds rare geluiden uit me pc hoorde als ik op battery power zat... nadat ik dit had gedaan, waren de geluiden weg, maar was die ineens langzaam..

Jeffrey

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 17:07 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

MaDLiVe

.-Observer-.

Probeer eens de powernow driver opnieuw te installeren.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Welk OS draai je? XP? Daar zit Powernow! in.
Wat zegt CPUID?

Ik heb touwens een HP NX9005 mobile AthlonXP en de lichte "geluiden" op batterij hoorde ik ook. Het was voor mij uberhaupt niet storend maar weg=weg. Dus ik heb de laatste BIOS firmwareupgrade gedaan.

Ik merk geen verschil tussen VOOR firmwareupgrade en NA firmwareupgrade behalve dan dat het "geluid" weg is.

Instellingen voor PowerNow! in XP stel je in bij power options / powerschemes. Met WCPUID kun je mooi het verschil zien.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 01:53 . Reden: spelling ]

Verwijderd

Topicstarter
yep ik heb het al... ik heb hem nu op altijd aan staan ofzoiets... en nu draait ie op 100% met batterij... ik heb opzich die powersaving niet zo nodig ik moet namelijk meer prestaties hebben... maar iig thnx! het enigste waar k nu nog mee zit, maar moet ik even aan hp vragen, is ofdat het normaal is dat ik een licht getik hoor in het buurt van de cpu fan, deze draait niet maar tikt/klikt wel iedere 1.5 tot 3 sec... een klein licht tikje is het, en het valt me ook op dat k een raar gezoem hoor, net alsof er een kortsluitinkje ofzo zit, maar opzich werkt het systeem oke, maar toch vraag ik me af wat dat is...