intel hyperthreading 4 channel

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
hallo,

Ik heb wel eens gezien dat ze 4 channels met dat hyperthreading hadden. Volgens mij was het 4 x 200 mhz = 800fsb. (aangezien moederbord fsb 200mhz is)

Mijn vragen zijn:
heb ik hier 4 geheugenmodules voor nodig?
Is dit ook mogelijk op een Gigabyte ga 8penxp?
En, zal dit zin hebben?

Met vriendelijke groet,
S. Loo

[ Voor 7% gewijzigd door swloo op 20-10-2003 16:34 ]

So what

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
:? Dit doet me meer denken aan het welbekende klok, klepel verhaal.

Wat bedoel je nu precies? Vier channels van wát? HyperThreading heeft niks met 'channels' te maken, laat staan met het aantal geheugenmodules.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik denk dat ie Quad Pumped FSB, Hyperthreading en Dual Channel DDR een beetje door elkaar haald :)

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
aha, ik kwam hierop omdat ik wel eens van die windows task managers tegenkwam waarop je vier cpu usage history's zag ipv 2. Dit doet mij denken dat ik nu maar dual channel heb ipv 4 channel

So what

Verwijderd

Oftewel, nee, 1 module is genoeg om te kunnen draaien
Ja, het kan op dat mobo
Of het zin hebt, tja, ligt eraan in welk opzicht je dit bedoeld, dual channel is nooit verkeerd, een een cpu met een 800fsb, nooit verkeerd

Verwijderd

Specop schreef op 20 October 2003 @ 16:44:
aha, ik kwam hierop omdat ik wel eens van die windows task managers tegenkwam waarop je vier cpu usage history's zag ipv 2. Dit doet mij denken dat ik nu maar dual channel heb ipv 4 channel
En die 2 dingen hebben dus niets met elkaar te maken ;) .

Verwijderd

Sterker nog, op de huidige chipsets is quad-channel geheugen niet eens mogelijk omdat het er niet in zit. Ook al gebruik je 4 modules om je 4 processoren of 4 wat dan ook aan proberen te sturen, het zal niet sneller gaan dan met 2 modules, ook niet in theorie (misschien een klein beetje als je rare dingen gaat doen met bank-interleaving maar dat even daar gelaten).

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
en hoe krijg je dan die 4 cpu's historys dan naast elkaar? met 2 hyperthreading processoren?

So what

Verwijderd

nooit gehoord van dual xeon ;)

Verwijderd

precies :-)

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Specop schreef op 20 October 2003 @ 16:50:
en hoe krijg je dan die 4 cpu's historys dan naast elkaar? met 2 hyperthreading processoren?
Bijvoorbeeld ja, dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je een dual xeon HT opstelling gebruikt, elke cpu ondersteunt hyperthreading, dus 2x2=4

Werkt machtig rap, dat zeker!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Dit is idd alleen maar haalbaar met twee Xeon's (hence the icon van m'n collega mod :+ ). Nogmaals, dit heeft niks met geheugen of FSB te maken (Xeons zijn er ook nog niet met een 200MHz quad pumped bus). Wel, ik geloof dat je nu wel in de juiste richting zit en als je er meer over wilt weten, lees wat relevante info en/of gebruik de search e.d. :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.