Toon posts:

Schaduwen in beeld / onscherp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik heb me hier een vette pc staan sinds kort maar. Ik heb een 19" Iiyama monitor en een Radeon 9200 SE. Ik heb gewoon geen scherp beeld verschillende resoluties en refreshrates geprobeerd. En bij achtergronden lijkt het net of er een schaduw onder de letters zit. En ik zit dus hele kleine balken. Weet iemand een oplossing ik heb Catalyst en de Omega drivers al geprobeerd. Ook is het beeld bij dvd alles behalve scherp.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT!

Misschien ligt hier wel je probleem: http://www.tweakers.net/nieuws/29294

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Nee bedankt voor de reply, maar ik heb het probleem al vanaf het begin gehad. Zit niet langer dan pas 10 uur achter deze pc in het totaal. Beetje vaag, misschien moet ik maar eens proberen Gistron te bereiken, of misschien het mobo flashen.

Verwijderd

ik had last van schaduw onder de leters en icoontjes in windows toen me koeler van me radeon 9700 niet goed aan gesloten was,

leg je vinger is op de radeon nadat je pc een tijdje heeft aan gestaan:P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 16:34:
ik had last van schaduw onder de leters en icoontjes in windows toen me koeler van me radeon 9700 niet goed aan gesloten was,

leg je vinger is op de radeon nadat je pc een tijdje heeft aan gestaan:P
haha en dan? ik vind trouwens ook dat die koeler best veel lawaai maakt.

Verwijderd

Topicstarter
maar volgens mij benx heb je wel gelijk, wat is hier een goede oplossing voor. :D

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat heb ik ook gehad met een TFT scherm. Toen heb ik dat scherm RMA laten sturen en een nieuwe gekregen en na een tijd krijg ik het probleem. Ik weet ook niet wat het probleem is met die Radeon 9200 SE LP(Low Profile) 128 MB DDR geheugen. Ik denk dat het gewoon de warmte of zo is. Met mijn nieuwe scherm is het niet zo erg als met het oude scherm want daar was alles 4 keer schaduw. nieuwe drivers waren geen oplossing maar bij mij begon ook W98 te haperen met het tikken in een Quick Reply nadat ik een Raid in het systeem had toegevoegd. Geweldige kaart NOT dus. Ik heb nu maar een QDI FX5200 64MB in zitten en dat gaat al weer stukken beter. Het aanraken had ook geen zin. Ik heb die Radeon VGA kaart nog even extra erin geduwd in mijn systeem maar dat effect met het opnieuw opstarten van het systeem(iets te hard geduwd volgens mij).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
itsalex schreef op 20 oktober 2003 @ 16:51:
Dat heb ik ook gehad met een TFT scherm. Toen heb ik dat scherm RMA laten sturen en een nieuwe gekregen en na een tijd krijg ik het probleem. Ik weet ook niet wat het probleem is met die Radeon 9200 SE LP(Low Profile) 128 MB DDR geheugen. Ik denk dat het gewoon de warmte of zo is. Met mijn nieuwe scherm is het niet zo erg als met het oude scherm want daar was alles 4 keer schaduw. nieuwe drivers waren geen oplossing maar bij mij begon ook W98 te haperen met het tikken in een Quick Reply nadat ik een Raid in het systeem had toegevoegd. Geweldige kaart NOT dus. Ik heb nu maar een QDI FX5200 64MB in zitten en dat gaat al weer stukken beter. Het aanraken had ook geen zin. Ik heb die Radeon VGA kaart nog even extra erin geduwd in mijn systeem maar dat effect met het opnieuw opstarten van het systeem(iets te hard geduwd volgens mij).
Shit dat is wel balen, nu moet ik maar een oude TNT2 kaart uit mijn oude systeem erin zetten.. Ff contact opnemen met gistron dan maar :(.. Mobo flashen heeft verder geen nut? Ik heb een Abit BE7.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Vroeger kwamen dit soort problemen veelvuldig voor met wat goedkopere videokaarten en dan met name de b-merk nvidia kaarten met slechte rfi filters. Ik heb ook enkele goedkopere club3d radeons uit 7000 serie gehad met slecht 2d beeld. Gewoon terugsturen als ik jou was.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Iiyama heeft een instelling om het scherm te optimaliseren voor movies/pictures en tekst.
Zet hem om op tekst en probeer dan eens opnieuw in te stellen.
Ik had daar problemen mee.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Topicstarter
Masselink schreef op 20 oktober 2003 @ 17:36:
Iiyama heeft een instelling om het scherm te optimaliseren voor movies/pictures en tekst.
Zet hem om op tekst en probeer dan eens opnieuw in te stellen.
Ik had daar problemen mee.
Ok, maar hoe doe ik dat. Lol ik ben bijna een systeembeheerder maar hier heb ik geen kaas van gegeten :'(

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja Iiyama heeft dat maar mijn Benq scherm niet om dat veranderen en het is hardwarematig en niet in de software. Ik heb minder problemen met mijn Radeon 7000 32 MB TV out DVI dan dit "kreng" die de rare echo beelden geeft op het scherm. Ik heb het scherm ook uitgezet maar ... Volgens mij kan je beter de converter gebruiken van DVI naar CRT. Dat schijnt nog wel eens te helpen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Frisbee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Veranderen van het contrast van die Iiyama doe je door menu-pijltje naar boven, en dan naar links voor minder (text) en rechts voor meer (films)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas bedankt voor de tip maar het haalt niets uit.. Ook heb ik al met de moire instellingen liggen prutsen.

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Heb je geen andere pc waar je em in kan proberen ? En geeft die Iiyama wel goed beeld op de tnt2 of geeft ie op beiden slecht beeld ?

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ligt het aan het beeldscherm als ik een ander beeldscherm van 15" erop aansluit werkt het wel naar behoren. Geen strepen meer etc.. raar... :|

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Gewoon een goedkopen kaart. Filters zijn slechter. Terugsturen kan, maar neem dan wel een ander MERK kaart. Een asus, gigabyte of Hercules ofzo

>Systeemspecs<

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb gistron dus gemaild, iemand een idee voor een goede videokaart die wel met deze monitor werkt en een redelijke prijs heeft?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
BUMP!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie al de oplossing ? Ik heb namelijk ook een club 3d ati 9200 se met een iiyama monitor het moederbord is een gigabyte. Ik heb al de nieuwste agp drivers van sis erop gezet ( 1.17 ) , nieuwste catalyst drivers ( 4.3 ) en de nieuwste bios.

Komt het mogelijk dat de kaart te warm wordt omdat de 9800 se passief gekoeld wordt ? en zou dan een extra fan die apart op kaart blaast helpen ?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 18:58:
.... wordt omdat de 9800 9200 se passief gekoeld ....
[/mierenneuk] ;)

Verwijderd

sorry, het gaat inderdaad zoals ik eerst schreef om de 9200 se ipv 9800
Pagina: 1