Toon posts:

[Total Commander] Stations aanmaken..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op onze servers hebben wij het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/hero/freeze/vb.jpg

(en als niet werkt) http://www.angelfire.com/hero/freeze/vb.jpg

Nu zouden wij graag willen weten, kunnen wij deze ook op onze pc's kunnen krijgen..

We werken met windows 2000 servers, en deze stations zien wij op de servers met dns dhcp etc etc, de standart dus.

Alvast bedankt,

FreeZej

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
ik snap niet helemaal wat je wilt.
Misschien via
Net -> Network connections... -> dan drive aanmaken met link naar netwerk plaats

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wat je wilt is volgens mij een inlog script welke mappings aanmaakt...

beetje basic!, kijk in je netlogon directory

logon.bat

(als je wat meer wilt kun je met kix gaan werken).

[ Voor 18% gewijzigd door avon op 20-10-2003 16:26 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:31
Op je buroblad staat Mijn Netwerklocaties, daarop dubbelklikken en dan kies je Netwerklocatie toevoegen.
Dan krijg je zo'n Wizard die volg je helemaal en voeg je een locatie toe. Die locaties komen in je C:\Documents & Settings\Username\NetHood te staan. Die kan je zo kopieren naar een andere pc/username. En dat kopieer je naar je andere pc's

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
is dus niet alleen op server blijkt, mijn college legde het een beetje krom aan mij uit... maar hij wil die dingen dus aan kunnen maken... Ik ga dit proberen, ik laat het weten!

Alvast bedankt!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Klinkt l#llig (vanuit jouw gezichtspunt), maar als ik het zo lees lijkt het me verstandig als je een goed boek gaat lezen (of een paar tutorials op het web) over de werking van Windows in een netwerk. Dit omdat hetgeen je nu vraagt een van de basics is en je met een beetje lezen (of gewoon spelen met de knoppen als je in een omgeving zit waar het niet erg is als er iets erg fout gaat) een hele boel kan leren over Windows, wat je werken veel makkelijker maakt :)

Hoe dan ook welkom op GoT! :*

[ edit ]
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 16:15:
ik doe voornamelijk kix, maar is bijna ut zelfde... de basics van netwerken uhm, die weet ik wel mr fjk, (bijdehand he!), maarem het zit zo de ene keer zijn ze dr wel de andere keer zijn ze er niet.. en geloof me ik ben hier niet nieuw..
Kee, sorry. Dan had ik je vraag verkeerd begrepen :*
[/ edit ]

Kixtart of VBScript voor wat meer geavanceerde logonscripts is handig ja :)

Ik gebruik soms het volgende:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
on error resume next
Set WshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
Set clDrives = WshNetwork.EnumNetworkDrives
For i = 0 to clDrives.Count -1
    if clDrives.Item(i) = "Y:" then WshNetwork.RemoveNetworkDrive "Y:"
    if clDrives.Item(i) = "Z:" then WshNetwork.RemoveNetworkDrive "Z:"
Next 
WshNetwork.MapNetworkDrive "Y:", "\\server1naam\C",false,"user","password"
WshNetwork.MapNetworkDrive "Z:", "\\server2naam\F$",false,"user","password"

Waarbij ,"user","password" niet per se nodig zijn, en het false aangeeft dat de koppeling niet bewaard blijft na een reboot.

Maar ik weet niet of je VBScript kent natuurlijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2003 17:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik doe voornamelijk kix, maar is bijna ut zelfde... de basics van netwerken uhm, die weet ik wel mr fjk, (bijdehand he!), maarem het zit zo de ene keer zijn ze dr wel de andere keer zijn ze er niet.. en geloof me ik ben hier niet nieuw..

• urk_forever
  • Laatst online: 04-09 16:31
Het zijn ook geen netwerk mappings maar links naar shares op je netwerk. Maar via netwerk mappings kan je hetzelfde voor elkaar krijgen.

Hail to the king baby!

Pagina: 1