Toon posts:

Debian - Slink install

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb al menige ja(a)r(en) met Redhat gewerkt, en omdat ik laatst een zeer oud laptop heb gekregen (486, 8mb Ram, 6 GIG hdd), was ik eens van plan om daar een ander distro op te gooien.

Na veel zoeken kwam ik maar op Debian, de Slink versie.
(voor degenen die ermeer van willen weten: http://archive.debian.org...k/main/disks-i386/current )

Nou heb ik succesvol de "base-system" kunnen installeren (voor nieuwelingen, de basis(systeem/bestanden) waar de distro zelfstandig kan draaien. Nou wilde ik dus alles aan toevoegen, zoals updates, nieuwe programma's, etc.

ik log in als root, en start "Dselect". In het menutje kies ik "Access". Daarin kan ik verscheinde installatie-types kiezen. Ik heb gekozen voor Apt.

Als dat allemaal voorbij is, gaat ik naar "Update".

Bij het programma Apt, heb je een bestand nodig (sources.list) waarin daar alle URL's staan naar waar je distro moet zoeken voor updates/packages.

Nou is gebleken dat mijn sources.list dus niet in orde is. Ik krijg steeds maar de volgende melding:
1) httP://xxxx.xxx.xxx/xxx xxx xxx could not be found. => Klopt, de links bestaan dus niet meer :/

2) Reading package list.. 100%. Could not find the packages
Zoals je ziet, kan mijn laptop geen succesvolle verbinding leggen met de paar servers die ik in me lijst heb staan, en als er 1 het doet, dan kan hij de packages niet vinden, want hij geeft dan ook aan dat de map waar hij in zoekt, niet bestaat.

Mijn vraag is, heeft iemand een werkende Debian Slink met een goede werkende sources.list ??

En als het niet teveel gevraagd is, welke distro draait er allemala nog meer op een 486, 8MB ram en 6gig HDD

Dank je

Vriendelijke groeten,

Blaatmekkertoet

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:25
Waarom zo'n oude Debian distributie en niet woody of sarge? hmm wacht 8MB ram, niet echt veel nee, maar zou genoeg moeten zijn voor een 2.2/2.4 kernel als ik me niet vergis (zolang je maar genoeg swap hebt, wordt niet echt snel van, maar toch..)

[ Voor 29% gewijzigd door Jelmer op 20-10-2003 16:29 ]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Volgens mij is het geen probleem om Woody te installeren. Het schijnt dat de 2.2 kernel een stukje sneller is dan de 2.4. Debian is kaal genoeg om niet te veel resources te gebruiken.
Wat wil je gaan doen met dit ding? Verder staat er in de faq hier wel het een en ander over.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 21:34
De Debian mirrors hebben geen packages meer voor Slink (2.1). Potato (2.2) is er laatst afgehaald. Je kunt deze packages alleen nog krijgen uit het Debian archive. Waarschijnlijk werkt http://archive.debian.org/dists/slink/main/binary-i386/ als source nog wel.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Topicstarter
Dat is hem dus juist. (sorry voor late reactie btw. Zeer druk gehad op me werk). Geen van al die links werken. heb alle links wat ik maar op GOT kon vinden geprobeerd, maar bijna tevergeefs.

Ik kan sommige dingen wel update, maar dan moet ik de bijbehorende pakketten ook updaten, en daarvoor zijn geen updates bereikbaar :/

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Je kunt ook Slackware installeren, dat is ook een lichte distro.
Binnenkort kun je packages voor Slack vinden op
www.slackwarepackages.net.
Updaten kun je heel makkelijk doen m.b.v. Swaret.

ja, ik ben slackware-fan :)

It’s the economy, stupid!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 12:25

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 10:16:
Geen van al die links werken.
Wat werkt er dan niet aan de link die Johannes geeft? Ik heb hem even doorgebladerd, en het lijkt mij gewoon een complete Slink mirror?
Ik kan sommige dingen wel update, maar dan moet ik de bijbehorende pakketten ook updaten, en daarvoor zijn geen updates bereikbaar :/
Zoals wat?
Pagina: 1