[winXP] Computer start niet meer door

Pagina: 1
Acties:

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
Ik heb afgelopen weekend mijn winXP geupdate via windowsupdate.microsoft.com. Na het installeren van deze updates start m'n pc niet meer op, ik krijg wel het startscherm te zien van windows XP maar na dit scherm reboot de pc automatisch.

Ik krijg ook een scherm met de keuze voor veilige modus enz. Maar geen van deze modussen werken, in alle gevallen reboot de pc weer.

Is er nog een andere manier om in m'n pc te komen, of is het een kwestie van format c: en herinstalleren ??

Verwijderd

Misschien een hele foute insinuatie: maar had je een illegale XP versie en die geupdate met service pack 1?

• wustenveld
Nee, het is een legale versie van Windows XP met Servicepack 1

Verwijderd

SP1 installeert niet eens op een illegale versie dus daar zit het probleem niet in.

Heb je tijdens het opstarten al op F8 geduwt en de laats bekende juiste configuratie gestart?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 18:02:
SP1 installeert niet eens op een illegale versie dus daar zit het probleem niet in.
Hoe weet jij dat :+ en trouwens, dat doetie wel met de juiste serial (heb ik uit betrouwbare bron vernomen :X )

Ik zou even de automatische reboot optie uitzetten en kijken wat het scherm ongeveer betekend. In de Windows XP en 2000 BSOD guide staat ook hoe je dit doet, en wat alles zo ongeveer betekend.

[ Voor 10% gewijzigd door pierre-oord op 20-10-2003 18:14 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• wustenveld
Ik ben er al achter wat er is, m'n c partitie was geen goede partitie meer, het mbr was kapot. Ik had helaas geen software bij om het te repareren en heb de c schijf maar weer simpelweg geformateerd en alles opnieuw geïnstalleerd. M'n pc draait weer perfect. Ik moest het toch nog een keer helemaal opnieuw doen, want dat rotkazaa die er op stond (hij was er alweer af) vertraagde m'n pc enorm. Ik ben alleen m'n emails kwijt, de rest had ik gelukkig nog op cd.

Iedereen bedankt, en pierre bedankt voor de link naar die guide, ik zal 'm zeker een keer doorlezen, altijd handig die info.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ho, wacht ff, dit probleem heb ik gister ook gehad. Na het draaien van windows update was de mbr van mijn c partitie ineens kapot... Hebben er al meer mensen last gehad hiervan? want 2x een kapotte mbr na windows update lijkt me niet helemaal simpel. Hier overigens XP zonder SP1

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CD erin, booten en RC opstarten, fixmbr draaien > al geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ja, en dan krijg ik de NTDS missing melding

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1