(IE) internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik zit bij een bedrijfje, waar het internet het niet doet. Ze maken verbinding via hetnet. En met isdn. De verbinding wordt gemaakt. Maar er worden geen pagina's geshowt. Dus ik dacht meteen aan het dns instellingen. Alles goed ingesteld, dus ip adressen van de dns server goed ingesteld. Maar werkt nog steeds niet. Ik gepingt naar ipadressen werkt wel. Pingen naar bv www.tweakers.net. Werkt niet. Kijken of er firewall of antivirus draait. Alles gedisabled. Van windows 2000 upgegrade naar windows xp, bied geen soelaas. Andere provider geprobeert, met solcon. Zelfde probleem. Gescand op blaster virus. Geen virus. Rpc update gedownload werkt ook niet. Ik weet dat het probleem opgelost is als ik windows xp opnieuw installeer, maar dat is in dit geval geen optie, omdat het een bedrijfscomputer is, en ik zoveel uren bezig ben om alle backups te maken en er weer op te zeten. En deze computer dus niet zolang gemist kan worden.
De isdn kaart is een dynalink kaart.
Op dit moment heb ik geen mogelijkheid om de isdn kaart te testen of deze werkt. maar als ik linetest doe, dan zijn de lijnen in orde. Ik heb de search ook geraadpleegt maar daar is nix uit gekomen. Wie kan mij helpen

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je Geen internet in IE, maar wel pingen wel bekeken en geprobeerd?

Er staat ook hier iets erover in de NT faq :)

[ Voor 34% gewijzigd door G33rt op 20-10-2003 15:09 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Met stage ook zoiets dergelijks gehad. Schijnt dan iets te zijn met dns van windows xp.

Als goed is kun je die flushen met een command.

ipconfig /flushdns

Tweakers Discord

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:32

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Als je wel kan pingen naar externe ip-adressen is alles in principe (en hardwarematig) in orde. Dus moet het je DNS zijn. Maar dat heb je al gecheckt. Raar.

als je een ip tracert't (zeg: 213.239.154.35) resolved hij dan het ip-adres dan wel naar de url? (namelijk: www.tweakers.net)

specs

• Mister I
  • Niet online
G33rt schreef op 20 October 2003 @ 15:07:
Heb je Geen internet in IE, maar wel pingen wel bekeken en geprobeerd?

Er staat ook hier iets erover in de NT faq :)
Ik weet helaas uit ervaring dat het installen van windows xp over de bestaande versie niet helpt. En je bent al je instellingen kwijt. Dus weet je een andere optie?

• Mister I
  • Niet online
_fool schreef op 20 October 2003 @ 15:11:
Als je wel kan pingen naar externe ip-adressen is alles in principe (en hardwarematig) in orde. Dus moet het je DNS zijn. Maar dat heb je al gecheckt. Raar.

als je een ip tracert't (zeg: 213.239.154.35) resolved hij dan het ip-adres dan wel naar de url? (namelijk: www.tweakers.net)
Nee dan zegt ie. De zoekpagina kan niet worden weergegeven. Hij doet gewoon voor de rest nix met die internetverbinding. Want Outlook express werkt ook niet.
Strange he?

• Mister I
  • Niet online
tweakduke schreef op 20 October 2003 @ 15:09:
Met stage ook zoiets dergelijks gehad. Schijnt dan iets te zijn met dns van windows xp.

Als goed is kun je die flushen met een command.

ipconfig /flushdns
het flushen van het dns heeft helaas ook niet gehopen

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:32

_fool

Helemaal zo gek nog niet

en een heel andere DNS gebruiken? Bijvoorbeeld:

Prim. 132.239.1.52
Sec. 128.54.16.2

(van mn eerste Google-hit, heb ze niet getest)

specs

• Mister I
  • Niet online
_fool schreef op 20 October 2003 @ 15:34:
en een heel andere DNS gebruiken? Bijvoorbeeld:

Prim. 132.239.1.52
Sec. 128.54.16.2

(van mn eerste Google-hit, heb ze niet getest)
Ja dat kan ik wel eens proberen, maar ik ben nu weer thuis, maar morgen ga ik weer naar dat bedrijf toe en probeer die. Alle andere reacties zijn welkom.

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
[flauw] bij mij werkt internet wel hoor :+ [/flauw]

• Mister I
  • Niet online
xillius schreef op 20 October 2003 @ 16:24:
[flauw] bij mij werkt internet wel hoor :+ [/flauw]
Tsjo bij mij ook. Maar nu nog bij dat bedrijf 8)7

Verwijderd

Meestal lost dit proggie het probleem op.

Probeer maar eens.

http://www.exatron.nl/sjef/computers/files/WinsockFix.zip

• Mister I
  • Niet online
Thnx. Ik ga het morgen meteen proberen

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mister I: Gebruik aub de edit knop in plaats van meerdere keren achter elkaar te posten (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif)

xillius: post aub zinnig ontopic of post niet. Wat je nu post is alleen maar slecht voor het topic.

• Mister I
  • Niet online
SH007 schreef op 20 October 2003 @ 17:11:
Mister I: Gebruik aub de edit knop in plaats van meerdere keren achter elkaar te posten ([afbeelding])

xillius: post aub zinnig ontopic of post niet. Wat je nu post is alleen maar slecht voor het topic.
Ok sorry, maar hoe doe je dat dan als je quote op meerdere berichten?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Mister I schreef op 20 October 2003 @ 17:17:
[...]

Ok sorry, maar hoe doe je dat dan als je quote op meerdere berichten?
Onderaan je post bericht venster staan vorige posts met quoteknop, zodat ze via javascript toegevoegd worden. ook kan je het per quote doen en editen, of eerst naar notepad kopieren en dan pas posten. er leiden vele wegen naar rome :)

• Mister I
  • Niet online
Vandaag kon ik niet naar dat bedrijf gaan, want ik ben ziek. Maar goed, morgen weer een nieuwe dag.

Verwijderd

Ik ben benieuwd :D

• Mister I
  • Niet online
He jongens goed nieuws. Het werkt!
Iedereen benieuwd natuurlijk hoe.
Het waren dus 2 factoren
1. Virusscanner hielt internet tegen
2. En iets anders :? hielt de verbinding tegen.
Dankzij dat proggie van Tisjes. Tisjes bedankt!

Verwijderd

Hehe goed gedaan :D
Pagina: 1