Toon posts:

[w2k3] monitor wordt niet herkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb win2k3 met een redelijke standaard ilyama monitor die het tot voorkort perfect deed. Toen had ik de monitor even aan m'n notebook gehangen (en ook reso enzo veranderd) om even op m'n notebook te kunnen werken op groot scherm. Nu koppel ik hem weer terug aan me compu en nu herkent ie hem niet meer ofzo :S
Als ik win opstart pakt ie hem nog wel (lage resolutie) en ik zie het mooie load schermpje van win2003, maar waar tie normaal op een hoge reso springen met inlogschermpje enzo, springt nu de monitor iedere keer op standby :S
Wie weet er wat er verkeerd is en hoe ik het kan fixxen?

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:32
Wat er stond is niet goed natuurlijk.

Misschein dat het helpt als je de monitor een keer uit en aan doet.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het aan je systeem zou liggen. Je doet daar namelijk niks mee. Na al het monitor switchen wat ik zelf altijd doe ben ik je probleem eigenlijk nog nooit tegen gekomen. Ik heb dus weinig info die je kan helpen maar de post staat er nu al.

[ Voor 85% gewijzigd door eRRoR.InSiDe op 20-10-2003 16:03 . Reden: Klopt natuurlijk niet wat ik had getypt. ]

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

eRRoR.InSiDe schreef op 20 October 2003 @ 15:21:
OPnieuw aansluiten op je laptop en de refreshrate en/ of de resolutie verlagen.

Lijkt me redelijk standaard.
Beter lezen ... monitor doet moeilijk als hij hem weer aan zijn compu hangt.

Wat gebeurt er als je opstart in veilige modus? Kun je dan de waarden weer aanpassen? Of de monitor weggooien, zodat hij bij de volgende (normale) boot de monitor opnieuw installeert?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
Shedman schreef op 20 October 2003 @ 15:42:
[...]

Beter lezen ... monitor doet moeilijk als hij hem weer aan zijn compu hangt.

Wat gebeurt er als je opstart in veilige modus? Kun je dan de waarden weer aanpassen? Of de monitor weggooien, zodat hij bij de volgende (normale) boot de monitor opnieuw installeert?
ok het is gelukt.... monitor weggooien ging niet echt want er stond geen monitor bij device manager (zal windows wel hebben gedeinstalleerd toen ik het kabeltje eruit haalde) maar nadat ik m'n geforce uninstalled had, en gereboot had, startte hij mooi op in 480x640 en 8 kleuren, waarna ik de (nieuwe) geforce drivers heb geinstalled...

hij doet ut dus weer, al hoop ik niet dat dit iedere keer gaat gebeuren als ik me schem loskoppel...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 18:32 ]