Ik heb een XML document die ik wil tonen / formatteren met client side java (XSL geen optie). Het gaat om onderstaand stukje code:
Mijn vermoeden: De string gelijkstellen aan de recordset maakt een referentie naar de recordset ipv een kopie. De recordset bestaat natuurlijk wel in de eerste for if loop (en toont daarom de juiste informatie) maar bestaat niet in de tweede. Heeft iemand enig idee hoe ik ipv een referentie een kopie maak van de recordset waarde? (zodat ik deze in de string (of liever rechtstreeks in de array) kan kopieren?)
Thx!
ps het is natuurlijk javascript en geen PHP maar dit staat een stuk stoerder
ps2 Suggesties voor een betere titel zijn welkom...
PHP:
De eerste alert toont netjes de waarde die je verwacht. De tweede geeft [object].1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> function ShowRegion() { xmlVacatures.recordset.moveFirst(); var aStrRegions = new Array(); var StrRegions = new String; for (i=0; !xmlVacatures.recordset.EOF; i++) { StrRegions = xmlVacatures.recordset("Region") aStrRegions[i] = StrRegions alert (aStrRegions[i]); xmlVacatures.recordset.moveNext(); } for (i=0; i< aStrRegions.length; i++) { alert(aStrRegions[i]); } } </SCRIPT> |
Mijn vermoeden: De string gelijkstellen aan de recordset maakt een referentie naar de recordset ipv een kopie. De recordset bestaat natuurlijk wel in de eerste for if loop (en toont daarom de juiste informatie) maar bestaat niet in de tweede. Heeft iemand enig idee hoe ik ipv een referentie een kopie maak van de recordset waarde? (zodat ik deze in de string (of liever rechtstreeks in de array) kan kopieren?)
Thx!
ps het is natuurlijk javascript en geen PHP maar dit staat een stuk stoerder
ps2 Suggesties voor een betere titel zijn welkom...