Toon posts:

[JScript/XML] Recordset waarde kopieeren ipv 'linken' *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XML document die ik wil tonen / formatteren met client side java (XSL geen optie). Het gaat om onderstaand stukje code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
    function ShowRegion()
        {
        xmlVacatures.recordset.moveFirst();
        var aStrRegions = new Array();
        var StrRegions = new String;

for (i=0; !xmlVacatures.recordset.EOF; i++)
            {   StrRegions = xmlVacatures.recordset("Region")
                aStrRegions[i] = StrRegions
                alert (aStrRegions[i]);
                xmlVacatures.recordset.moveNext();
            }
            for (i=0; i< aStrRegions.length; i++)
            {
            alert(aStrRegions[i]);
            }   
        }
</SCRIPT>
De eerste alert toont netjes de waarde die je verwacht. De tweede geeft [object].
Mijn vermoeden: De string gelijkstellen aan de recordset maakt een referentie naar de recordset ipv een kopie. De recordset bestaat natuurlijk wel in de eerste for if loop (en toont daarom de juiste informatie) maar bestaat niet in de tweede. Heeft iemand enig idee hoe ik ipv een referentie een kopie maak van de recordset waarde? (zodat ik deze in de string (of liever rechtstreeks in de array) kan kopieren?)
Thx!

ps het is natuurlijk javascript en geen PHP maar dit staat een stuk stoerder :)
ps2 Suggesties voor een betere titel zijn welkom...

Verwijderd

Topicstarter
laatmaar ik weet het al...
het is StrRegions = xmlVacatures.recordset("Region").value

(smartass collega kreeg ineens een ingeving na uurtje denken)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 14:58:
ps het is natuurlijk javascript en geen PHP maar dit staat een stuk stoerder :)
ps2 Suggesties voor een betere titel zijn welkom...
PHP hoort echter wel in Programming & Webscripting thuis, en Javascript in Webdesign & Graphics ;)

* curry684 trapt over de schutting :)

Professionele website nodig?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

crisp

Devver

Pixelated

is dit javascript? lijkt meer op IE-propriety Jscript... wat is er mis met de DOM-methoden om XML te parsen?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil dan tussen JScript en javascript. Heb in ieder geval met }:O -enletters language=javascript erin staan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 23:07:
Wat is het verschil dan tussen JScript en javascript. Heb in ieder geval met }:O -enletters language=javascript erin staan :)
Waar crisp waarschijnlijk op doelt is bij jou in je code het gebruik van EOF. DOM heeft uitstekend mogelijkheden om door structuren te lopen.

Een collectie van childs kun je met behulp van mijnNode.childNodes.length loopen. mijnNode.childNodes[1] geeft bijvoorbeeld een referentie naar de 2de childNode (let op dat indexes vanaf 0 beginnen in Javascript).

Als je gaat loopen moet je dus ook op letten dat je niet loopt van i<mijnNode.childNodes.length maar i<mijnNode.childNodes.length-1 gebruikt. Immers geeft length een andere waarde terug.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 23:24 . Reden: herstel: van oa EOF er zit nogal wat vreemde code tussen ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu jscript waarbij de hele handel in IE 5.0 en hoger zichtbaar te houden. Ik vond ook wel aardige XSLT voorbeelden maar die werkten alleen in IE 6.
Maar wat ik nu heb ziet er goed uit. De code is 4kb maar suggesties zijn welkom!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 21:55
Heeft niets met IE6 te maken hoor.
Gewoon XML 3.0 parser downloaden bij M$...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

crisp

Devver

Pixelated

http://webfx.eae.net/dhtml/xmlextras/xmlextras.html

in samenwerking met parsen via de DOM methoden heb je hiermee een aardige lib waarmee je ook Mozilla kan bedienen ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1