HD detectie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Ik heb sinds 2 wkn een Maxtor 120Gb HD.

Ik heb deze aangesloten op de promise controler op mijn mobo (Asus A7V266-e). Nu deed ie het voor een aantal dagen, maar sinds gisteren krijg ik de melding dat er geen HD's gevonden zijn bij het inladen van de promise bios tijdens het opstarten.

Ik doe dan een reboot, dan vindt ie ze plots wel, maar XP doet er dan 20 minuten over om op te starten (als ie dat al doet). En met afsluiten moet ik een half uur wachten.

Ik heb een nieuwe IDE kabel erop gezet, zelfde probleem. Ik heb de schrijven nu aangesloten op de standaard primary IDE poort van mijn mobo. Hetzelfde eigenlijk, alleen dat het opstarten nu wel snel is. Bij het opstarten gaf ie de melding: Primary IDE Fail....

Kan het zijn dat de schijf brak is? Ik denk zelf aan het mobo....

wat kan het zijn..............

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zou de schijf eens aan de standaard IDE controller hangen en het powermax tooltje van maxtor runnen. dan weet je of de schijf wel of niet defect is. (ik denk trouwens van wel). Als hij in orde is dan zal er een probleem zijn met de controller(instellingen).

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Ik heb de powermax er al eens overheen gegooid. gaf ie geen foutmeldingen. Alleen bij de advanced (?) test bleef ie hangen.

ik heb de HD's nu op de standaard hangen

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:45

Valkyre

Kitesurf FTW!

lijkt wel een beetje op het probleem wat ik heb/had
2 schijven aan mijn promise RAID controller, napak hem beet 2 weken crasht het systeem, ik reboot en zegt dan RAID ARRAY failes (oftewel 1 vd de schijf is offline)
ik gooi dan de Raid array weg en maak hem opnieuw aan en het werkt weer.
heb nu een bios flash gedaan en het lijkt te werken, (maar dat weet ik nog niet zeker)

waarschijnlijk gewoon ff de bios flashen.

iRacing Profiel

Verwijderd

maaak ie ook wat geluid of zo..... want ik had ook dezelfde probleem

Verwijderd

hee, mijn Maxtor 120 GB doet ook sinds gisteren heel erg raa, hij maakt rare geluid , TOC TOC!.. en mijn pc herkent die hardeschijf niet meer, en geeft foutmeldingen.... ik heb alle data verloeren ,,, wat moet ik doen?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 22:49:
hee, mijn Maxtor 120 GB doet ook sinds gisteren heel erg raa, hij maakt rare geluid , TOC TOC!.. en mijn pc herkent die hardeschijf niet meer, en geeft foutmeldingen.... ik heb alle data verloeren ,,, wat moet ik doen?
RMA

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• The Fridge
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-03 18:20
Gohan-san schreef op 20 October 2003 @ 15:27:
lijkt wel een beetje op het probleem wat ik heb/had
2 schijven aan mijn promise RAID controller, napak hem beet 2 weken crasht het systeem, ik reboot en zegt dan RAID ARRAY failes (oftewel 1 vd de schijf is offline)
ik gooi dan de Raid array weg en maak hem opnieuw aan en het werkt weer.
heb nu een bios flash gedaan en het lijkt te werken, (maar dat weet ik nog niet zeker)

waarschijnlijk gewoon ff de bios flashen.
Ik "had" ook dit probleem, het punt is dat de drivers die je vaak bij je mobo krijgt verouderd zijn en je in principe alleen die drivers mag gebruiken of nieuwere die staan op de site van je mobo fabrikant.
Nu zag ik laatst in PCM een artikel over je raid controller hacken e.d., dit heb ik gedaan en nu is mijn Promise raid 133 een Promise TX2000 Full raid Controller geworden, nieuwe drivers eroverheen en klaar :*)
Er hangen nu 3 120GB schijven aan mijn raid controller en werkt prima, dit is overigens niet aan te bevelen als je dus niet weet waar je mee bezig bent ;)

linkie 8)

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Ik heb mijn schijven in racks hangen, en ik denk dat die niet echt goed contact meer maken.

Zou ook wel eens kunnen he..... ;)

Pagina: 1