Toon posts:

Toshiba 3110CT Win98 installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een lege HDD in een TOS. 3110CT deze heeft een externe PCMCIA cdrom speler.

Ik ben er nu achter dat waneer ik van CD rom wil booten tijdens opstarten op C moet drukken. Dit klopt ook er verschijnt een optie starten vanaf CD rom of HDD.

Wanneer ik kies voor CD rom gaat ie booten.

Echter ik wil win98 installeren. de orginele versie zit erin. maar stopt na een paar tellen met de melding:

Device driver not found: 'OEMCD001' .
No valid CDROM device drivers selected

vervolgend krijg ik de dos prompt.

Waarschijnlijk heb ik een orginele restore CD nodig, maar die heb ik niet (2e hands) ik wil liever niet eerst via een andere PC het OS op de schijf zetten en dan installeren. Er moet gewoon een mogelijkheid zijn te booten vanaf CD.

iemand enig idee?????

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Heb je een cd bij met een driver voor die externe PCMCIA CD-ROM speler?
Lijkt erop dat hij met de standaard windows driver deze externe cd-rom niet ziet...

BF2 stats Systemen

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 09:03

cold45

101101

probeer het anders ns met n windows opstartdiskette... misschien staan daar wat standaard drivers op voor n pcmcia cdrom drive...

Verwijderd

Topicstarter
'Ben eruit,

Heb op de site van freecom de drivers voor de cable II gehaald, daar staat een bestandje op genaamd STARTPC.BAT dit laad alles wat je nodig hebt.

wellicht handig voor de volgende:

http://www.freecom.nl/ecs...p=10331&interface=1033114

Lullig aan deze driverdisk is dat ze er niet voor zorgen dat de drive het ook onder windows gaat doen!!!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 18:15 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 18:02:
Lullig aan deze driverdisk is dat ze er niet voor zorgen dat de drive het ook onder windows gaat doen!!!
Ik heb even gekeken en vond het volgende in startpc.bat
@echo off
fcpoint /Ffcpoint.ini /p:320
device fcatapi.sys /d:FCPC0001 /p:320
mscdex /d:FCPC0001
Misschien het proberen waard om dit in je autoexec.bat te zetten van windows (met natuurlijk de bestanden)?

BF2 stats Systemen