Toon posts:

[PM] Red een Apple ;)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in deze draad: PowerMac G5 cluster veel minder krachtig dan verwacht moet natuurlijk weer de eer van de Apple verdedigd worden!

En wie kan dat beter dan AppleWatcher? Dat gebeurd dan natuurlijk ook met veel vette letters.

Wat ik alleen nergens op vind slaan dat als Procyon tot kalmte maant hij genadeloos naar beneden gemod wordt.

Hij doet dit door te zeggen dat het sowieso geen vergelijk is, en daar (weliswaar sarcastisch) achteraan meldt dat het toch al niet meer hoeft. Blijkbaar snappen mensen het dan niet meer of zo? Blijkbaar werkt het als bait voor een flame getuige:

die flame van Bierbuik er achteraan op +3 :? Mag van mij rustig op 0 of zo. Meer dan zat voor die 3 alineas flamerige taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

💀 too old to die young

[ff kort door de bocht]
het is de toon die de muziek maakt.
Jeep [i]vlamde[/i] ;) op 20 October 2003 @ 13:41:
in deze draad: PowerMac G5 cluster veel minder krachtig dan verwacht moet natuurlijk weer de eer van de Apple verdedigd worden!
[/ff kort door de bocht]

* botoo heeft er al enkelvoudige moderaties tegenaan gegooid en wacht voorlopig met [PM] tools in te zetten.

De reactie van AppleWatcher is imo nogal flamerig gesteld, maar raakt toch de kern van de zaak.
Procyon flamed 'wij slikken die marketingmeuk niet zo makkelijk als de gemiddelde Apple gebruiker' er net zo makkelijk op los.
Bierbuik is met een score van +4 heel erg overgewaardeerd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik vind de reactie van applewatcher niet zo zwaar. Meer dan de gemiddelde kritiek op een nieuwsbericht met een dubieuze bron is het niet. Wat mij betreft is het gebruiken van 'weer een typisch apple afkraak artikel' het hardste wat gesteld wordt en dat is in theorie geen flamen. Hooguit wat trollerig door de toonzetting. Verder is het natuurlijk erg duidelijk dat hij apple gekleurd is en sowieso nooit blij zal zijn met een dergelijk artikel. De reactie hoeft wmb niet al te hoog te eindigen. Een 1-tje vind ik echter wel terecht omdat hij niet geheel onterecht kritisch tov de bron staat.

Ook de +4 voor /me vind ik overdone ook al is de reactie interessant.

De reactie van * procyon is een stuk minder gepast en deelt een behoorlijke sneer uit naar alle appelmensen. De verwijzing naar de forumlink ondanks de negatieve intrioductie maakt de reactie weer wat informatief. Hij hoeft van mij vanwege de vlam niet al te hoog te staan. Een -1 of een 0 voldoet wat mij betreft. Voor al omdat deze zo uitlokkend is.

De reactie van bierbuik is begrijpelijk, maar zeikt wel behoorlijk tegen zo'n beetje elke mogelijke nerd aan. Daardoor is hij gelijk grotendeels offtopic.

* KeX heeft wat regular modpoints gestrooid. :)

/edit Het is trouwens een draadje wat nog veel moderatie nodig heeft. Een bookmarkje zeg maar.

[ Voor 4% gewijzigd door KeX op 20-10-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
botoo schreef op 20 October 2003 @ 15:52:
[ff kort door de bocht]
het is de toon die de muziek maakt.
[...]
[/ff kort door de bocht]

* botoo heeft er al enkelvoudige moderaties tegenaan gegooid en wacht voorlopig met [PM] tools in te zetten.

De reactie van AppleWatcher is imo nogal flamerig gesteld, maar raakt toch de kern van de zaak.
Procyon flamed 'wij slikken die marketingmeuk niet zo makkelijk als de gemiddelde Apple gebruiker' er net zo makkelijk op los.
/me vlamde ;) :+
(Was met een dikke vette knipoog bedoeld he? Die eerste 2 regels van mij. Zie ook de ; ) in de topicnaam )

Verder: my point exactly.

Alle reacties daarboven op dat straatje vegen vond ik trouwens ook veel overgewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ligt het nou aan mij of komen er zo weinig mensen of het moderator-forum langs :?

Ik heb net nog even uit nieuwsgierigheid gekeken, maar het staat allemaal nog precies zo als voor deze actie! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 17:48:
ligt het nou aan mij of komen er zo weinig mensen of het moderator-forum langs :?
* botoo is bang dat je daar gelijk in hebt, het is tijd om weer wat meer (goede) actieve moderators te interesseren voor TMF.
Ik heb net nog even uit nieuwsgierigheid gekeken, maar het staat allemaal nog precies zo als voor deze actie! :'(
* gaat later op de avond met wat [PM] tools langs om de ergste mismoderaties wat rechter te trekken, maar zonder ondersteuning van de reguliere modders blijft het natuurlijk dweilen met de kraan open . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Het zit niet in de mainstream nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik heb er net nog wat puntjes tegenaan gegooid, maar als je ziet dat momenteel de weging zodanig is dat er bijna niets meer verandert is dit misschien uiteindelijk meer een draadje geworden voor de PM.

't is rustig in TMF momenteel. Behoorlijk rustig moet ik tot mijn grote spijt zeggen. :/

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Het zijn in ieder geval veel dezelfden die op het vinkentouw zitten zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:41
ffkes wat met puntjes gegooid :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Renegade schreef op 21 October 2003 @ 18:37:
maar als je ziet dat momenteel de weging zodanig is dat er bijna niets meer verandert is dit misschien uiteindelijk meer een draadje geworden voor de PM.
Dat was het gisteren eigenlijk (deels) al :|
Zo gaat dat nu eenmaal in welles/nietus, eens/oneens & pro/contra draadjes, dan sneeuwen de zinvolle moderaties onder :/

Maar nu is daar de PM@work! :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 13:02
botoo schreef op 20 October 2003 @ 15:52:
Ach.. we mogen gerust zeggen dat de gemiddelde Applegebruiker de marketingpraat van Apple blindelings overneemt.
Wilt niet zeggen dat iedere Mac liefhebber op tweakers.net zich geflamed hoeft te voelen omdat de gemiddelde Applegebruiker echt niet op deze site rondsurft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Procyon for life schreef op 21 October 2003 @ 21:04:
Ach.. we mogen gerust zeggen dat de gemiddelde Applegebruiker de marketingpraat van Apple blindelings overneemt.
Ben ik het mee eens, Mac gebruikers zijn veel meer 'getrouwd' (en dus loyaal) aan 'hun' Mac.

[PM] heeft de Appel gered! ;)
overal waar Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/i.gif powermoderatie bij staat, heeft een powermoderatie plaatsgevonden :+

[ Voor 24% gewijzigd door botoo op 21-10-2003 21:42 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het er niet mee eens dat mijn reaktie in die thread naar 1 is gepowermod. ik had em op +2 ingestuurd namelijk. dus powermodden naar 2 lijkt me eerlijker dan verlies ik namelijk geen punt.

verder is de reaktie niet een flame zoals beweerd wordt maar een analyse van de mindset/gedrag van de gemiddelde tweaker tov applegebruikers om zo een ander perspectief te geven op de door veel tweakers gepercepieerde 'clueless' apple gebruiker.

zeker de laatste tijd zijn er imho meer unix/linux gebruikers met clue aanwezig in de apple community. verder vind ik dat veel tweakers zichzelf te hoog inschatten qua technische vaardigheden en tevens makkelijke slachtoffers zijn voor marketing van vooral amd. tweakers lijkt over the hill te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 19:18:
ik ben het er niet mee eens dat mijn reaktie in die thread naar 1 is gepowermod. ik had em op +2 ingestuurd namelijk. dus powermodden naar 2 lijkt me eerlijker dan verlies ik namelijk geen punt.

verder is de reaktie niet een flame zoals beweerd wordt maar een analyse van de mindset/gedrag van de gemiddelde tweaker tov applegebruikers om zo een ander perspectief te geven op de door veel tweakers gepercepieerde 'clueless' apple gebruiker.

zeker de laatste tijd zijn er imho meer unix/linux gebruikers met clue aanwezig in de apple community. verder vind ik dat veel tweakers zichzelf te hoog inschatten qua technische vaardigheden en tevens makkelijke slachtoffers zijn voor marketing van vooral amd. tweakers lijkt over the hill te zijn.
euh, het gaat er niet om of je punten verliest of niet maar het gaat erom of je reactie dat aantal punten verdient of niet, blijkbaar vond de gene die de powermod actie heeft uitgevoerd van niet :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 19:18:.....verder vind ik dat veel tweakers zichzelf te hoog inschatten qua technische vaardigheden en tevens makkelijke slachtoffers zijn voor marketing van vooral amd. tweakers lijkt over the hill te zijn.
Het causale verband van tweakers.net over the hill en jou gedurfde aannames zie ik niet helemaal, kun je dat even toelichten zonder als voorbeeld een aantal AMD kiddos aan te halen met blaatpraat. Een verstandig mens in de vorm van een appleuser hoeft hier toch niet zo "Heavy" op in te hakken, en al helmaal geen generaliserende opmerkingen over te maken? :+

edit:
Het is sinds de eerste en nog weinig zeggende benches van de dual g5 en de opterons de laaste tijd weer opmerkelijk "Gezelli" onder de fans....

[ Voor 20% gewijzigd door under-world op 24-10-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 19:18:
Helaas brengt het "inzetten van een reactie op +2 ook het risico met zich mee dat je reactie beneden de 2 komt waardoor je dus Karma punten verliest. Dat is een risico dat jij, als poster, bent aangegaan en staat los van de Powermodderatie.
Het is een analyse die erg flamerig overkomt. Daarnaast is de reactie niet naar -1: flame gepowermod maar naar +1: off-topic. Een beoordeling die, mijns inziens, correct is. :)

Deze opmerking heeft heeft niets te maken met de beoordeling van je reactie. Heeft dus ook geen waarde voor de beoordeling van je reactie.

Concluderend: De Powermod naar +1: offtopic is een juiste beoordeling, mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longbeard schreef op 24 October 2003 @ 21:06:
[nohtml]

Concluderend: De Powermod naar +1: offtopic is een juiste beoordeling, mijns inziens.
Gepost door bierbuik maandag 20 oktober 2003 - 01:10 Score: 1 (Inzichtvol)

de post staat nog steeds op 'inzichtvol' wat een juiste kwalificatie is imho.

het klopt mijns inziens niet dat als veel mensen een modding hebben gedaan; er dus langs democratische weg concensus ontstaan is over de kwaliteit van een een posting, een powermodder vervolgens een e-nor-me invloed uitoefent (van 3 naar 1 punt).

dat had de powermoderator zich moeten realiseren. in feite heeft hij het mandaat van 21 modererende tweakers de nek omgedraaid met zijn ongebalanceerde powermod. dan kan de powermoderator het wel +1 vinden maar hij lapt de langs democratische weg ontstane concensus van 21 tweakers aan zn laars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Dat is nou eenmaal de taak van een powermod, verkeerde moderaties, hier ook een geval goed zetten, de powermoderties worden allemaal gemeld hier in tmf ben je het er niet mee eens kun je hier klagen, dat doe je nu, alleen , helaas voor jou, is iedereen het tot nu toe eens met de powermoderatie en is die waarschijnlijk ook gewoon terecht :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Zoals /me sv3n al aangeeft is juist de PM in het leven geroepen om juist de reacties aan te passen die verkeerd zijn gemoddereerd.
Dat een reactie verkeerd is beoordeeld, is een gegeven dat vaker voorkomt. Ook als 21 tweakers er al een modderatie hebben gepleegt.
De beoordeling tav jouw reactie stond verkeerd en is door de PM, terecht, gecorrigeerd naar de, mijn inziens, juiste beoordeling van -1: offtopic.
Dat de PM daarvoor een correctie van 2 moest toepassen, doet niet terzake, tav de beoordeling van de reactie. Het is zelfs zo dat, over het algemeen een Power Mod pas plaats vind wanneer het om een correctie van minimaal 2 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longbeard schreef op 24 October 2003 @ 23:08:
Zoals /me sv3n al aangeeft is juist de PM in het leven geroepen om juist de reacties aan te passen die verkeerd zijn gemoddereerd.
Dat een reactie verkeerd is beoordeeld, is een gegeven dat vaker voorkomt. Ook als 21 tweakers er al een modderatie hebben gepleegt.
De beoordeling tav jouw reactie stond verkeerd en is door de PM, terecht, gecorrigeerd naar de, mijn inziens, juiste beoordeling van -1: offtopic.
Dat de PM daarvoor een correctie van 2 moest toepassen, doet niet terzake, tav de beoordeling van de reactie. Het is zelfs zo dat, over het algemeen een Power Mod pas plaats vind wanneer het om een correctie van minimaal 2 gaat.
hoezo "verkeerd"? wie bepaalt dat, de powermoderator of de 21 tweakers?
hoezo "terecht"? wie bepaalt dat, de powermoderator of de 21 tweakers?

griezelig hoor als je langs democratische weg (21 tweakers mandaat) bereikte concensus over de kwaliteit van een posting met -een- powermodje onderuit haalt.

eigenlijk zeg je dat tweakers niet voor zichzelf kunnen bepalen wat kwaliteit van een posting is. powermodders weten wat "verkeerd" is en wat "terecht" is; zij hebben de waarheid in pacht.

powermodders zijn de regenten van tweakerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Sommige mensen modden op mening, naam of wat dan ook en denken niet aan de eigenlijke bedoeling van het moderatie systeem, namelijk het ordenen van reacties, zodat de lezende mensen kunnen bepalen hoe goeie/toevoegende/inzichtvolle posts ze willen zien. Daardoor kunnen foute moderaties ontstaan.

Enkel als men een draad leest over de upgrade van ibooks, en zet het leesniveau op 4 dan verwacht men alleen de goeie reacties, als bijvoorbeeld jou post die over een totaal ander onderwerp gaat op 4 zou staan (wat niet het geval was, dit dient enkel als voorbeeld) dan is de reactie dus fout beoordeeld, men wil niet lezen dat jij het oneens bent met de sfeer op tweakers of wat dan ook, maar alleen extra infomatie of inzichtvolle reacties zien. Daarvoor is het moderatie systeem in het leven geroepen, niet om zoveel mogelijk punten te halen oid. , maar voor de lezer :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 23:57:
[...]

hoezo "verkeerd"? wie bepaalt dat, de powermoderator of de 21 tweakers?
hoezo "terecht"? wie bepaalt dat, de powermoderator of de 21 tweakers?
Ik had waarschijnlijk beter een ander woord kunnen gebruiken dan verkeerd. De bedoeling van verkeerd in dit geval is, als verkeerd beoordeeld, in de zin van: TMF FAQ en Tweakers.net moderatie FAQ: reacties modereren
griezelig hoor als je langs democratische weg (21 tweakers mandaat) bereikte concensus over de kwaliteit van een posting met -een- powermodje onderuit haalt.
Moderatie's worden niet atijd goed beoordeeld. Er wordt maar al te vaak op mening gemod ( vb. Linux vs Microsoft )
Zie eveneens aangaande modereren: Zijn alle reacties dan goed gemodereerd?
eigenlijk zeg je dat tweakers niet voor zichzelf kunnen bepalen wat kwaliteit van een posting is. powermodders weten wat "verkeerd" is en wat "terecht" is; zij hebben de waarheid in pacht.
Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan.
Je kunt dan ook, zoals je nu hier doet, je bezwaar tegen de (Power)moderatie(s) kenbaar maken. Waarbij iedereen die moderate (alle tweakers dus) zijn mening daarover kan geven. Daardoor word (a) de reactie bezien eneveneens (b) de Powermoderatie. De reactie dient dan wel beoordeelt te worden aan de hand van de hiervoor gegeven "richtlijnen"

Dat gebeurt dus op dit moment in deze draad tav je reactie.
powermodders zijn de regenten van tweakerland.
Dat is niet de bedoeling en dat is ook niet het geval. Zeker tav jouw reactie niet.

Aangaande jouw reactie:
+3: De hele behulpzame antwoorden op vragen of aanstippen van onduidelijkheden met bijbehorende uitleg. Mogelijke ongenoemde toepassingen of eigenaardigheden, hele interessante vragen die gesteld worden. Een aanvullende verzameling links of ontbrekende informatie zou op dit niveau thuis moeten horen. Een (beargumenteerd) betoogje over voor en tegen hoort ook op +3.
Mijns inziens, valt jouw reactie niet onder deze beoordeling.
+1: Het niveau voor de opmerkingen die niet per sé gemaakt hoeven te worden, maar die geen zonde van jouw leestijd zijn. Een redelijk eenvoudige vraag, een opmerking die enige informatie draagt etc.
Mijns inziens, valt jouw reactie hieronder.

Dat is vermoed ik eveneens de redenatie van de Powermodder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Sorry voor mijn late reactie, maar ik had wat probs met mijn verbinding :/
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 21:54:

de post staat nog steeds op 'inzichtvol' wat een juiste kwalificatie is imho.

het klopt mijns inziens niet dat als veel mensen een modding hebben gedaan; er dus langs democratische weg concensus ontstaan is over de kwaliteit van een een posting, een powermodder vervolgens een e-nor-me invloed uitoefent (van 3 naar 1 punt).

dat had de powermoderator zich moeten realiseren. in feite heeft hij het mandaat van 21 modererende tweakers de nek omgedraaid met zijn ongebalanceerde powermod. dan kan de powermoderator het wel +1 vinden maar hij lapt de langs democratische weg ontstane concensus van 21 tweakers aan zn laars.
Die Powermoderatie is door mij gedaan, het was de twintigste moderatie, en resulteerde in een score-aanpassing van -1.59 en ik heb er de tag off-topic aan gegeven, die helaas niet bleef staan.

Je hebt gelijk dat de PM veel meer invloed op een score kan uitoefenen dan '21 modererende tweakers', daar is de PM ook voor in het leven geroepen, er waren/zijn teveel mismoderaties die te moeilijk te corrigeren zijn met 'normale' middelen.

Mismoderaties zijn vaak een gevolg van eens/oneens pro/contra Linux/Windows AMD/Intel discussies die vaak offtopic, en nog veel vaker nergens meer over gaan dan over het halen van je gelijk in die discussie, en voegen inhoudelijk niets meer toe aan het nieuwsitem.

Inhoudelijk:
Gepost door bierbuik maandag 20 oktober 2003 - 01:10 Score: 1 (Inzichtvol)
Dat de G5 niet zo geweldig is als Apple ons wilt doen geloven weten wij hier op deze hardwaresite echt wel hoor, wij slikken die marketingmeuk niet zo makkelijk als de gemiddelde Apple gebruiker.

wat een ignorant opmerking zeg. alsof de gemiddelde tweaker niet gevoelig is voor marketing. ik erger me meer aan de techy ingestelde tweaker die processor A koopt omdat ie "10 frames meer in Quake 3 arena" heeft, dan aan de "gemiddelde Applegebruiker" die gewoon een fraai vormgegeven machine neemt met een ditto fraai OS. en bereid is daar wat meer geld voor te betalen.

zet daar tegenover de tweakerige AMD freak die helemaal blij is dat ie een beta van een kale gestripte win2k op zn 64 bits AMD athon FX 51 kan draaien. completeer het geheel met de vierkante luidruchtig beige box en het plaatje is compleet. wat win je nou met zo'n computer behalve wat meer snelheid? het is the same old windows (als je gelukt hebt, 64 bits port is nog niet gereed, en drivers is ook afwachten) en the same old linux. al dat fraais van amd 64, die techy glamour die zo uitvoerig op de "hardwaresites" besproken is, wordt weggemoffeld onder dezelfde ouwe software. duh!

maar goed deze site heet niet voor niks tweakers. en voor tweakers is het zelf kunnen schroeven/rommelen aan hardware nou eenmaal een onderdeel van de functionaliteit van de computer. eigenlijk koopt een tweaker ook geen computer maar een benchmark knutsel doos waar ie, op aanwijzingen van"hardwaresites", wat mee kan rommelen. tot de boel kapot is en men weer een nieuwe beige box met courante 64 bits wegwerp technologie kan vullen...
Je spreekt hier imho voornamelijk uit je emotie, gestoeld om zoveel onbegrip (of jaloersigheid) bij die "ignorante tweakers". Begrijpelijk en imo tot op zekere hoogt wel inzichtvol ook, maar we moeten niet vergeten dat het item over de vermeende verminderde kracht van de G5 cluster gaat, en in dat verband noem ik je reactie offtopic.

offtopic:
/me klopt dit op een Mac, _met_ de nieuwe Panther :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1