Toon posts:

[Win XP] Cannot open toolbar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

Ik heb alle topics over dit onderwerp doorgespit, maar ik kan er niet een echte oplossing bijvinden.
Het probleem is het volgende: Als ik probeer de quick launch bar te openen krijg ik de volgende mededeling: Cannot open toolbar.
Heb gecontroleerd of de quick lauch map voor deze gebruiker aanwezig is en of de juiste rechten erop staan en dit is inderdaad zo.
Als ik onder een ander account aanmeld kan ik de Quick Lauch bar wel openen dus het zit duidelijk in het profiel.
Waarschijnlijk wordt er dus wat in het profiel aangepast maar wat??
Weet iemand welke registrykeys aangepast worden in HKEY_CURRENT_USER als de toolbar word aangemaakt of geopend?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

meest snelle oplossing. Nieuw profiel aanmaken voor deze gebruiker door de oude even te hernoemen in Documents and Settings en dan gewoon desktop favourites en dergelijke terug kopieeren naar het nieuwe profiel.

De registry waardes worden niet speciaal voor Quick Launch aangemaakt maar per programma onderdeel toe gevoegd.

Dus Windows Media player krijgt als je deze in Quick Launch zet volgende key erbij.

Name: Shortcut0 Type Reg_sz Data C:\document and settings\default user\application data\microsoft\internet explorer\quick launch\windows media player.ink

valuename
Shortcut0
Valuedata
C:\Documents and Settings\Default User\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Windows Media Player.lnk

Dit kan je bv ok zelf zoeken door regedt32 te openen en te zoeken op Quick Launch.

[ Voor 59% gewijzigd door mutsje op 20-10-2003 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor deze persoon niet! Heeft nogal wat programma's draaien die flink wat in de registry van de gebruiker wegschrijven en dat zou leiden tot een complete herinstallatie.
Dit zou dan een work-around zijn en geen oplossing..
Die moet er toch echt zijn !

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Gevonden.

Ga naar zijn directory Quick Launch.

Eerst View Hidden objects aan zetten anders zie je em niet.

documents and settings\%username%application data\microsoft\internet explorer\quick launch\ sleep hier dingen in en ze komen te voorschijn.

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, ook niet de oplossing, want de toolbar Quick Launch is in het geheel niet te openen, zie foutmelding in de topicstart

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je geen nieuwe toolbar creeeren?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, de quicklauch toolbar staat uitgevinkt en als ik em aanvink geeft ie bovenaangegeven melding

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar je kan toch een nieuwe toolbar maken ("New toolbar") ?

Verwijderd

Topicstarter
Daarmee heb je een workaround maar het probleem niet opgelost.
Ik wil graag de pc's allemaal zo standaard mogelijk houden en een oplossing voor de toekomst is te preferen boven een workaround.

Verwijderd

Topicstarter
*Bump*
Zijn er nog mensen die misschien wel een oplossing hebben???

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Wat voor Eventid's krijg je in je eventviewer. Want er moet haast wel een eventid van zijn.

misschien dat je hier nog iets aan hebt?
273785

[ Voor 43% gewijzigd door mutsje op 21-10-2003 09:26 ]

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Het topic is al oud, maar er is nog steeds geen oplossing dat ik kan vinden op GoT maar wel op een andere site, dus ik post 'm maar wel even.

De oplossing is heel simpel. START -> UITVOEREN en dan:

IE4UINIT.EXE

Vervolgens verschijnt ie weer. Wel is het zo dat er bij mij maar 1 icoon in stond en dat de map waarschijnlijk niet meer c:\docsettings\\[USERNAAM\appldata\microsoft\internetexplorer\quicklaunch

is maar een andere map. Maar vraag me niet welke. Ik ben sowieso al een half uur bezig geweest met zoeken.

[ Voor 96% gewijzigd door Lordy79 op 10-03-2005 16:16 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1