APC UPS hij faalt nogal (backups pro 420)

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een 2de hands UPS hier staan, van APC, een Back UPS pro 420.

Alles goed aangesloten (compu ook in een van de battery backup aansluitingen niet alleen de surge protected aansluiting) Serieel kabeltje van ups naar pc, pc zegt battery is in orde. Ups geeft geen waarschuwingen ofzo, alles lijkt prima.

Nou valt laats de stroom uit maar nee hoor, gewoon computertje down, dus er klopt iets niet.

s'avonds gaat hier wel overal de stroom af dus ook van de ups, en ik kan me dan voorstellen dat dan de batterij s'ochtend nog niet is opgeladen als je hem aanzet, maar ik had hem gister dus al de hele dag aanstaan, en toen was er dus s'avonds een black-out maar toen viel hij dus gewoon lekker uit.

(dual xp1800, 6 scsi HD's 13 koelers, gf4 ti 4200, 1024mb ram, scsi kaart, netwerk kaart, geluidskaart)

Ik neem aan dat de ups sterk genoeg is voor een minuutje BBU power.

Wat zou er mis kunnen zijn?

specs

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik denk dat je toch iets meer power trekt dan je UPS kan leveren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
Nou, zo'n pctje trekt aardig wat, wellicht kan hij het dan niet lang leveren, maar ik ben bang dat hij het ook niet kan leveren voor een zeer korte tijd.

Hang hem eens aan en wat simpelere pctje, met maar 1 hdd en geen spectaculair spul ;)

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn de batterijen aan vervanging toe ? Zeker bij 2ehands exemplaren gebeurd dat vaak...

• cosmoOo
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb ook een 420 UPS en ook een dual amd. maar met maar 3 hd's en zo'n 3 12cm koelers. en dat zit mijn ups al snel op 90% load dus ik kan me voorstellen dat je hem teveel belast.

er zit toch ook zo'n programma bij, powerchute ? daarmee kan je zien hoelang je er mee zou kunnen werken en een powerfail simuleren.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 21:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik denk ook dat het niet echt goed is voor je accu om elke avond de stekker eruit te halen en er 'sochtends weer in te doen.

het best is om de stekker erin te laten altijd en dan om de 6 maanden eens de hele batterij leeg te trekken en dan weer langzaam onbelast oplaad

iRacing Profiel

• Freee!!

Freee!!

Gohan-san schreef op 20 October 2003 @ 15:49:
ik denk ook dat het niet echt goed is voor je accu om elke avond de stekker eruit te halen en er 'sochtends weer in te doen.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben en dat was mij nog niet eens opgevallen in de startpost. Als dat al gebeurt, dient minimaal eerst de UPS uitgeschakeld te worden.
het best is om de stekker erin te laten altijd en dan om de 6 maanden eens de hele batterij leeg te trekken en dan weer langzaam onbelast oplaad
Lijkt mij ook.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Mijn oude Backup UPS geeft ook geen problemen maar de batterijen zijn zo dood als een pier. Dus opzich zegt het niet zoveel denk ik.

Mijn SmartUPS doet het wat beter maar vind het niet fijn als ik em 's avonds uit zet en 's ochtends weer aan.

Laat em eens aanstaan en kijk dan hoe het werkt. Als ie echt geen belasting kan trekken dan denk ik dat de accu's gaar zijn.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• maratropa
  • Niet online
Ik doe wel altijd de UPS uit voordat de stroom er af gaat.

Maar zou dan niet gewoon de batterij moeten gaan zeiken, dat ik daar een waarschuwwing over krijg?

Maar misschien zijn ze daar niet voor bedoelt iid... Toch jammer want ik heb een ups om up te blijven als ik werk en om geen data te verliezen, en tegen overspanningen enzo, maar niet voor 24/7 gebruik.

Maar het kan dus ook dat ie gewoon te licht is...

specs

• Freee!!

Freee!!

gladiool schreef op 20 October 2003 @ 16:17:
[...]
Maar misschien zijn ze daar niet voor bedoelt iid...
Daar zijn ze inderdaad niet voor bedoeld
Toch jammer want ik heb een ups om up te blijven als ik werk en om geen data te verliezen, en tegen overspanningen enzo, maar niet voor 24/7 gebruik.
Daar zijn die dingen nu speciaal wel voor bedoeld.
Maar het kan dus ook dat ie gewoon te licht is...
Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Als ik mij niet vergis kan die 420 maar iets van 260 W leveren.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had een Back-UPS CS en na de upgrade kon hij bij een stroompiek/dal het vermogen dat mijn computer trekt niet meer aan. Het stroomnet waar ik zit (studentenflat) is niet zo stabiel en af en toe klikte hij al voor spanningspieken en dalen. Soms was het zo dat de computer dus uitviel, omdat hij dus net iets te lang niet voldoende stroom kreeg.

Na heel wat gevloek e.d. ben ik er achter gekomen dat het ding maar miximaal 300 W output heeft en mijn nieuwe computer met 400W voeding + monitor trekt dus veel meer dan dat. Nu heb ik een Smart-UPS 1400 die 950 W kan leveren en kan ik 50 minuten online blijven :P. Ik denk dus dat in jouw geval de output van de UPS gewoon veel te laag is voor je computer.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1