Hey,
Heb een vraagje,
Heb een vriend geholpen met de aanschaf van een nieuw systeem:
- MSI KT6 Delta-LSR KT 600 ,DDR400,Lan,Audio
- AMD Athlon XP 2200+ Boxed
- DDR Twinmoss 512MB PC-3200
- Maxtor 40Gb 7200rpm UDMA133 (2x)
- Asus V9520 Magic T / 128Mb FX5200 8X TV-Out
De 2 harde schijven van maxtor had hij al in zen bezit. Op de ene stond win xp en op de andere al zen gegevens en muziek. Ik dus alles ingebouwd, harde schijven aangekoppeld, ...
De twee harde schijven staan ingesteld als master(win xp) en slave(gegevens).
Als ik de pc nu opstart, krijg ik op het scherm:
channel 0 master: not found
channel 1 master: not found
Ik kan wel in de bios gaan, maar daar herkent hij dan alleen de schijf die als slave ingesteld staat.
Als ik vervolgens de schijf met muziek afkoppel en opnieuw opstart, herkent hij wel de schijf met win xp maar ziet hij deze als slave, terwijl de jumper als master ingesteld staat.
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat hij de verschillende masters op de twee channels wel vind?
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, alvast bedankt voor de uitleg die jullie kunnen geven.
Ik heb nog wel niet geprobeerd om de twee schijven op een apart IDE connector aan te sluiten. zou dit kunnen helpen?
Jean
Heb een vraagje,
Heb een vriend geholpen met de aanschaf van een nieuw systeem:
- MSI KT6 Delta-LSR KT 600 ,DDR400,Lan,Audio
- AMD Athlon XP 2200+ Boxed
- DDR Twinmoss 512MB PC-3200
- Maxtor 40Gb 7200rpm UDMA133 (2x)
- Asus V9520 Magic T / 128Mb FX5200 8X TV-Out
De 2 harde schijven van maxtor had hij al in zen bezit. Op de ene stond win xp en op de andere al zen gegevens en muziek. Ik dus alles ingebouwd, harde schijven aangekoppeld, ...
De twee harde schijven staan ingesteld als master(win xp) en slave(gegevens).
Als ik de pc nu opstart, krijg ik op het scherm:
channel 0 master: not found
channel 1 master: not found
Ik kan wel in de bios gaan, maar daar herkent hij dan alleen de schijf die als slave ingesteld staat.
Als ik vervolgens de schijf met muziek afkoppel en opnieuw opstart, herkent hij wel de schijf met win xp maar ziet hij deze als slave, terwijl de jumper als master ingesteld staat.
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat hij de verschillende masters op de twee channels wel vind?
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, alvast bedankt voor de uitleg die jullie kunnen geven.
Ik heb nog wel niet geprobeerd om de twee schijven op een apart IDE connector aan te sluiten. zou dit kunnen helpen?
Jean