Toon posts:

Ervaring Ricoh MP9120

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oh wat was ik blij met mijn nieuwe 32x12x10x8 CD-ROMxCD-WRITExCD-REWRITExDVD-ROM player/burner.
Wat een combinatie! en nog een soort BURNPROOF ook (JustLink heet dat dan).

Mijn blijheid sloeg om nadat ik op geen enkele Windows platform (98SE, ME, WINk2) een DVD'tje kon afspelen op mijn 800Mhz Athlon met een ASUS3800 TNT2 kaart. Het was een OEM versie, dus WinDVD 2000 was meegeleverd. Je zou dus zeggen dat dat ding dus echt wel bedoeld was voor het afspelen voor films. Het probleem zit hem volgens mij in de DMA. Alle DVD-software zeurt over dat DMA niet is ingeschakeld, maar het betreft een PIO4 mode apparaat en via DVD-speed kwam ik erachter dat hij maximaal op 2 speed kon lezen ipv 8 (ook op 3 platforms getest). Dat zou nog steeds ruim voldoende moeten zijn, dacht ik zo. Maar goed; niet getreurd dacht ik, het zal wel geen goede combo zijn; die TNT2 biedt vast geen functies om de boel op te peppen. De CPU usage ging door het plafond. Affijn; hij kostte maar 60 gulden meer dan de Plextor versie die geen DVD player aan boord heeft, dus de meerprijs just for DVD-ROM was niet te hoog.

Helaas was dit niet het enige probleem. CDR's van Philips met de opschrift 12-speed kon ik met of zonder JUSTLINK niet hoger dan 4 speed fikken en dan moest ik nog geluk hebben dat er uberhaupt iets op kwam.

Natuurlijk. Het kan best een exemplarische fout zijn, maar ik stap toch maar weer over op een Plextor O+. Hebben jullie nog tips welke DVD-ROM ik moet aanschaffen (uiteraard regio patchable!)

Depenzo :(

Verwijderd

Heb 'm ook, maar die problemen komen mij niet bekend voor. Uit de testen bleek dat de dvd speler vlot zat is.

Verder brandt de speler bij mij wel op 12x (is afhankelijk van type cd).

Verwijderd

M'n buurjongen heeft 'm, kan ook geen DVD's afspelen, heeft 'm ingeruild voor een Plex 12/10/32A :)

Trouwes, die JustLink tech sucked zwaar, dus waarom heb je hem uberhaupt gekocht?! :?

ma'goed, beste DVD speler is without a doubt de Pioneer 16x slot-in (of tray, maar slot in is handiger :)), die heeft goede snelheden, ook qua DAE.

Verwijderd

1. Justlink lijkt erg op burnproof; alleen de "gaten" zijn nog kleiner, waardoor het theoretisch nog beter zou moeten werken.
Ook uit alle verschillende testen blijkt dat dit prima werkt.

2. Ik kreeg 12x gewoon aan de praat met standaard arita's 80 min; wel stond udma optie (ik gebruik win2k) aan.

3. dvd's heb ik nog niet geprobeerd, zal het snel eens doen; mocht het wel/niet lukken, dan laat ik het weten.

4. Wel heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd (1.10 met regio patch).