Draadloze FM Transmitters

Pagina: 1
Acties:
  • 4.296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17
Er zijn al wat topics geweest maar de meeste links in de topics zijn dood ;(

Ik zoek een FM transmitter om mp3 bestanden over de radio te zenden. Ik hoef niet de hele straat te voorzien van mijn muziek maar een paar meter moet het dingetje toch wel overbruggen..

Mogen deze dingen in Nederland? Aangezien ze bijna nergens meer verkocht worden.

Ik heb er 1tje gezien die me wel aanspreekt , maar helaas kan ik verder geen specs vinden over het apparaatje.. heeft iemand daar ervaring mee?

Bron
Wireless USB Audio Link met caradapter
€33.95 incl. BTW

Omschrijving: Dit nieuwe gadget is echt tof! Sluit deze mini FM zender aan op uw USB poort en verbind de bijgeleverde mini stereokabel met de uitgang van uw geluidskaart om vervolgens het audiosignaal op te vangen op een radio. Omdat het device alleen haar stroom via de usb poort ontvangt kunt u van iedere willekeurige audiobron het signaal verzenden (discman, walkman, MP3 speler etc). Het bereik bedraagt 10 meter (afhankelijk van omstandigheden ook verder).
Toepassingen zijn legio:
- luister op uw audioinstallatie naar MP3 bestanden (of andere) die u op uw PC afspeelt,
- luister in de auto naar de MP3 muziek die u op uw notebook afspeelt (autoadapter wordt gratis bijgeleverd!)
Als u nog ergens een draagbaar fm radio hebt liggen: perfect: luister naar uw MP3 draadloos op de hoofdtelefoon. Ook handig om het geluid van games draadloos te ontvangen.
Kleiner dan een vinger: 60mm lang, 17mm breed en 13mm hoog. Levering bestaat uit: usb zenden, stereo kabel (95cm lang) en autolader.

Wat ons betreft echt een hebbeding!
Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/wirelessaudio.jpg

De shop (eyenstein) staat goed aangeschreven in de recensies :)

Waar kan ik nog meer (in Nederland) deze (soortgelijke) dingetjes vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 12:55

SambalBij

We're all MAD here

om3ega schreef op 20 October 2003 @ 12:41:
Mogen deze dingen in Nederland? Aangezien ze bijna nergens meer verkocht worden.
Nee, aangezien het ,ondanks het lage zendvermogen, radiozenders op een illegale frequentie zijn.

Als jij zo'n ding gebruikt om MP3's te zenden naar de radio een paar meter verderop, zou je er best de buren mee kunnen storen die bijv. een paar meter de andere kant op wonen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:49
Nope, deze dingen zijn legaal. Aangezien ze maar een paar miliwatt sterk zijn.
Ze zijn eigenlijk voor gebruik in de auto ontworpen. Daar werken ze ook redelijk, maar meer hoef je er echt niet van te verwachten.
Ik weet niet precies waar je het voor wilt gebruiken, maar je kan ook naar een audio/video transmitter kijken:
http://www.comtronics.nl/...p?action=sub&hfd=4&sub=58

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Als ik me niet vergis gaan die transmitters van comtronics over de wifi band.. en aangezien ik daar mezelf dan in de weg zal zitten wil ik dat voorkomen :)

Ik zoek dus echt iets om op een bestaande radio frequentie te kunne moduleren om zo de ontbrekende line-in mogelijkheid te omzeilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
Hehe, klopt.
Mn Bluetooth, Dimmer van mn spotjes, wifi, a/v transmitter.... allemaal ongeveer dezelfde freq.

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 12:55

SambalBij

We're all MAD here

Twilight schreef op 20 October 2003 @ 13:40:
Dus? Dan ben je nog steeds aan het zenden op een frequentieband (87,5 - 108MHz FM) waarop je zonder vergunning niet mag uitzenden. Ook niet met maar een paar milliwatt.

[ Voor 47% gewijzigd door SambalBij op 20-10-2003 13:57 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:05
Ik heb ook een fm zender. Ik dacht dat ik deze bij de pdashop had gekocht. Ik kan hem niet meer terug vinden. Ik denk wel dat dit precies is wat je wil hebben. Het is gewoon een kastje met een kabel welke je aan een apparaat kan aansluiten. Hij werkt wel op batterijen, maar gaat volgens mij wel lang mee, ik heb ze nog niet hoeven vervangen.

Het zenden gaat makkelijk, je moet een vrije zender vinden op de 88-95 mHZ band. En dan kan je via een draaiknopje afstemmen.
Werkt echt perfect om geluid van mijn Iriver IMP-350 via de autoradio in de auto van mijn ouders te krijgen. Er zit geen cd in de radio en ze gaan geen nieuwe kopen, dus is dit een perfecte oplossing.

Soms is het lastig om de afstemming goed te krijgen, maar als het voor elkaar is dan doet hij het ook goed.
Volgens mij mag je officieel zo iets niet gebruiken.

Ik zal thuis eens kijken wat voor een type het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
http://www.myfmstation.com/myfmstation/html/audiax.html

AudiaX Unlimited FM transmitter

Afbeeldingslocatie: http://www.myfmstation.com/myfmstation/assets/images/audiax_300.gif
The AudiaX Unlimited FM transmitter is the perfect match with any portable audio device. Simply plugs in place of your headphones.

Featuring unlimited tuning capability, this transmitter can broadcast on 88.0Mhz to 108.0Mhz in 0.1Mhz step, making it suitable for both North America and Europe.

Running from just one AAA battery this small, light weight, pager like transmitter gives you the best FM audio quality available.

Features:
  • Stereo sound 30Hz to 15KHz (the limits of FM Radio)
  • One AAA battery (included)
  • PLL Digitally Tuned
  • Covers 88Mhz to 108Mhz in 0.1Mhz steps
  • Small and light weight
  • backlite LCD
Reseller (scheelt $20):
http://www.merconnet.com/products.php?ProductID=80

[ Voor 5% gewijzigd door Twilight op 20-10-2003 14:31 ]

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Thanks Twilight..
Ik heb er gelijk maar eentje besteld..
Your purchase request has been received and it will be processed within 48 hours (Monday to Friday).
Ik zal wel even laten weten of alles goed is gegaan met deze leverancier :)

[ Voor 32% gewijzigd door om3ega op 20-10-2003 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

zijn deze dingetjes niet in NL te koop... Ik weet wel van het bestaan van een GODOT (zie mmport.nl en dan shop --> GODOT... die is los 39 euro... niet toevallig iets goedkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:55
Wireless USB Audio Link met caradapter
€33.95 incl. BTW

Zoiets zocht ik ook al, lijkt me super interessant. Vooral geen externe stroom nodig, dus ideaal voor computer gebruik. Maar net als openingspost, iemand ervaring ermee of weet welk merk het is?

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Apple heeft ook van die fm transmitters voor bij de Ipod dacht ik.
Dit is de I-rock, weet niet in hoeverre die verkrijgbaar is in Nederland
Afbeeldingslocatie: http://www.the-gadgeteer.com/images/irock-3.jpg
Nog eentje gevonden op internet (te koop voor 30 euro), via marktplaats.nl
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/mp3spelers/5598.jpg
Dus ze zijn wel in Nederland verkrijgbaar.
Maar weet iemand hoe goed dit werkt? Ben wel geintresseerd in dat apparaatje :)

[ Voor 20% gewijzigd door YKW op 21-10-2003 12:29 ]

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de iPod gebruikers onder ons... :7

Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_itrip_a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_iTrip_tilt.jpg

de iTrip _/-\o_
van de site:

De iTip is een FM zender die u aansluit op uw iPod. U kunt dan uw iPod muziek via elke FM radio (dus ook uw autoradio) beluisteren! De iTip krijgt de stroom via de iPod en heeft dus geen batterijen nodig. Bovendien kunt u de iPod opladen terwijl u de iTrip gebruikt.

U kunt elke FM frequentie gebruiken, deze kunt u direct via de iPod selecteren na het intstalleren van de software.
Onder andere hier te koop. ;)

Het voordeel is dat je elke frequentie kunt gebruiken, en niet een paar vastgestelde.
Een ander voordeel is dat het zendertje pll gestuurd is en dus niet langzaam van frequentie veranderd... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YKW schreef op 21 October 2003 @ 12:26:
Apple heeft ook van die fm transmitters voor bij de Ipod dacht ik.
Dit is de I-rock, weet niet in hoeverre die verkrijgbaar is in Nederland
Maar weet iemand hoe goed dit werkt? Ben wel geintresseerd in dat apparaatje :)
Heb vorig jaar Irock in een Apple shop in de US of A gekocht - 4 freq.
Doet het goed zat in de auto.
Enig nadeeltje;
Irock kan heen en weer slingeren; weet niet hoelang de constructie daar tegen kan
<zeurmode>
en tijdens het rijden ipod bedienen met een bengelende irock is niet verantwoord (8>
</zeurmode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
am very sorry to inform you that right now we are out of stock in the item that you have order from us.
They will be in stock in around one weeks...
Please let us know if you want to wait or if you prefer to cancell this order.
Regards and thanks for your patience.,
Oei .. nog even geduld voor mij dus :)
(blijkbaar spreken ze niet zo goed engels in Canada ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door om3ega op 21-10-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik had zelfs zoiets gemaakt met mijn draadlose hoofdtelefoon
Ik ben alleen niet zo'n electro man dus ik kreeg het niet voor elkaar om er stereo geluid uit te krijgen

Ik had een gat gemaakt in de oorschelp, daarin zo'n dingetje waar je je jackplug in kan gedraait(weet de naam ff niet, adapter dacht ik)
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/9F/9F79C83EFE0D5353E10000000A010251.JPG
zo'n ding(zonder kabel, kon geen andere pic vinden) en dat omhulsel eraf gehaalt, verbonden met de audio uitgang van de koptelefoon.

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/D0/D09BC83EC5649F63E10000000A010251.JPG
zo'n kabel erin eringestoken en verbinden met de Aux IN van de radio
en ik kon 100meter verderop nog draadloos mp3 van me pc luisteren op de radio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
mc_Emperor schreef op 20 October 2003 @ 14:05:
Ik heb ook een fm zender. Ik dacht dat ik deze bij de pdashop had gekocht. Ik kan hem niet meer terug vinden.
[...]
Dat was waarschijnlijk een LineX Digital FM Transmitter. Ik wilde er ook één, maar kreeg het vervelende nieuws dat de importeur (en dus PDAshop) ermee gestopt is omdat het illegaal bleek deze dingen in Nederland te verkopen. Las laatst op Fok iets over de organisatie die de FM-frequenties beheert - ze schijnen de jacht op FM-carkits (en dus ook b.v. de LineX) te hebben geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Zoeken naar een speld in een hooiberg lijkt me of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens naar Soundfeeder heb ik zelf ook ik gebruik m op de motor i.c.m. met mijn mp3cd speler.
Gekocht bij pda magic.
Kijk eens bij Chipmunk

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 11:25:
[afbeelding]
zo'n kabel erin eringestoken en verbinden met de Aux IN van de radio
en ik kon 100meter verderop nog draadloos mp3 van me pc luisteren op de radio :)
Sinds wanneer kan een radio een signaal verzenden? Leg eens uit, want volgens mij mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm misschien niet helemaal duidelijk dus :P

de radio verzend niets maar het gaat via de zender(van mijn koptelefoon) van mijn draadlose koptelefoon :)

die zender stuurt de muziek naar mijn koptelefoon en die zit aan gesloten op de aux ingang van mijn radio

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
k heb zelf via via uit US zo'n iRock liggen.. gebruik m eigenlijk al tijdje niet meer..

prima ding.. plug in op mp3speler, discman e.d. en luister via bijv. je autoradio was iets van 40 euro ervoor kwijt.. uitzenden kan via .. 88.1 .88.3 t/m 88.7
nadeel is alleen dat in regio zuid holland id&t beetje stoort via 88.4 dus 88.1 of 88.7 is dan beste.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om3ega, hoe is het afgelopen met de audiaX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 13:46:
En om3ega, hoe is het afgelopen met de audiaX?
Ik heb hem nog niet binnen :(
Ik hoop vandaag wat te horen .. want hij was niet op stock en nog meer van die verhalen. Maar als ik hem over 1 week nog niet heb cancel ik de order want dan gaat het mij een beetje (verdacht) lang duren :)

Maar ik kom er op terug zodra ik hem heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
om3ega: maak je geen zorgen, ik heb hem ook daar besteld en allang binnen. Ze spreken inderdaad behoorlijk brak engels :P maar hij komt wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Vandaag nog maar even gebeld ... en in de loop van de aanstaande week zou ik het binnen moeten krijgen .. .. :) .. Ik wacht af ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
barto018 schreef op 22 oktober 2003 @ 19:00:
[...]
Sinds wanneer kan een radio een signaal verzenden? Leg eens uit, want volgens mij mis ik iets?
Hmz, ik heb ooit eens gehoort dat radio´s in de gevangenis verboden zijn omdat je met een beetje geknutsel er een zender van kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Twilight schreef op 20 oktober 2003 @ 13:40:
Nope, dat is niet waar heb ik mij laten vertellen. Check de reply van Operations, die heeft het bij het goede eind.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
Hoe is de kwalitiet van zo'n ding?

FM is toch ook een soort compressie..heb nog nooit een kwalitatief goede radiozender gehoort..

Iemand met ervaringen?

• mc_Emperor
  • Laatst online: 08-09 13:05
Nick|IA schreef op 22 oktober 2003 @ 16:54:
[...]

Dat was waarschijnlijk een LineX Digital FM Transmitter. Ik wilde er ook één, maar kreeg het vervelende nieuws dat de importeur (en dus PDAshop) ermee gestopt is omdat het illegaal bleek deze dingen in Nederland te verkopen. Las laatst op Fok iets over de organisatie die de FM-frequenties beheert - ze schijnen de jacht op FM-carkits (en dus ook b.v. de LineX) te hebben geopend.
Nope het was een andere. Een soundfeeder SF121. Maar ik kon hem inderdaad niet meer vinden bij de PDAshop.

Afbeeldingslocatie: http://arkon.com/images/SF121iPODlarge.gif

• om3ega
Heb hem trouwens nog niet binnen.. De order staat al enkele dagen op shipped :(

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

dat ding komt vast wel de tnt wil nog wel eens wat traag zijn.

is inderdaad een mooi speeltje. de kwaliteid [frequentie bereik] is net even iets minder als een rechtstreekse kabel ik kan zo snel even de waarden niet vinden.

maar zeker in een auto hoor je dat verschil niet.
en ook thuis hoor je het verschil maar moeilijk.

euhmmmm

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:01

AdLentis

Gadget Inspector

Ik vraag me af hoelang het duurt voordat Eynstein stopt met de verkoop van dat ding, want het is dus idd niet legaal volgens mij. Waarom zou elke andere winkel de verkoop anders hebben gestaakt? Maar goed, legaal of niet, ze zullen er met zo'n bereik niet zo gauw achterkomen dat je illegaal aan het zenden bent. :) Heb zelf bij merconnet een maand terug ofzo die AudiaX besteld, was binnen een week binnen! :D Prima zendertje, zelfs op radio's die op de kabel ipv ether zijn aangesloten wordt hij nog vrijwel ruisloos ontvangen als hij op een gunstige plaats ligt. In de auto ontvang ik hem nog prima als ik hem 13 mtr verderop neerleg op een container. _/-\o_

* AdLentis kan natuurlijk lullig gaan doen en een mailtje sturen naar eynstein :+

[ Voor 8% gewijzigd door AdLentis op 27-11-2003 09:59 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 11-09 09:36
om3ega schreef op 13 november 2003 @ 14:01:
Heb hem trouwens nog niet binnen.. De order staat al enkele dagen op shipped :(
heb je hem al binnen gehad? wil hem nml ook gaan bestellen deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Jazeker ... nog niet zo erg lang geleden... :)
Ik wilde eigenlijk wat meer posten nadat ik hem wat intensiever had gebruikt.

Het apparaatje werkt goed! :) .. Wat me opviel is dat hij heel klein is. In mijn beleving
van de website lijkt het een aardig groot ding , maar het tegendeel is waar (wat natuurlijk te goede komt als je hem mee wilt nemen)

De kwaltiteit is goed.. Als het apparaatje in de buurt ligt van de antenne. Ik heb hem getest in een ritje naar Hamburg (Duitsland) maar moest daar veelvuldig een andere frequentie opzoeken omdat daar enorm veel radio zenders zitten die allemaal 0,2Mhz van elkaar zitten. De radio station zijn sterker en je wint er niet van ;)

Het grapje wat ik in gedachte had om mijn collega's met wat andere muziek te voorzien op Yorin Radio kan je wel vergeten als je niet ongemerkt heel dicht in de buurt van de antenne kan komen :) Wellicht weet een handige tweaker dit nog te tweaken :)

Dat brengt me gelijk tot de verbazing waarom deze dingen überhaubt verboden zouden zijn hier? Het vermogen is echt zo laag dat je er niemand mee lastig valt.. Zelfs interferentie op bestaande radio zenders is practisch onmogelijk...maar goed , beleid is beleid...

Het merkwaardige is dat ik dus een paar dagen terug in mijn brievenbus keek en ik wederom een postpakketje zag liggen (ze passen gewoon in de brievenbus dus je hoeft er niet voor thuis te blijven ;)) .. en daar kreeg ik wederom zo'n apparaat?

Nu heb ik er dus 2 :D .... Dat komt goed uit want ik heb binnenkort een verjaardag ;)

Het enige wat ik nog toe wil voegen is : Jammer van de hoge verzend kosten.. verder is het een leuk apparaatje voor een redelijke prijs.

Oja , mocht iemand bij Merconnet gaan bestellen , houdt dan rekening met het volgende :

Als je per creditcard betaalt :

Het bedrag wordt gesplitst in 2 random bedragen en afgeschreven van je creditcard. Deze bedragen moet je terug koppelen aan Merconnet (per email of telefoon). Aangezien de meeste waarschijnlijk 1x per maand een creditcard afschrijfoverzicht(?) krijgen zal je naar Interpay moeten bellen om te vragen welke 2 bedragen er zijn afgeschreven. Let op , ze vragen je eerst het hemd van je lijf ter controle (en dat is maar goed ook).

Het heeft (althans in mijn geval) geen zin je bank te bellen hiervoor want die weten dat simpel weg gewoon niet. Je kan de afgeschreven bedragen gewoon in Euro's vermelden en je hoeft dit niet om te rekenen naar (canadese)dollars.

Dit is voor hun een tekenen dat jij echt de daadwerkelijke eigenaar bent van deze rekening.

Verder is het mij opgevallen dat de order status op de website niet echt helemaal vlekkeloos werkt. Maar wellicht werkt dat alleen met grotere pakketen of orders?

Ik heb omdat het in mijn geval behoorlijk lang duurde (i.vm. niet op voorraad zijn) gebeld naar het kantoor in de UK. Dit was makkelijker voor mij i.v.m. het tijdsverschil.

Zo.. vragen of dit apparaat? Stel ze maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
om3ega schreef op 28 november 2003 @ 09:00:

Het bedrag wordt gesplitst in 2 random bedragen en afgeschreven van je creditcard. Deze bedragen moet je terug koppelen aan Merconnet (per email of telefoon). Aangezien de meeste waarschijnlijk 1x per maand een creditcard afschrijfoverzicht(?) krijgen zal je naar Interpay moeten bellen om te vragen welke 2 bedragen er zijn afgeschreven. Let op , ze vragen je eerst het hemd van je lijf ter controle (en dat is maar goed ook).

Het heeft (althans in mijn geval) geen zin je bank te bellen hiervoor want die weten dat simpel weg gewoon niet. Je kan de afgeschreven bedragen gewoon in Euro's vermelden en je hoeft dit niet om te rekenen naar (canadese)dollars.

Dit is voor hun een tekenen dat jij echt de daadwerkelijke eigenaar bent van deze rekening.
Moet ik hun dan een email sturen met bestel-id oid, en de 2 afgeschreven bedragen?
Doet interpay daar niet moeilijk over?

Hoelangh duurde het nu in totaal voordat je hem binnenkreeg?
Als ik nu zou bestellen, krijg ik hem dan nog voor de kerst binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Bij mij duurde het (erg) lang voor ik hem binnen had (ongeveer 1 maand) , maar dat kwam omdat er geen voorraad was. Ik denk dat ze het nu op voorraad hebben liggen (ff bellen).

Als je de bestelling plaatst via Internet , krijg je vanzelf een emailtje waarin wordt gevraagd de informatie terug te koppelen die ze vragen , ter verificatie.

Dit kunnen deze bedragen zijn , maar ook het ID nummer van de transactie.. Je kan nog iets doen maar dat ben ik even kwijt. Hoe dan ook , deze ID nummers en bedragen krijg ik pas eind van de maand te zien via ABNAmro (dan wordt het geld ook afgeschreven) .. Dus ik heb via Interpay de bedragen opgevraagd en deze terug gemailed...

Interpay doet niet moeilijk (althans de persoon die ik had) maar wil wel alles weten. Naam , adres , woonplaats , kleur van je spaarvarken , rekening nummer , verificatie nummer van je creditcard etc etc.. Via de site van Interpay kan je wel aan contact gegevens komen om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
khoop dat ze hem op voorraad hebben, kwil het kwil het kwil het :) bedankt voor je mini-review trouwens!

klopt het bereik van 100m outdoor ongeveer trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik een vraagje omtrend de godot fm transmitter, ik heb er tot nu toe geen echte denderende resultaten mee geboekt, afgestemt op de juiste frequentie komt het signaal erg slecht door, alsof je naar 538 zit te luisteren op een frequentie voor een ander deel van nederland, kortom dus zeer veel ruis en slechte kwaliteit van het geluid. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is. Zijn er bepaalde types radio waarbij de transmitter niet goed werkt? (tot nu toe in 2 autos met verschillende merken radios geprobeerd). iemand ideetjes hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

ik denk erover om ook zo'n fm transmitter aan te schaffen, ben er nu 3 tegen gekomen in nederland. Heb nu zo'n cassettebandje-systeem aan mijn speler hangen, maar kwaliteit is belabberd

- linex €30 via marktplaats, daar handeld een of andere gast schijnbaar in, verder nog nergens gezien

- Soundfeeder Stereo SF-121 € 29.50 via mobileplaza

- I-rock, moeilijk te zoeken, nog niet gevonden in Nederland

Welke is de beste?

[ Voor 13% gewijzigd door greatgonzo op 02-02-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Laatst online: 15-05 20:56
Ik heb er eentje besteld ... ik ben benieuwd hoe snel het gaat, en of ik hem wel krijg aangezien het niet zo legaal is ;)

http://spitsnet.nl/anp.php?id=315217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

weet niemand welke van deze 3 de beste is: Linex, Soundfeeder 121 of I-rock?

linex, design, maar de frequenties lopen maar van 88,0 tot 88.9
Soundfeeder: 88 tot 99
I-Rock, schijnt beste geluid te hebben, maar alleen deze frequenties 88.1, 88.3, 88.5, 88.7

Toch denk ik dat de Soundfeeder het makkelijkste werkt, aangezien je uit meer frequenties kan kiezen.

De specs stuk voor stuk, zegt mij niets, anderen misschien wel:

Linex
Afbeeldingslocatie: http://www.broadcastwarehouse.com/images/products/136_hr.jpg

- Links audio sources such as PDA, MP3, MD, CD Players, etc. to any car or home stereo without cables or wires.
- Transmission of audio signals to any audio equipment which has an FM reception function.
- Transmission frequencies: 88.0 to 89.2 MHz
- 7 selectable transmission frequencies with PLL synthesizer; set using DIP switches
- Power On/Off switch
- Power: (3) AA batteries
- Battery Life: >150 hours
- Slim and light weight design

--------------------------------------------------------------------------------------
Soundfeeder 121
Afbeeldingslocatie: http://www.netalog.com/products/prolarge/001-sf121.jpg

Specifications
Operating Voltage: 3V
Audio Cord Length: 13.5"
Consumption Current: 10mA (No input signal)
Tuning Frequency (FM): 88 - 95MHz
Channel Separation: 40 dB
Maximum Input Signal Level: 400 mVpp
Audio Response: 50Hz-15KHz (+/- 3 dB)
Dimensions (Body): 2 7/8" x 1 3/4" x 5/8" 1.5 oz

--------------------------------------------------------------------------------------
I-rock
Afbeeldingslocatie: http://mp3mall.net/prodimg/big/2121_30W-FM_Transmitter_big.jpg

- Compact Size: 2.0" x 3.0" x 1.0"
- Flexible 7" antenna folds around unit for storage
- Audio Input Connector: 1/8" (3.5mm) Stereo Plug
- Power Requirement: 2 AAA Alkaline batteries
- Battery Life: 20 hours typical
- Modulation: FM Stereo
- Frequencies: 88.1, 88.3, 88.5, 88.7 MHz
- High stability crystal oscillator, phase-lock loop control (PPL)
- Stereo separation: greater than 45 dB
- Signal distortion: less than .5%
- Frequency response: 50 Hz to 15 kHz
- Operating range: 10-30 feet, depending on the quality of the FM radio receiver (limited by FCC regulations)
- FCC part 15 compliant

[ Voor 136% gewijzigd door greatgonzo op 03-02-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
deze klinkt ook wel leuk van merk: CCrane wel wat duur..
link website
test website

vooral vanwege enorme frequency range.. 88-108 maar jah zal denk ik ook alleen maar in US te verkrijgen zijn.. mijn apparaatje (iRock) werkt nog steeds prima. zal weer eens gaan proberen.. is jammer dat we beneden geen ether hebben maar kabel anders op pc geplugd en beneden in woonkamer luisteren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 03-02-2004 13:53 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Maar het werkt zowieso beter dan het cassettebandjes-systeem toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/112_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedone2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 07:16
Hoi,

Weet er iemand of die fm trasmitters in Duitsland wel legaal zijn ?
In België en Nederland kan je ze heel moeilijk vinden maar op Ebay.de staan er een hele hoop ...
dus ergens klopt hier iets niet ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

linex is iig via marktplaats wel te krijgen, een of andere gast handeld erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik heb die ook gekocht op marktplaats dat was een man die daar in handeld. voor 25 euro mocht ik hem hebben. En ik had meteen op zijn rekening gestort. Toen ik de volgende dag thuis kwam lag die in de brievenbus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:50
Die soundfeeder is wel goed, alleen is het signaal wel zwak, bij mij doet ie het max. op 4 of 5 meter afstand. Maar ik heb hem ook alleen gekocht voor in de auto, al lijkt het me wel cool om er eentje te hebben die het van 30 meter ook nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ook deze mp3 speler scoren: met ingebouwde fm-transmitter:) da's noges handig:

http://store.suntecint.com/mr100.html

http://mp3mall.net/mp3/MP...3_Player/Muro_MR-100_256/

en ook nog een line in recording en fm gebeuren.... 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Sky2k schreef op 03 februari 2004 @ 17:33:
Ik heb die ook gekocht op marktplaats dat was een man die daar in handeld. voor 25 euro mocht ik hem hebben. En ik had meteen op zijn rekening gestort. Toen ik de volgende dag thuis kwam lag die in de brievenbus. :)
via die gast die adverteerd onder vrolijk?

Denk toch dat ik die Linex ga halen, die ziet er wel goed uit en doe hij het zo'n 150 uur voordat de batterijen leeg zijn. Ik vind het geluid met een cassetteband te slecht.

Kun je misschien wat meer ervaringen met de linex posten Sky2k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Laatst online: 12-09 16:01
Mijn ervaring is dat je niet verder dan 10 meter bereik hebt en de geluid is beter dan de cassettebandjes-systeem. Geluidkwaliteit kan je vergelijken met de sterke onvangst van een radiozenders. De batterij duur kan je heel erg lang mee doen zeker wel 1 week. je moet er zeker 3 AA batterij erin doen. Als de batterij zwak worden dan hoor je al dat het radio zender zwak wordt en dat je minder goeie geluidkwaliteit. Je hebt maar 7 kanalen 88.0MHz tot 89.2MHz het is niet veel maar het is zeker genoeg want je hebt geen last van de andere zenders die tussen de frequentie zitten. In de auto gebruik heb ik bijna geen gestoring. Ik heb deze linex al zeker 3 maanden en bevalt me zeer goed. En nog geen problemen me gehad.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Ik heb hem gister besteld, en op de pagina stond dat hij ook al verstuurd was. Dus als het goed is kan ik vandaag het apparaat verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Sky2k schreef op 03 februari 2004 @ 23:02:
Mijn ervaring is dat je niet verder dan 10 meter bereik hebt en de geluid is beter dan de cassettebandjes-systeem. Geluidkwaliteit kan je vergelijken met de sterke onvangst van een radiozenders. De batterij duur kan je heel erg lang mee doen zeker wel 1 week. je moet er zeker 3 AA batterij erin doen. Als de batterij zwak worden dan hoor je al dat het radio zender zwak wordt en dat je minder goeie geluidkwaliteit. Je hebt maar 7 kanalen 88.0MHz tot 89.2MHz het is niet veel maar het is zeker genoeg want je hebt geen last van de andere zenders die tussen de frequentie zitten. In de auto gebruik heb ik bijna geen gestoring. Ik heb deze linex al zeker 3 maanden en bevalt me zeer goed. En nog geen problemen me gehad.

_/-\o_
is het signaal sterk genoeg in een auto voor je of achter je te ontvangen? Met uitwedstrijden rijden we meestal achter elkaar aan, dan is het wel leuk om dezelfde muziek op te hebben.

Lijkt me trouwens ook wel geinig als je in de file staat, kom je aanrijden en hoort de gast naast je ipv een pianoconcert ineens rauwe gitaren 8) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
ik weet niet of zo'n zendertje wel sterk genoeg is om over een bestaande radiozender heen te zenden.

edit:

Ik zal het vanmiddag als ik thuis kom wel eens proberen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Vrieskist op 04-02-2004 14:21 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb ik dus last van, als ik op de a1 rijd richting utrecht (a27 op) gaat ineens mn speler storen en moet ik andere frequentie opzoeken, vrij vervelend, vandaar dus mijn vorige posts of iemand tips heeft, ook om het signaal beter te krijgen. Heb er beetje mee lopen testen en het is dus wel handig om het geluid op je speler zacht te zetten, en dan het volume op je radio omhoog te gooien. anders krijg je al snel beetje gekraak (btw interference van andere zenders ligt er dus maar net aan waar je rijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Woei, ik heb hem binnen, en het werkt goed :) Het beste resultaat krijg je wel als je het apparaat toch redelijk in de buurt van de antenne neer zet. In de auto maakt het niet zoveel uit, maar vlakbij de autoradio was toch het best.
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 00:18:
daar heb ik dus last van, als ik op de a1 rijd richting utrecht (a27 op) gaat ineens mn speler storen en moet ik andere frequentie opzoeken, vrij vervelend, vandaar dus mijn vorige posts of iemand tips heeft, ook om het signaal beter te krijgen. Heb er beetje mee lopen testen en het is dus wel handig om het geluid op je speler zacht te zetten, en dan het volume op je radio omhoog te gooien. anders krijg je al snel beetje gekraak (btw interference van andere zenders ligt er dus maar net aan waar je rijd)
Hier in Friesland zitten er rond de 90.0 wel een stuk waar geen zenders zitten, rond Utrecht moet er ook vast wel een soort "gat" zijn waar geen zenders zitten. Anders zet je de fm zender even iets lager, en stel je de radio weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb de linex inmiddels ontvangen, mooi apparaatje hoor!

Ontvangst binnenshuis is perfect, in de auto zeer goed. In de auto ook goed, maar ik moet nog een beetje met de frequenties spelen en met de antennekabel die eraan zit. Misschien handig om de kabel zo ver mogelijk uit te rollen en deze onder het matje te leggen. Als je hem opwikkeld wil het wel een beetje ruizen af en toe.

Verder zeer goed apparaat, waar ik in reviews van andere fm transmitters las dat deze soms "overstemt" worden door andere zenders, daar heeft deze dus absoluut geen last van. Hier op 88.0 bijvoorbeeld is een zeer sterke, heldere zender te ontvangen, maar daar zend deze dus echt wel over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedone2
Heeft er iemand meer informatie over die muizen die op ebay.de aangeboden worden ? (voorbeeldje hier : http://cgi.ebay.de/ws/eBa...=3272242026&category=8265 )

Iemand een idee over welk merk het hier gaat en of die al dan niet goed zijn ?

Die mannen shippen naar België , wat het mij een pakje gemakkelijker zou maken (die fm transmitters zijn echt niet te vinden in België)

Andere hints over shops die shippen naar België zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

hedone2 schreef op 07 februari 2004 @ 11:10:
Heeft er iemand meer informatie over die muizen die op ebay.de aangeboden worden ? (voorbeeldje hier : http://cgi.ebay.de/ws/eBa...=3272242026&category=8265 )

Iemand een idee over welk merk het hier gaat en of die al dan niet goed zijn ?

Die mannen shippen naar België , wat het mij een pakje gemakkelijker zou maken (die fm transmitters zijn echt niet te vinden in België)

Andere hints over shops die shippen naar België zijn ook welkom :)
heb dezelfde gezien op marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Die linex transmitter klinkt voor mij het meest interessant. Ik wil nl. ook een FM transmitter omdat mijn nieuwe (lease)auto geen cassette-deck meer heeft. Mijn bandje (van Sony) werkt nl. wel erg goed. Maar dat kan dus niet meer en daarom is zo'n FM transmitter zo interessant.

Mijn 'eisen' zijn echter wel:
- PLL ondersteuning
- Lang batterij leven

Met die criteria komt de linex dus goed uit de bus. Zeker als je de positieve ervaringen hier leest. De vraag is alleen waar kan ik het ding krijgen? Alleen via marktplaats.nl (en hoe dan)? Of zijn er ook andere winkels...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Deddiekoel schreef op 16 februari 2004 @ 10:54:
Die linex transmitter klinkt voor mij het meest interessant. Ik wil nl. ook een FM transmitter omdat mijn nieuwe (lease)auto geen cassette-deck meer heeft. Mijn bandje (van Sony) werkt nl. wel erg goed. Maar dat kan dus niet meer en daarom is zo'n FM transmitter zo interessant.

Mijn 'eisen' zijn echter wel:
- PLL ondersteuning
- Lang batterij leven

Met die criteria komt de linex dus goed uit de bus. Zeker als je de positieve ervaringen hier leest. De vraag is alleen waar kan ik het ding krijgen? Alleen via marktplaats.nl (en hoe dan)? Of zijn er ook andere winkels...
de linex doet het gewoon goed, en is inderdaad alleen te bestellen via marktplaats. Andere winkels kan niet, aangezien hij eigenlijk illegaal is in Nederland. Maar via marktplaats gaat goed, als je die verkoper mailt, stuurt hij het meteen op, en ik hem hem betaald nadat ik het pakket binnenhad. (was €30)

Ik weet niet precies wat PLL is, maar de linex doet het zo'n 150 uur schijnt het op 3 AA batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb hem gemaild, maar nog geen reactie...
Als die knakker in die Linex dingen handelt krijg je dan ook iets van garantie van hem?

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met de Soundfeeder 121? Dan hebbik het met name over de geluidskwaliteit en hoe lang hij met batterijen werkt...

Hij heeft me net terug gemaild! Hoop vanavond nog over te kunnen maken.

[ Voor 93% gewijzigd door Deddiekoel op 16-02-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Even voor de goede orde, vanaf http://www.agentschap-telecom.nl/ :

"De afgelopen maanden heeft Agentschap Telecom enkele keren beslag weten te leggen op niet toegestane FM-zenders. Deze zenders worden toegepast in GSM Car kits en als draadloze verbinding van MP3 spelers met een (auto)radio. Het is verboden deze apparatuur te verhandelen aangezien ze niet voldoen aan de in Nederland geldende eisen. Agentschap Telecom heeft inmiddels duizenden van deze illegale FM-zenders uit de markt gehaald.

Waar gaat het om?
Het gaat om draadloze apparatuur die gebruik maakt van de FM omroepband. De apparatuur is veelal afkomstig van buiten Europa wordt aangeboden op internet, op de markt en in winkels.

Wat is verboden?
In Nederland is het verboden deze apparatuur te verhandelen. Ook is het verboden deze apparatuur te gebruiken. Tenslotte bent u in overtreding, wanneer u reclame maakt voor dergelijke FM-zenders.

Wat doet Agentschap Telecom in dit geval?
In alle gevallen treedt Agentschap Telecom strafrechtelijk op tegen de overtreders. Dit betekent dat de apparatuur in beslag wordt genomen en dat de officier van Justitie een forse boete zal eisen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

mcdroos schreef op 17 februari 2004 @ 15:45:
Even voor de goede orde, vanaf http://www.agentschap-telecom.nl/ :

"De afgelopen maanden heeft Agentschap Telecom enkele keren beslag weten te leggen op niet toegestane FM-zenders. Deze zenders worden toegepast in GSM Car kits en als draadloze verbinding van MP3 spelers met een (auto)radio. Het is verboden deze apparatuur te verhandelen aangezien ze niet voldoen aan de in Nederland geldende eisen. Agentschap Telecom heeft inmiddels duizenden van deze illegale FM-zenders uit de markt gehaald.

Waar gaat het om?
Het gaat om draadloze apparatuur die gebruik maakt van de FM omroepband. De apparatuur is veelal afkomstig van buiten Europa wordt aangeboden op internet, op de markt en in winkels.

Wat is verboden?
In Nederland is het verboden deze apparatuur te verhandelen. Ook is het verboden deze apparatuur te gebruiken. Tenslotte bent u in overtreding, wanneer u reclame maakt voor dergelijke FM-zenders.

Wat doet Agentschap Telecom in dit geval?
In alle gevallen treedt Agentschap Telecom strafrechtelijk op tegen de overtreders. Dit betekent dat de apparatuur in beslag wordt genomen en dat de officier van Justitie een forse boete zal eisen."
Wat is er precies verboden. Het gebruik van specifieke apparaten die niet voldoen aan Nederlandse eisen of het zenden op de FM frequentie? en is het ook verboden om er een te hebben maar deze niet in NL te gebruiken (dus alleen tijdens een vakantie in een land waar het wel mag)?

[ Voor 6% gewijzigd door Deddiekoel op 17-02-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedone2
- ze mogen niet verkocht worden (winkels die het wel doen krijgen problemen)
- ze mogen niet gebruikt worden aangezien ze op de fm band uitzenden.

Volgens mij is bezit wel toegelaten (althans, onder die voorwaarden worden ze op Ebay in Duitsland verkocht ... je mag ze kopen, maar enkel maar gebruiken in de landen buiten Duitsland waar het toegelaten is)

Ben eens benieuwd.. de mijne moet normaal gezien ergens deze week binnenkomen.. en nee, ik ga hem niet testen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

je mag ze zeker wel in bezit hebben, je mag hem alleen niet gebruiken :)

Je zend immers uit over de fm band, en dit is verboden, net als piratenzenders verboden zijn. OK, die gebruiken wel sterkere zenders, maar het principe blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Okee, dus al het zenden is verboden. Het is niet zo dat de zenders te zwak zijn en dus wel mogen.
Mijne is inmiddels verzonden en het is gewoon wel grappig om zo'n ding te hebben. Ik ben benieuwd wanneer ik in een land ben waar ik hem kan gebruiken (welke zijn dat?)....

Update: Ik heb nog steeds geen pakketje binnen...

[ Voor 10% gewijzigd door Deddiekoel op 20-02-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik ga er ook een bestellen voor het geval ik eens in een land ben waar ze legaal zijn O-)

Het is het laatste onderdeel van m'n car-mp3 setje.
Heb nu :
Hape adapter 12v -> 19v
Siemens box@200 Mhz loopt op 19V
Palm Vx voor de bediening.
WiFi set voor de updates.

En een VDO-Dayton nav/cd zonder audio in :(

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik hem Linex van de week binnen gekregen! Het werkt ook redelijk alleen hebbik het nog niet zo goed kunnen testen door ziekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 10-09 20:56
Deddiekoel schreef op 28 februari 2004 @ 13:05:
Ik hem Linex van de week binnen gekregen! Het werkt ook redelijk alleen hebbik het nog niet zo goed kunnen testen door ziekte...
Ik vind 'm persoonlijk zelfs nogal sterk zenden maar hij laat wel een zender op een freq dichtbij met rust dus hij stoort de andere freq's niet.

Ik ga 'm eens openschroeven en kijken of ik 'm iets kan verzwakken.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik vind hem niet echt goed werken. Ik heb wel ontvangst maar hij ruist behoorlijk. Wat voor voordeel kan ik behalen met de "antenne". Momenteel ligt de zender direct onder mijn autoradio. Wellicht kan ik beter in de buurt van mijn buitenantenne zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

hij werkt hier anders perfect, wel moet je af en toe een beetje spelen met de antenne.

Is het trouwens niet zo dat als de antenne contact maakt met een metalen voorwerp, dat je dan betere ontvangst, of in dit geval zending hebt? Ik denk er dan over om het om een of ander metalen stripje te wenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Laatst online: 27-08 11:01

AdLentis

Gadget Inspector

om3ega schreef op 28 november 2003 @ 09:00:
[...]

Oja , mocht iemand bij Merconnet gaan bestellen , houdt dan rekening met het volgende :

[...]
Da's nou het voordeel van bijvoorbeeld de E-go van de postbank: een online rekeningoverzicht. :) (oke, beetje off-topic O-))

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

vage kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Beetje oude post maar ik kan niets anders vinden : weet iemand hier of de iTrip ook op een Iriver past ? De aansluiting lijkt identiek aan dat waar je normaal de afstandsbediening op zet.

Anyone ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Spam schreef op 17 juni 2004 @ 11:48:
Beetje oude post maar ik kan niets anders vinden : weet iemand hier of de iTrip ook op een Iriver past ? De aansluiting lijkt identiek aan dat waar je normaal de afstandsbediening op zet.

Anyone ?
Zeker weten van niet. Al zou de connector passen dan moet je iRiver ook nog eens overweg kunnen met de aansturing van de iTrip. Dit is voor de iTrip nl. geregeld in de software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik heb laatst een FM Transmitter gekocht in een elektronica zaak. Dingetje werkt perfect. Maar hoe kunnen ze dat meten dat je via de ether zend? En zal je snel gepakt worden?

Kun je de sterkte van het signaal ook verzwakken dmv bijv. vliegengaas? (zoals dat bij routers is getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
waar heb je die gekocht dan? (URL/adres svp :P)

en nee je kan niet gevonden worden met zo'n ding, tenzij de politie toevallig hun auto radio op die zelfde zender hebben afgestemd en ineens door jou worden gestoord, dan zouden ze wel eens heel erg misschien wellicht op onderzoek uit kunnen gaan :D

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
jeehaa schreef op 17 juni 2004 @ 21:05:
waar heb je die gekocht dan? (URL/adres svp :P)

en nee je kan niet gevonden worden met zo'n ding, tenzij de politie toevallig hun auto radio op die zelfde zender hebben afgestemd en ineens door jou worden gestoord, dan zouden ze wel eens heel erg misschien wellicht op onderzoek uit kunnen gaan :D
Als je tegen een paar Watt zit te zenden en je buur ff klacht doet dat zijn tv raar doet. Komen ze ff langs in de straat en meten ze dat je aan het knoeien bent... Hang je. Maar natuurlijk, is dit enkel als je dus voor heel de wijk wilt zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 12-09 21:16
ja ik zocht eigenlijk 1 voor in de auto, die dus in de line out/headphone gaat en via freq zend, binnen paar meter

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze, gewoon besteld in de VS, no problemo:

Afbeeldingslocatie: http://www.arkon.com/imgs_site/thumb_sf100.jpg

Geintegreerde voeding, dus ideaal voor in de auto. (Geen batterijen en geen aparte voeding voor m'n MP3)

Maar nou is het nogal lastig om een kanaal te vinden waar nooit zenders op zitten. (In heel nederland niet bedoel ik) Is er toevallig een frequentie waar nergens op uitgezonden wordt?

Ik heb 'm nou op 108 staan en dat gaat wel aardig, maar soms toch storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

Ik was geruis zat en dus effe checken, wat blijkt zit ba1404 IC in de soundfeeder. Docs erbij gezocht en pootje 7 zou op de antenne moeten... WTF 2 CM printbaan is de antenne? Daar kunnen we wel wat aan doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/Soundfeeder.jpg

Ik moet 'm nog testen met rijden, maar stilstaand maakt 't een bende verschil. Makkelijker afstemmen en geen drift bij in uitschakelen meer... :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

waar gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Is er ook een FM tranmitter die alleen uitzend als er daadwerkelijk geluid is (bv TomTom3 van je PDA, die geeft alleen wat instructies) Dus dat hij dan de desbetreffende zender "wegduwd" en het geluid van je PDA laat horen.

Of een met een TA signaal, zodat je je eigen TA zender creert?
edit:
typo

[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 30-07-2004 10:24 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@henkleerssen: Soundfeeder bestel je bij www.arkon.com

@jeanj: bij mijn weten niet, wel goed idee! 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 15:58
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:39:
@henkleerssen: Soundfeeder bestel je bij www.arkon.com

@jeanj: bij mijn weten niet, wel goed idee! 8)
nope, bestaat inderdaad niet, ben er uitgebreid naar op zoek geweest, maar nee

Overigens, bij mij op t werk (Media markt amsterdam) hebben we die fm modulators ook, een soort om tussen je antenne te zetten en de andere om draadloos uit te zenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
greatgonzo schreef op dinsdag 03 februari 2004 @ 13:19:
weet niemand welke van deze 3 de beste is: Linex, Soundfeeder 121 of I-rock?

[...]

Linex

Afbeeldingslocatie: http://www.broadcastwarehouse.com/images/products/136_hr.jpg

- Links audio sources such as PDA, MP3, MD, CD Players, etc. to any car or home stereo without cables or wires.
- Transmission of audio signals to any audio equipment which has an FM reception function.
- Transmission frequencies: 88.0 to 89.2 MHz
- 7 selectable transmission frequencies with PLL synthesizer; set using DIP switches
- Power On/Off switch
- Power: (3) AA batteries
- Battery Life: >150 hours
- Slim and light weight design
Ik heb sinds een week ervaring opgedaan met die Linex fm-transmitter, gecombineerd met een Sony mp3-walkman (NW-E407 1GB) , en het werkt prima. Het maximale volume via de transmitter ligt vaak wat lager dan muziek via de ontvangst van andere fm-stations, maar het werkt prima tot dusverre en de geluidskwaliteit is gewoon goed; mp3's op 128kb/s via de Linex klinken niet minder, soms zelfs beter dan muziek via fm-radiostations, al halen ze het niveau van audio-cd's natuurlijk niet. Omdat de basis van de mini-jackplug van de verbindingskabel die met de Linex bijgeleverd wordt contact maakt met de metalen mantel boven de walkmanplug en een krakend geluid wil maken als deze verbinding beweegt/draait, heb ik er een dun afstandsringetje tussen geschoven. Problem solved. Nu 1GB extra aan muziek via de af fabriek ingebouwde prima radio-cd-speler, waar - helaas - verder niets op aan te sluiten valt (Volvo V50). Geen last van overslaande muziek natuurlijk, zoals soms met cd's bij richels of kuilen in de weg :) . De transmitter ligt met antennedraadje prima in in het aflegbakje (1) achter de middenconsole, audiokabeltje loopt weggewerkt via de middenconsole (2) naar de blikjeshouder (3) waarin de walkman onder handbereik kan liggen. Het blijft een soort 'noodoplossing', maar wel een die goed voldoet en voor een relatief kleine investering (als je al een mp3-sper o.i.d. hebt). Deze man kan ze leveren en kwam op mij zeer betrouwbaar over.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61537/full.jpg

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze nuttige info :) Alleen is het topic alweer een jaar oud 8)7 .

Echter het zijn wel heel goede dingen die Linex transmitters! Mocht er iemand intresse hebben in zo'n transmitter, dan kan je mij even mailen :) .

Ook deze kan ik regelen:
http://www.myfmstation.com/html/linex_usb.html
Afbeeldingslocatie: http://www.myfmstation.com/assets/images/USB_cut_out_150w.jpg

Dat is een erg leuke, speciaal voor mensen die een transmitter alleen bij de computer gebruiken. Deze kun je aansluiten op de USBpoort, en dan krijgt de transmitter z'n muziek en stroom van de USBpoort.
Je hebt ook geen geluidskaart nodig.

Ik heb laatst een inkoopactie gehouden voor de 'gewone' Linex (dus niet de USB), en heb alleen maar positieve reacties gehad, het is een erg goed ding!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de LINEX het beste ??? En is het ook in de auto achter je te horen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Volgens mij is het wel een van de beste, en vooral door die uitbreiding met USB nog functioneler.
Enige nadeel tov van de soundfeeder kan zijn dat je maar over een smalle band (88-99 mHz) kan zenden, waardoor sterkere zenders op die band kunnen gaan overheersen. Zoeken is dus naar een 'lege"zendfrequentie met zo weinig mogelijk achtergrond ruis

Voordeel van de Linex tov van de Soundfeeder lijkt het betere signaal en batterijduur te zijn

Bereik is redelijk groot (meen tot 100 meter), bij testen in huis lukte het iig om beneden de linix aan de computer te hangen en op zolder nog op de radio "mijn" uitzending te beluisteren

Het heeft wel iets, zo zitten mensen rustig Radio 4 oid te luisteren, en komt er een auto langs waardoor ineens Metallica door hun boxen trilt :)

psst.. eigenlijk doe ik niet meer zoveel met mijn linex van de vorige generatie, als je interesse hebt mag je hem wel overkopen

[ Voor 60% gewijzigd door greatgonzo op 04-07-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:53:
Volgens mij is het wel een van de beste, en vooral door die uitbreiding met USB nog functioneler.
Enige nadeel tov van de soundfeeder kan zijn dat je maar over een smalle band (88-99 mHz) kan zenden, waardoor sterkere zenders op die band kunnen gaan overheersen. Zoeken is dus naar een 'lege"zendfrequentie met zo weinig mogelijk achtergrond ruis

Voordeel van de Linex tov van de Soundfeeder lijkt het betere signaal en batterijduur te zijn

Bereik is redelijk groot (meen tot 100 meter), bij testen in huis lukte het iig om beneden de linix aan de computer te hangen en op zolder nog op de radio "mijn" uitzending te beluisteren

Het heeft wel iets, zo zitten mensen rustig Radio 4 oid te luisteren, en komt er een auto langs waardoor ineens Metallica door hun boxen trilt :)

psst.. eigenlijk doe ik niet meer zoveel met mijn linex van de vorige generatie, als je interesse hebt mag je hem wel overkopen
:)stuur maar ff een mailtje ..hiddedevries [@] gmail . com
Sorry voor deze offtopic opmerking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die linex heb ik ook, prima ding..met volle batterijen druk je zo 538 van de radio :) (tot een meter of 5, daarna word het een funky mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Die linex is echt een topapparaatje! Gebruik hem alleen niet echt :s

offtopic:
heb hem dus te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand foto's ?? Ik ben benieuwd hoe klein hij is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Wegens illegaliteit in NL van FM transmitters gooi ik deze dicht: een toevoeging over deze dingen aan de GoT policy komt eraan.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.