[Tv-Out] Kabel langs de buitenmuur.

Pagina: 1
Acties:

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik ben van plan een tv-out kabel (geluid en beeld) buiten langs de muur te laten lopen. Nu vraag ik me echter het volgende af: Is deze wel bestand tegen regen en vrieskou? Het gaat om een normale audio kabel met 2 tulp stekkers en een composite kabel voor het beeld. Moet ik nu een extra dikke en/of beschermde kabel nemen?

Heb de search al ff nagekeken maar volgens mij knalt iedereen hem door het plafond :)

Don't dream your life, live your dream.

Verwijderd

Ik heb zelf maanden een UTP kabel buitenom naar mijn buurman gehad (internet delen) en dat is altijd goed gegaan ondanks regen, wind en vrieskou... Je kan proberen om de kabel langs de dakrand te laten lopen, dan ligt hij toch nog een beetje buiten schot. Ik denk dat UV licht het grootste probleem is omdat hierdoor wellicht de plastic mantel broos van de kabel kan worden (we praten dan denk ik wel over een aantal jaartjes blootstelling aan UV)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je kan em in zon geel pvc buisje leggen. Ik denk dat dat wel redelijk weerstand biedt tegen de Romeinse overheersing, euh, de regen en sneeuw ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Ik denk dat het geen problemen op levert als je een pvc buis zou gebruiken.

Wij hebben met kerstmis ook een paar stopcontacten buiten leggen voor onze boom en dan hebben we ook nooit last.

Lijkt me hetzelfde...

• --JvL--
Nou de kabel meot recht naar beneden, slechts 1 raampie omlaag :P en een gele pvc buis langs het huis da vind ik nog niet zo mooi staan. Ach als hij het een paar jaartjes volhoud is het al goed.
Moet die composite video kabel nog een speciale kabel zijn btw?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

--JvL-- schreef op 20 October 2003 @ 12:36:
Nou de kabel meot recht naar beneden, slechts 1 raampie omlaag :P en een gele pvc buis langs het huis da vind ik nog niet zo mooi staan. Ach als hij het een paar jaartjes volhoud is het al goed.
Ik zou wel een speciale video kabel kopen jah. Dat kost vrij veel, maar die kabel is extra dik geshield :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

--JvL-- schreef op 20 oktober 2003 @ 12:36:
Je hoeft niet persee pvc te gebruiken. Er zijn vast nog een aantal varianten.

Loop anders effe langs de plaatselijke gamma :)

Maar ik denk dat die wel lang mee gaat zonder iets eromheen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zonder bescherming droogt je kabel langzaam uit oiv zon en kou.
Een stukje bescherming is wel aan te raden maar ja kan natuurlijk ook gewon de kabel ff vervangen als ie gesneuveld is. Je kan ook 3x een stuk satelietkabel gebruiken, die is wat sterker voor buiten.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Je zou dat gele PVC buisje toch kunnen verven in een kleur die aanleunt bij je buitenmuur?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:08

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je een goede rg59 kabel pakt voor je video, dan houdt hij het echt wel uit. Deze kabel wordt o.a. ook gebruikt voor antenne's die nou eenmaal ook buiten staan.
Audio kan je met 2 rg59 kabels doen (is de meest nette uitvoering, aangezien audio officieel ook met 75Ohm's kabel moet). Als je zorgt dat de kabel goed vast zit, en niet kan gaan bewegen door de wind, dat is uitdrogen van de buitenkant ook niet direct een probleem.
Anders wordt het als je de kabel door de grond wil leggen, maar dan ben je niet van plan.

Wees alleen niet te gierig. Goedkope kabel heeft meestal een zwakkere pvc isolatie, die snel kapot gaat. Gebruik ook niet van die speciale AV kabel (composiet en audio in 1 kabel). Deze hebben vaak een rubber isolatie zodat ze lekker soepel zijn, maar daardoor absoluut niet tegen weersinvloeden kunnen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Ach, wat een moeite; als je 2 jaar met een kabel van 10,- kan doen zonder bescherming en het levert geen gevaar op voor je apparatuur, dan kost die kabel je 1,37 cent per dag... Daar kan je nog een keertje een kabeltje voor vervangen. Het belangrijkste is dat het geen gevaar oplevert en dat de verbinding niet van levensbelang is (d.w.z. hij mag een keertje uitvallen) :O

• --JvL--
Heb een coaxiale composite kabel gekocht, lekker stevig en volgens mij gaat ie het wel een tijd uithouden. Voor de audio heb ik een standaard audio kabel genomen maar dan van 10 meter :) Het heeft me in totaal misschien 20 euro gekost dus das 2,74 cent per dag :P hmm kan ik mee leven. Ga de beide kabels denk ik wel ff aan elkaar tapen voor extra bescherming en zodat ze beide op dezelfde plaats makkelijk vast te zetten zijn. Nu nog zorgen dat ik hem in huis ook lekker weggewerkt krijg en alles is perfect.
Thanx all!

Verwijderd

NP, succes ermee...

Verwijderd

wij hebben het huis vol met gaten zitten om 6 pc's in ons netwerk kwijt te kunnen 8)7
Pagina: 1