[PHP] ImageCreateFromJPG()

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje met ImageCreateFromJPG(), en dat is dat de kleuren van de kopie heel erg (lelijk) veranderd worden tov het origineel! misschien dat iemand dit eerder heeft gezien.

tis een simpel scriptje die een thumbnail maakt van een geupload bestand middels oa deze functie ...

Het geheel draait op een linux mandrake server met php 4.3.3

Iemand een tip? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

gewoon ipv jpg er png van maken, die is een stukje kleurvaster en niet echt groter qua bestandsformaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:07

Snow_King

Konijn is stoer!

geef eens wat code, hier kunnen we niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Waarschijnlijk wordt er nu gebruik gemaakt van 8-bits kleuren. Ik weet het niet helemaal zeker, maar standaard worden alle plaatjes op die manier gemaakt. Wat je moet doen is, expliciet aangeven dat je met TrueColor wil werken. Dit laatste doe je met onderstaande code:
PHP:
1
$Img = ImageCreateTrueColor($image_width,$image_height);

Hoe het precies in elkaar steekt met het laden vanuit een JPEG of PNG weet ik niet (of ie dan ook truecolor wordt geladen), maar ik vermoed dat ie wel truecolor geladen wordt.

Welke versie van GD heb je?

[ Voor 46% gewijzigd door Bart B op 20-10-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snow_King schreef op 20 oktober 2003 @ 12:05:
geef eens wat code, hier kunnen we niets mee.
Kom net het volgende tegen:

ipv "imagecreate" gebruiken in het script nu "imagecreatetruecolor"

En hij doet 't nu wel...

code is dus nu:

$tmp = imagecreatefromjpeg($image);

// Width and Height functions

$output = imagecreatetruecolor($nw, $nh);

zo ongeveer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bart B schreef op 20 October 2003 @ 12:09:
Waarschijnlijk wordt er nu gebruik gemaakt van 8-bits kleuren. Ik weet het niet helemaal zeker, maar standaard worden alle plaatjes op die manier gemaakt. Wat je moet doen is, expliciet aangeven dat je met TrueColor wil werken. Dit laatste doe je met onderstaande code:
PHP:
1
$Img = ImageCreateTrueColor($image_width,$image_height);

Hoe het precies in elkaar steekt met het laden vanuit een JPEG of PNG weet ik niet (of ie dan ook truecolor wordt geladen), maar ik vermoed dat ie wel truecolor geladen wordt.

Welke versie van GD heb je?
Oeps... We waren tegelijk! Geen id welke versie ik heb, draait nl. niet bij onszelf...

Ik weet wel dat tot vorige maand het altijd werkte. en na een update vorige maand is tie niet meer in orde. Zal dus wel iets te maken hebben met de latere versies...

Maar igg bedankt!
Pagina: 1