[wireless] Access point of router ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 18:02

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Hoi, ik zit met een probleempje aangaande de aankoop van mijn wireless netwerkje.
Ik heb al ff de verschillende FAQ's doorgelezen, maar vond er niets over in terug ( vond zelfs dat ze outdates zijn, max snelheid bv 11 Mbit, terwijl de G standaard toch al theoretisch 54Mbit moet kunnen en er staat enkel maar access points in, over routers wordt niet gesproken ).

Anyway.

Ik was eerst van plan om via een speedtouch home modem naar een linksys wireless router te gaan en vandaar naar alle clients.
Echter ben ik niet aan die speedtouch modem kunnen raken en is het een DIva ADSL router geworden met ingebouwde modem.

Nu is mijn vraag : moet ik hierop nu een linksys wireless router hangen, of een wirless accesspoint ? Want het verschil Access point - router is heel klein heb ik al gemerkt, en ik heb zelf zo het id dat een router met daaraan nog eens een router nu niet echt ideaal is.

Ook had ik graag geweten of er mensen zijn die ervaring hebben met de linksys wireless producten van het 802.11G type. Hebben ze een goed bereik ? En wat met de snelheid ? 54 Mbit zal je niet halen, maar waarrond schommelt het bij jullie ? Werken deze producten ook nog goed als er een muurtje van het bureau tussen staat enz ?

Alvast bedankt.

-| Hit it i would ! |-

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Het verschil accesspoint router is redelijk groot hoor ;) Alleen heeft een draadloze router vaak een accesspoint ingebouwd.
Wat jij nu dus nodig hebt, is alleen een accesspoint. Twee routers achter elkaar heeft inderdaad geen nut.

Over snelheden van wireless producten op bepaalde afstanden valt weinig te zeggen heb ik inmiddels geleerd. Het ene apparaat kan op de ene locatie met gemak door een aantal gewapende betonnen plafonds heen, terwijl het op de andere plaats niet verder komt dan 2 meter door een gipsmuur.

[ Voor 5% gewijzigd door ludo op 20-10-2003 18:13 ]

Verwijderd

Een AP is inderdaad het makkelijkst. Je zult er spijt van krijgen als je nu een router koopt, denk ik.

Lees voor je overige vragen eens wat meer op GoT, je bent logischerwijs niet de enige met zulke ideeën ;)
*Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic*
Wireless lan FAQ
[search=bereik linksys wireless]
...

Dit topic is gesloten.