Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe polyphone beltonen op Siemens A52 zonder WAP?

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Inleiding
Van de Siemens A52 met Orange ready heb ik de handleiding grondig doorgelezen (van A tot V), alsmede de site van Siemens bezocht. Tevens heb ik de site van Orange uitvoerig doorgenomen. Als laatste heb ik een flinke tijd in Google gezocht, alsmede op dit forum een topic gestart.

Probleem
De A52 heeft geen WAP browser, maar wel Polyphone ring tones alsmede de mogelijkheid om nieuwe ring tones te laden.

Mijn vraag
Wie weet hoe ik zonder WAP nieuwe polyphone ringtones kan laden. Ik vermoed dat dit of helemaal niet mogelijk is, of dat dit alleen kan met de data kabel, maar mischien is er toch nog een andere mogelijkheid. Ook als er iemand is die ervaring heeft met de data kabel, dan zou ik dit graag horen.

Disclaimer
@onze lieve moderator
Over het WAP en A52 topic. Ik zal voortaan vermelden dat ik de handleiding al gelezen had, maar dat lijkt me zoiets basics. Dat doet iedereen toch eerst?

Voorts, je moest eens weten hoeveel features apparaten hebben zonder dat het in de manual staat. Daarbij komt dat het natuurlijk laat was en dus mischien iets minder helder overkwam van mijn kant.

Iniedegeval, zal ik het bij deze nog 1 maal opnieuw proberen maar nu de opzet van het topic wijzigen. Hopelijk dat deze dan wel door jouw strenge censuur komt :-)

Vrg,
Sas

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ken deze phone niet, maar Datakabel zal altijd lukken, misschien heeft die ook nog een irDA port? en anders is er nog misschien een mogelijkheid om per MMS? ringtones toe te voegen

Verwijderd

ik heb gister *20 oktober* ook een A52 gekocht met orange, en ik wil het ook graag weten. Ik denk zelf dat het moet lukken emt een datakabel alleen volgens siemens.nl is er maar een datakabel geschikt en die is bijna even duur als de telefoon zelf, dus wilde ik weten of iemand flowerp en mij kon vertellen of het gewoon met een universele siemens datakabel van 10€ kan of dat je die dure kabel moet kopen. thx!

• flowerp
Niemand die hier meer over weet?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• flowerp
Ik hoorde wel laatst dat de auto sigarette adapter voor de Siemens A52 en A55 wel hetzelfde zijn. wellicht dat de datakabel voor de A55 dus toch past? Maar de vraag is natuurlijk wel, werkt het ook?

Wie o wie weet hier meer over?

De gene die het weet wordt beloond met een *gratiz* link naar een mooie ringtone :+

• flowerp
ok, you all play a hard bargain.

Voor diegene die het andwoord weet: 2 ringtones helemaal voor noppie! ;-)

Verwijderd

bij siemens zijn er maar 2 verschillende datakabels: de oude (ong 3 mm dik) en de nieuwe (ong 1 mm dik). en dan ook alleen qua vorm, er zijn zelfs onofficiële verloopstukjes voor.

je kan elk (kloon) kabeltje gewoon gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 16:41 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

k hoop voor jullie dat het bij de a52 niet het geval is, maar bij de siemens a50 en a36 was datakabel toegang (standaard) geblokkeerd door siemens.

• flowerp
schaduw schreef op 22 november 2003 @ 16:42:
k hoop voor jullie dat het bij de a52 niet het geval is, maar bij de siemens a50 en a36 was datakabel toegang (standaard) geblokkeerd door siemens.
En hoe is die blokkade eraf te halen? (als dat al mogelijk is)

Verwijderd

Ik heb ook een A52, en een datakabel bij zo'n winkeltje hier in veenendaal gekocht.
Maar er is geen mogelijkheid om data in de telefoon te stoppen of eruit te halen, de telefoon wordt ook niet gevonden onder windows.

Enige manier volgens mij om een ringtone in de a52 te zetten is via EMS

• flowerp
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 20:02:
Ik heb ook een A52, en een datakabel bij zo'n winkeltje hier in veenendaal gekocht.
Maar er is geen mogelijkheid om data in de telefoon te stoppen of eruit te halen, de telefoon wordt ook niet gevonden onder windows.
Kijk, eindelijk eens wat concrete info, hoewel het helaas dus niet positief is. Welke kabel had je precies gehaald? (voor welke modellen was ie geschikt volgens de verpakking, en wat kostte die?)
Enige manier volgens mij om een ringtone in de a52 te zetten is via EMS
Hmmm, en is dat al gelukt?

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10

KroeT

[...]

Ik ben ook wel benieuwd of datakabeltoegang werkt...

Peace is not simply the absence of war.

• flowerp
KroeT schreef op 07 december 2003 @ 23:46:
Ik ben ook wel benieuwd of datakabeltoegang werkt...
Ik ben dus duidelijk niet de enige. Continue zoeken op google blijft echter nix opleveren. Is dat ding uberhaupt wel te koop in andere landen?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:10

The_Scarabial

MTB for life!

Ik heb dezelfde telefoon en ga deze week de data kabel van een siemens S55 proberen, dus later deze week mijn bevindingen. ;)

Verwijderd

mijn datakabel was volgens mij voor een c55 maar die werkt dus niet met de a52

overigens staat dat ook op iedere pagina die over de a52 gaat:

Data exchange with PC: No
(http://www.club-siemens.net/mobiles/a52.shtml)

dus helaas.. misschien als er ooit een flash uitkomt die de software ineens veranderd ofzo dat het dan wel werkt

Verwijderd

Ik heb vorige week een Orange Ready prepaid pakket gekocht. Het mobieltje, de Siemens A52, heeft de mogelijkheid om Polyphonische ringtones af te spelen (er zijn zelfs 10 poly. ringtones "voorgeprogrammeerd".)

Hier is mijn probleem:

In het menu van de A52 zit de optie om polyphonische ringtones aan te vragen via Orange (onder Fun & Info -> Music -> Ringtones). Leuk, dacht ik.. dus ik een lijstje met beschikbare ringtones aangevraagd, en een keuze gemaakt. Ongeveer 10 seconde later kreeg ik netjes de ringtone in mijn inbox. Nu krijg ik met geen mogelijkheid deze ringtone in mijn melodieen lijst |:( . Als ik het berichtje lees, staat er een hoop gebrabbel aan vage tekens... lijkt mij in orde dus, voor een beltoon. In de manual staat dat een gestuurde beltoon zich na het openen vanzelf naar je beltoon lijst begeeft. Bij mij is dit niet het geval. Op de site van Orange noch de site van Siemens of in de manual staat hoe je een ontvangen beltoon handmatig toe moet voegen aan je melodieen lijst. Ik ben zo'n beetje elke optie langsgegaan, maar zonder succes.

Wat mij opviel is dat op verschillende ringtone websites de A52 nergens op de support list staat voor polyphonische ringtones (dit terwijl hij ze dus wel kan afspelen). Zou het kunnen dat de A52 geen mogelijkheid heeft om polyphonische ringtones te ontvangen? Dit lijkt me erg sterk, aangezien je met de A52 zelf poly. ringtones kunt aanvragen via Orange :o . Op de siemens site en op google is sowieso bar weinig te vinden over dit model.

Heeft iemand ervaring met de A52 die mij kan helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 00:29 ]

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

data kabel van een s55 werkt ook niet

maar het blijft vaag, want in het boekje staat dat je er andere ringtones op kan zetten, maar hoe moet je dat dan doen :? (wap kan niet en kabel dus ook niet, zeer vaag allemaal)

Verwijderd

Ik wil niet irritant doen, maar ik heb ook een A52 alleen -(onder Fun & Info -> Music -> Ringtones)- zit er bij mij dus niet op.
Wel heb ik polyphonische beltonen via internet kunnen halen, op een of andere vage site.....1 probleem....ik ben de link kwijt, jammer dus. Verder kan ik alleen zeggen dat ik siemens telefoons en in het bijzonder de A52's K*Ttelefoons vind!! :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 20:56:
Ik wil niet irritant doen, maar ik heb ook een A52 alleen -(onder Fun & Info -> Music -> Ringtones)- zit er bij mij dus niet op.
Wel heb ik polyphonische beltonen via internet kunnen halen, op een of andere vage site.....1 probleem....ik ben de link kwijt, jammer dus. Verder kan ik alleen zeggen dat ik siemens telefoons en in het bijzonder de A52's K*Ttelefoons vind!! :(
Hoezo vind je ze kut? Elke merk heeft een goede kant en een slechte kant. Alleen omdat je telefoon 1 ding niet heeft hoeft siemens niet kut te zijn.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:34

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Er is niks mis met een A52. je betaalt erg weinig en voor dat geld krijg je naar mijn mening erg veel features. @ degene die een kabel heeft geprobeerd: Welke software gebruik je? Ik gebruik zelf Siemens Data suite en die werkt perfect met mijn Siemens M35i (non postbank), met de oude dikke datakabel (niet origineel).
Siemens data suite is te downloaden van de siemens site onder donwloads bij de S55, 43mb

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

volgens mij was het siemens data suite ja, maar ga binnenkort nog een andere kabel proberen

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 18:02
Ik wil binnenkort ook een A52 halen, maar ik denk dat bij het meerendeel van jullie probleem is dat jullie teveel achter de computer zitten en niet eens op het idee komen om de helpdesk eens te bellen!

Helpdesk Orange: 06 28501 255
Helpdesk Siemens NL: 0900 3333100

homo sapiens non urinato in venti adversi

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-11 21:51
Sorry voor de schop, maar ik wil als tijdelijke vervanging van mijn S55 een toestelletje kopen. Nu zag ik dus de A52 in de Orange shop en het blijkt dat mijn datakabel eraan kan. Maar werkt het synchroniseren van contacten d.m.v. Siemens Data Suite bijvoorbeeld er wel mee?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou niet de S55 kopen... krijg je echt spijt van. Display zuigt, geluid gaat, menu gaat, functies zuigen.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

geertb schreef op 28 oktober 2004 @ 10:44:
Sorry voor de schop, maar ik wil als tijdelijke vervanging van mijn S55 een toestelletje kopen. Nu zag ik dus de A52 in de Orange shop en het blijkt dat mijn datakabel eraan kan. Maar werkt het synchroniseren van contacten d.m.v. Siemens Data Suite bijvoorbeeld er wel mee?
niet doen ik heb het ook geprobeerd met een datakabel van de s55, maar dat werkte niet :(
Pagina: 1