Toon posts:

3 probleempjes (accesp. menu/spookpc/a-->b)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor,

ik heb binnen huis een netwerk tussen 2 computers (XP) en een laptop (XP). De 2 pc's zijn verbonden aan m'n router (edimax) en de laptop ook maar d.m.v. een accespoint (edimax). Nu wil ik de encryptie voor m'n laptop in gaan stellen, maar als ik naar m'n accespoint menu wil (192.168.2.1), beland ik in het router menu. Dit gebeurt zowel vanaf de pc als vanaf m'n laptop.

Probleem 2,
Als ik op m'n laptop ga kijken welke pc's er aanwezig zijn binnen het netwerk geeft ie zichzelf 2 keer weer. Niet heel erg, maar wel storend. Ik krijg de verkeerde namelijk niet verwijderd.

Probleem 3,
Alle computers zien elkaar in het netwerk, alleen de communicatie tussen mijn pc en de laptop verloopt niet goed. Van de pc af kan ik wel in de gedeelde mappen kijken van de laptop maar andersom gaat dat niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 11:49 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 22:22

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

1)Dan koppel je het geheel toch even los van elkaar. :?
En dan zorgen dat je goeie ip hebt kun je het verder oplossen.

3)wat verloopt dan niet goed? Je ziet de mappen niet? of kun je er niet in?
-Je hebt guest accounts enabled? of accounts ed aangemaakt waarmee je de shares benaderd?
Is verder ook al vaker behandeld op dit forum. Even zoeken naar soortgelijke problemen kom je wel verder mee.

2)te weinig info om er wat meer over te zeggen.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07

DJ

Geef even wat meer info. Bijvoorbeeld de IP nummers van alle PC's en routers/ accesspoints in je netwerk. Geef daarbij ook de Subnet masks.

Een netwerk tekening kan ook makkelijk zijn . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Router
++++--------------mijn pc
| |
| |
| |
| L accespoint (in verbinding met laptop )
|
|
Andere pc

IP mijn pc: 192.168.2.100
IP laptop: 192.168.2.114
subnetmask: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.2.1

probleempje 3:

Wat er niet goed verloopt is het volgende als ik een map wil bekijken of alleen maar wil kijken welke mappen er geshared worden zegt ie: \\Joris is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze computer. Neem contact op bla bla bla.

Waar kan ik het adres van m'n accespoint vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 12:25 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 22:22

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 12:17:
probleempje 3:

Wat er niet goed verloopt is het volgende als ik een map wil bekijken of alleen maar wil kijken welke mappen er geshared worden zegt ie: \\Joris is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze computer. Neem contact op bla bla bla.

Waar kan ik het adres van m'n accespoint vinden?
-Je hebt guest accounts enabled? of accounts ed aangemaakt waarmee je de shares benaderd?
En dit dan op pc 'Joris'?
Dan zou het moeten werken.
Staat in de manual van je accespoint.

[ Voor 13% gewijzigd door Vae Victis op 20-10-2003 12:28 ]