[UTP] 10m crosskabel..wil graag katrol maken

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Allereerst wist ik echt niet in welk forum ik dit topic nou precie moest plaatsen. Tis geen NT, al zeker geen PNS, CME zou kunnen misschein maar dat dekt de lading niet echt, dus dan maar in OH. Als het niet goed is zie ik het vanzelf wel verplaatst worden...

Vraag is als volgt:
Ik heb thuis een 10m prefab UTP Crosscable liggen, volgens mij Cat5e of Cat6, het ding is iig Gigabit certified :P Alleen is het ding dus nogal lang, en aangezien ik best vaak maar een stukje nodig heb, zou ik het graag op een katrolletje zetten, zodat ik telkens het stuk kan pakken wat ik nodig heb en dan weer oprollen. Want die twee binddraadjes waar het nou mee bij elkaar gehouden wordt is niet echt ideaal...
Zijn dit soort dingen los te koop? Ben bang van niet, dus dat wordt zelf 1 maken. Alleen wat gebruik je dan als basis? Zelf al aan hout zitten denken, maar hoe krijg je een houten koker? Moet ook een beetje handzaam zijn natuurlijk, ding moet overal mee naartoe kunnen namelijk.

Tips anyone?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

bij de blokker etc verkopen ze zulke dingen in het klein, voor een snoertje van de telefoon etc.. kosten bijna niets..

Kijk daar eens naar om een ideetje op te doen !

Wat je ook kunt doen is zo'n mini kabelhaspel voor b.v. telefoon of tv kabel slopen en er een UTP connector inzetten ipv de telefoon/coax stekker en daar vervolgens je UTP oprollen.

IP Rocks

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00

killercow

eth0

Wat dacht je van een oude stofzuiger?

Daar zit een soort van oprol systeem in, en oude stofzuiger gaan atijd gewoon de hoop op omdat de motor het begeeft, en dus niet het oprol ding. wellicht kun je deze eruit slopen en op een plankje meppen ofzo?

openkat.nl al gezien?

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
redguy schreef op 20 October 2003 @ 12:02:
bij de blokker etc verkopen ze zulke dingen in het klein, voor een snoertje van de telefoon etc.. kosten bijna niets..

Kijk daar eens naar om een ideetje op te doen !

Wat je ook kunt doen is zo'n mini kabelhaspel voor b.v. telefoon of tv kabel slopen en er een UTP connector inzetten ipv de telefoon/coax stekker en daar vervolgens je UTP oprollen.
Heb ik ook al aan zitten denken, maar was eigenlijk niet van plan er zoveel geld aan uit te geven...Bovendien, mocht het dan mislukken dan kost het me weer een x-aantal euro's voor een nieuwe :(
killercow schreef op 20 October 2003 @ 12:06:
Wat dacht je van een oude stofzuiger?

Daar zit een soort van oprol systeem in, en oude stofzuiger gaan atijd gewoon de hoop op omdat de motor het begeeft, en dus niet het oprol ding. wellicht kun je deze eruit slopen en op een plankje meppen ofzo?
Wordt een beetje uit de kluiten gewassen vrees ik, moet ook een beetje handzaam zijn (zoals gezegd, moet vrij vaak mee op reis :) )...en daarbij krijg je dan het effect dat het ding overal aan blijft haken. Plus ik zie het niet zo zitten om mijn eigen stofzuiger te slopen, en een afvalstort zit ook al niet bij de deur...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

hmm bij ons is laatst juist dát deel van de stofzuiger gesneuveld :P

maar ik denk dat je het best kan proberen.. zo groot zijn ze neit :) en anders een grotere koffer meenemen op reis

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Bij de bouwmarkt hebben ze ook kleine kabelhaspels. :)

Senile! Senile Oekaki

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

een oprolspoel van een stofzuiger gaat niet werken.. Deze is voorzien van een sleepcontact voor de aanslitingen. dat zijn er dus maar 2. Je utp heeft er minimaal 4 nodig, nog even afgezien van het feit dat het teveel storing geeft en veel te groot is.

Zo'n telefoon hapsletje kost een paar eurootjes..

IP Rocks

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Misschien handig als je zelf gaat modden van 2 kanten werken

dus

-----\-----

als je hem dus oprolt gaat het vanaf 2 kanten

---\---

In de midden cylinder moet je dan gewoon een doorgang hebben dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7039579F.gif
bij deze muis is dat ook gedaan.

[ Voor 35% gewijzigd door avon op 21-10-2003 12:11 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Probkeem is al opgelost...hier op mijn werk hadden ze een spoel liggen waarom normaal een meter of 100 telefoonkabel zit...overgebleven van de verbouwing (die btw nog steeds aan de gang is :( ) Dus ik heb inmiddels een katrol / spoel. Topic mag dicht wat mij betreft

Pagina: 1