Toon posts:

USB --> win98 --> canon ixus v2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok

ik heb dus een probleem

Ik draai win98, maar zodra ik me digicam aansluit op me usb gebeurt er niks :(

heb de usb drivers uit me hardware profiel gedeleted en opnieuw geinstalled dmv de windows cd....

daarna de twain drivers geinstalleerd

maar ook dat werkte niet

gebruik het programma Downloader...

heb al verschillende dingen geprobeert die ik hier op de search gevonden heb

Opnieuw booten met de camera aan werkt niet
Opnieuw booten windows inladen en dan pas de cam aanzetten werkt ook niet

hoe los ik dit op ben nu al 15 uur bezig maar het lukt maar niet, en begin radeloos te worden :( waarom werkt me usb niehiet :'( :'( :'(

ik gebruik voor het eerst usb dus weet niet of iets anders er wel op werkt

in me bios staat als het goed is USB aan

in me hardware profiel zie ik het volgende

2x USB ROOT
en
2x VIA TECH 3038 Universele hostcontroler voor PCI naar USB

in me bios heb ik USB mouse & keyboard support ook aangezet

hielp ook niet

als ik me twain drivers instaleer zegt ie na de instalatie dat ik me cam moet inpluggen en dat ie dan verder instaleert... dat doet ie dus ook niet :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 11:44 ]

Verwijderd

Je gooit alle USB roots + controllers in je hardwareprofiel weg, laat nieuwe hardware zoeken, en wijst de juiste software aan. Let wel, de juiste software zou ik niet van de windows cd halen (als het er al op staat), maar van de drivers van je mobo. Kijk eens wat voor chipset/fabrikant, en ga eens op die site kijken welke drivers erbij horen. Wanneer je die hebt geinstalleerd, moet hij in ieder geval gaan gillen wanneer je er een nieuwe device op aansluit. Daarna moet je verwijzen naar de usb-driver (vaak iets van **usb**.inf).

ps: Windows 98 SE was de eerste windows die usb-support een BEETJE goed aanpakte. Met windows 98 (1e editie) heb je gewoonweg meer problemen, maar wat google'n is daar altijd goed voor hoor :)

succes!

HEY STELLETJE KINDEREN!!! IRC is idd een perfecte plaats om te gaan chatten en/of nutteloze discussies te gaan voeren, dus dat doe je daar maar lekker!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
als het goed is draai ik ook S.E

maar ik ga even proberen wat je net zegt :) bedankt zovast !

Verwijderd

Topicstarter
ok
volgens die site zijn
"VIA USB 2.0 Driver Version:256" de nieuwste drivers... probleem is ik heb een jetway (japans) en als ik op die link klik krijg ik japanse tekst wat ik dus niet kan elzen en dus niet weet wat ik moet doen ;)

op google krijg ik ook alleen een japans alternatief :( of zijn dit universele drivers die ik ook gewoon van een andere site kan plukken ?

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 22:05

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Even voor de duidelijkheid: doen andere USB-devices doen het wel? Het maakt nogal uit of het een camera-probleem is of een USB-probleem?

En: probeer deze eens :)

http://www.jetway.com.tw/

[ Voor 18% gewijzigd door _fool op 20-10-2003 12:01 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
dank je fool

op je vraag kan ik niet antwoorden, met deze cam maak ik voor het eerst gebruik van USB

maar ik heb deze geleend van een vriend, en bij hem thuis doet ie het gewoon (gebruikt XP) dus als het goed is moet de cam gewoon werken :)

Verwijderd

Topicstarter
ok bij het instaleren van usb2 krijg ik het volgende

Unable to find any USB 1.1 host controler

Verwijderd

Topicstarter
ik ga maar eens even in me bios kijken, als het goed is staat de MOFO toch echt aan

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Geef eens iets meer informatie over welk moederbord je gebruikt? Jetway werkt met allerlei verschillende chipsets namelijk.

En welke USB-drivers/extra Canon-software heb je momenteel geinstalleerd?

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een JetWay 694TAS

ik heb de laatste canon drivers voor dit type camera van de canon site gehaald dat was :

Canon Camera TWAIN Driver k2502enx.exe

en ik heb het volgende gedownload :

VIA USB 2.0 Host Controller

ik heb alles uit me hardware profiel gedeleted wat betreft USB

Ik start opnieuw op en krijg het volgende :

1 : nieuwe hardware gevonden etc

2 : ik selecter dan die USB2 host controler

3 : daarna vraagt ie weer om stuur programma's dit keer voor de host controler geloof ik
die wilt ie van me windows 98 cd afhalen... wanneer ik dan handmatig iets wil selecteren pakt ie hem niet (heb die twain drivers geprobeerd en die usb2 controler drivers nogmaals (sorry als dat nergens voor nodig was, maar ik weet shit van usb :))

4 : dan moet ik hem cancelen want ik las hierboven dat ik die windows drivers niet moet hebben :)

momenteel heb ik niks meer geinstalleerd wat betreft usb

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 12:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mod-break

Ik heb alle offtopic reacties verwijderd. Gedraag jullie jezelf een beetje zeg :/
Als er offtopic reacties komen in een / je topic - meld dit dan via een topic report (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) maar ga hier zeker niet offtopic mee lopen doen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 12:06:
ok bij het instaleren van usb2 krijg ik het volgende

Unable to find any USB 1.1 host controler
Ik denk dat hier een mogelijk probleem zit. Ik weet er verder niet zoveel vanaf, maar welke specs hebben de USB-poorten op je moederbord? Ik zou bijna denken dat je USB 1.0 hebt en dat heeft alleen verzamelaarswaarde.

EDIT:
Is het mogelijk om je Windows te upgraden? Indien dat het geval is, zou ik dat zeker doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Freee!! op 20-10-2003 12:51 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik niet weten, in me mobo boekje staat er verder ook niks over :'( is dat te checken op een andere manier ? en ALS ik 1 heb... kan ik het dan verder wel vergeten om die cam ooit werkend te krijgen ?

edit : ik ben al hevig opzoek naar xp :) maar ik denk niet dat het tot eind deze week gaat lukken om die te regelen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 12:52 ]

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Wat specs over mobo:
http://www.softwareandstuff.com/h_mb_j694tascel1ghz.html

Lijkt me dat je in ieder geval geen USB 2.0 hebt, dus die drivers zou ik niet installeren. Probeer de nieuwste VIA drivers te installeren, dat moet sowieso helpen

specs

Verwijderd

Topicstarter
nou het probleem is elke keer als ik opnieuw opstart vraagt ie dus om drivers

toch maar gewoon die van de windows cd doen ?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

GreyGhost

Het is een spook

check eens of het programma stimon.exe op de achtergrond draait, dat heb ik iig wel nodig bij mijn V3 onder 98se. Anders start -> run -> stimon "enter" en dan camera op "fotoview" mode en aanzetten.

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
ook met stimon aan doet ie niks :(

Verwijderd

Hey windows 98 ondersteund geen usb 2.0 en die ondersteuning komt er ook niet, omdat de support is stopgezet voor 98.

Meestal werkt 98 nog wel met usb 1.x , maar als die camera alleen met 2.0 over weg ken moet je een nieuwe os :(

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 13:37:
Hey windows 98 ondersteund geen usb 2.0 en die ondersteuning komt er ook niet, omdat de support is stopgezet voor 98.

Meestal werkt 98 nog wel met usb 1.x , maar als die camera alleen met 2.0 over weg ken moet je een nieuwe os :(
En waarschijnlijk een nieuw mobo.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ga straks maar even xp instaleren :)

toch bedankt allemaal voor jullie hulp

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

er, USB2.0 is backward compatible, dus het moet werken met 1.x ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Freee!!

Freee!!

Illegal_Alien schreef op 20 October 2003 @ 22:45:
er, USB2.0 is backward compatible, dus het moet werken met 1.x ;)
Betekenis: 2.0 poorten moeten 1.x apparatuur ondersteunen, niet dat 2.0 apparatuur op 1.x poorten moet kunnen draaien

Pagina: 1