[voeding] Nexus NX-3500

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Mijn voeding, nu een Aopen 300 Watt straaljager geluid makende voeding, die is aan vervanging toe, want zo kan ik niet slapen met me pc aan.
Dus ik heb gekeken op GOT en op google naar een goede, stille Voeding. En al gauw kwam ik uit op een ZALMAN, ENERMAX voeding uit.
Maar ik heb dus een klein geld probleem dus heb geen geld om zeg maar 140 € te betalen voor een voeding.

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/NX3500.gif

Dus ik verder gezocht kwam ik de NEXUS NX-3500 tegen, ik kijken op de site, zag er allemaal goed uit, enorm stil, de waardes van de voltages/amperages (als je het zo goed schrijft) zien er goed uit en best wel stabiel.

Maar nu was mijn vraag, zijn er mensen met ervaring die kunnen zeggen ja $eik0 dit is een goede voeding.
Of raden jullie me aan om toch een andere te kopen, omdat dit gewoon troep is zeg maar?

Ik heb op GOT gezocht maar daar staat nog niks over de NX-3500.
Ook op de nexus site, staan bij de reviews geen reviews over de NX-3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er is ook een SilentDrive versie van de AOpen voeding, die heb ik. hij ziet er een beetje hetzelfde uit als deze NX-3500 (rooster aan de achterkant, grote fan aan de onderkant).
Toen ik nog geen andere fans in mijn pc's had zitten (tijdens het opbouwen) moest ik steeds kijken of de fan draaide om te weten of de voeding aan stond, je hoort er dus praktisch niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Dat leek mij ook wel ja dat hij enorm stil is.
Op de site staat dat hij als hij idle draaid maar 19.2 dB(A) produceerd.
En volgens mij was de hoor grens van de mens 20 dB(A) als ik het goed had. dus horen doe je hem dan idd niet :D

hier nog ff de link naar de site hier

Maar welke kant heb jij je van staan ?
En zuigt deze fan de lucht aan of blaast hij het uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik heb niks veranderd aan de fan en deze zuigt lucht in de voeding (door het rooster komt wame lucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Owke.. dus hij trekt de warme lucht van je CPU naar buiten zeg maar.

Maar nog mensen die ervaring hebben met de NX-3500 ??
Of zal ik hem maar bestellen en zelf hier in dit topic vertellen wat mijn bevindingen zijn, als hij niet goed is kan ik hem altijd terug brengen :D

[ Voor 61% gewijzigd door TrekDr0p op 20-10-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eigenlijk moet je hem ook even voelen. Een zware voeding is (bijna altijd) een goeie voeding :)
Iig vertrouw ik te lichte niet zo.

Het lijkt me wel een mooi ding verder, lekker stil.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIe zware voedingen zijn juist brakker ¬_o.

In die voedingen zitte namelijk zo grote spoel in om de cos gelijk te trekken van de voeding. Maar die spel heeft al nadeel dat die in de weg staat voor een goede airflow en die spoel zelf wordt ook weer warm :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 21:03:

In die voedingen zitte namelijk zo grote spoel in om de cos gelijk te trekken van de voeding. Maar die spel heeft al nadeel dat die in de weg staat voor een goede airflow en die spoel zelf wordt ook weer warm :-(.
Dus jij denkt dat dat ding een slechte airflow heeft, zal dat heel erg zijn of zal dat wel meevallen, want ik weet daar echt niks van.

Of was dit meer gericht aan de zware voedingen. Dat die slechte airflow hebben ?

[ Voor 8% gewijzigd door TrekDr0p op 20-10-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 14:40
Ik heb een Paradigit PC, met daarin precies dezelfde voeding que uiterlijk, alleen saai grijs e.d. Worden gemaakt dor FSP, is Aopen. Zijn niet duur en bij ieder Paradigit filiaal te koop. Kosten geloof ik €40, als ik het goed heb.

Supergoede voeding, absoluut geruisloos, moet kijken of die PC aanstaat, alles silent namelijk, verder geen casefans e.d. Je hoort echt niks.

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenvanthoog op 20-10-2003 21:36 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
jeroenvanthoog schreef op 20 oktober 2003 @ 21:35:
Ik heb een Paradigit PC, met daarin precies dezelfde voeding que uiterlijk, alleen saai grijs e.d. Worden gemaakt dor FSP, is Aopen. Zijn niet duur en bij ieder Paradigit filiaal te koop. Kosten geloof ik €40, als ik het goed heb.

Supergoede voeding, absoluut geruisloos, moet kijken of die PC aanstaat, alles silent namelijk, verder geen casefans e.d. Je hoort echt niks.
je bedoelt waarschijnlijk deze hier

Is die echt net als die nexus of zijn er echte verschillen naast de Noise level??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die amperes zijn niet echt denderend van die FSP300 voeding.
Wat voor specs heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 21:03:

je hebt inderdaad gelijk, die spoelen zijn niet nodig heeft sine mij ooit eens uitgelgd, maar ze zijn nog niet zo heel lang verplicht. Ze zijn inderdaad erg zwaar ja.

Ik doelde meer op zwaar door grote koel-lichamen

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Laatst online: 29-07 01:10
Ik ga die NX-3500 ook kopen denk. Waarom de 3500? Omdat ik nu een aOpen 300watt voeding heb, en deze maakt me wat te veel lawaai.

Gigabyte GA-7NNXP
AMD Athlon XP 2400+
2x 512 DDR2700
ATI Radeon 9700
2x 160GB RAID0
LiteOn 16x CD fikker
aOpen DVD spelert

De 300watt aOpen trekt het makkelijk, dus daarom neem ik genoeg met de NX-3500.
Zodra deze binnen is zal ik even raporteren of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
baquelappe schreef op 27 oktober 2003 @ 17:14:
Ik ga die NX-3500 ook kopen denk. Waarom de 3500? Omdat ik nu een aOpen 300watt voeding heb, en deze maakt me wat te veel lawaai.

Gigabyte GA-7NNXP
AMD Athlon XP 2400+
2x 512 DDR2700
ATI Radeon 9700
2x 160GB RAID0
LiteOn 16x CD fikker
aOpen DVD spelert

De 300watt aOpen trekt het makkelijk, dus daarom neem ik genoeg met de NX-3500.
Zodra deze binnen is zal ik even raporteren of het wat is :)
Je hebt een NX-3000 en een NX-3500, eerste is 300 watt en tweede 350 watt. Dus je zou met de NX-3000 genoegen kunnen nemen als je op 300 watt wilt blijven.

Ik zit ook te denken aan deze voeding. Heb inderdaad ook een 300 watt Aopen voeding (standaard in H600a kast). Van dat ding word ik niet blij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Die AOpens van de h600a kasten zitten zoveel met hun fan speed te klieren dat het gewoon irritant is!

Ik heb zelf een AOpen 300w standaard uit de hq08 laatst vervangen door een Zalman ZM300A-AFP. Een prettige, goede en stille voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MahRain schreef op 02 november 2003 @ 12:43:
Die AOpens van de h600a kasten zitten zoveel met hun fan speed te klieren dat het gewoon irritant is!
...
Leg uit? Zoveel met hun fan speed te klieren? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb ervaring met redelijk wat zogenaamde "silent" voedingen en ik heb nu een jaar naar volle tevredenheid een NX-3000. Ik kan je vertellen dat dat de stilste voeding is die ik ken! De zalman is overigens ook heel erg stil, maar heeft in sommige gevallen de neiging te gaan brommen.

Enermax "silent" voedingen vallen totaal in het niet bij deze hoogrendement voedingen (die vrij licht zijn). Als stil en goe je ding is, zou ik voor de NX-3000 gaan, die is namelijk echt stil bij normaal gebruik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

De voedingen van AOpen zijn temperatuur gestuurd.

Normaal gesproken hoor je die dingen écht niet. Tenzij je er met je oor tegenaan gaat hangen.
Wanneer je vindt dat de voeding herrie maakt betekent dit dat hij dus blijkbaar harder moet draaien.

Dat is bij mijn pc's nog nooit nodig geweest. Misschien moet je dan toch eerst eens wat aandacht schenken aan je airflow?

Bijvoorbeeld alle opgehoopte kabels een netjes wegwerken en vastbinden, misschien een langzaamdraaiende 80 of 120mm casefan plaatsen.

Dan hoeft die AOpen voeding helemaal niet zo hard te straaljageren. En heb je ook geen warmte probleem meer.

------

Is die Nexus voeding een geschakelde voeding? Dat zijn goedkopere voedingen vaak. Bijvoorbeeld Sweex, Maxpower, JNC, Q-Tec enz. enz.
De waarde van een geschakelde 300 watt voeding haalt het lang niet bij een voeding met een trafo erin, zoals die van bijvoorbeeld AOpen of Antec.

Dit zijn 2 voedingen van 300 watt die je dus absoluut niet met elkaar mag vergelijken. De meeste geschakelde voedingen van 300 watt zijn maar te belasten tot 180 watt.

-----

BTW, als je direct onder je voeding een casefan plaatst die naar buiten blaast, heb je ook geen last meer van die spoel die warm wordt. De voeding voert dan zijn eigen warme lucht af en de casefan de lucht uit je pc.

Ik ben iig heel erg tevreden over AOpen voedingen :)

[ Voor 12% gewijzigd door dreeke op 02-11-2003 15:23 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dreeke schreef op 02 november 2003 @ 15:20:Is die Nexus voeding een geschakelde voeding? Dat zijn goedkopere voedingen vaak. Bijvoorbeeld Sweex, Maxpower, JNC, Q-Tec enz. enz.
De waarde van een geschakelde 300 watt voeding haalt het lang niet bij een voeding met een trafo erin, zoals die van bijvoorbeeld AOpen of Antec.
Álle pc voedingen vanaf de allereerste ibm pc zijn schakelende voedingen. Anders had je zeer zware, inefficiente voedingen met grote trafo's. Het rendement van een goede schakelende voeding is veel beter als een normale transformatorvoeding.

Het verschil zit hem in de actieve of passieve PFC. PFC staat voor Power Factor Correction, en heeft te maken met de manier waarom een voeding stroom opneemt uit het lichtnet. (cos phi) Passief is met een transformator, Actieve is met extra electronica ( welke een stuk lichter van gewicht is ).

Het kwaliteitsverschil tussen voedingen zit hem niet in het gewicht (passieve PFC heeft een vrij zwaar trafootje itt actieve) maar in de complete opbouw in combinatie met de kwaliteit van de PFC.
Active PFC

The preferable type of PFC is Active Power Factor Correction (Active PFC) since it provides more efficient power frequency. Because Active PFC uses a circuit to correct power factor, Active PFC is able to generate a theoretical power factor of over 95%. Active Power Factor Correction also markedly diminishes total harmonics, automatically corrects for AC input voltage, and is capable of a full range of input voltage. Since Active PFC is the more complex method of Power Factor Correction, it is more expensive to produce an Active PFC power supply.

Passive PFC

The most common type of PFC is Passive Power Factor Correction (Passive PFC). Passive PFC uses a capacitive filter at the AC input to correct poor power factor. Passive PFC may be affected when environmental vibration occurs. Passive PFC requries that the AC input voltage be set manually. Passive PFC also does not use the full energy potential of the AC line.

[ Voor 33% gewijzigd door Tele op 02-11-2003 15:44 ]

Pagina: 1