Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Randen afwerken...

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:47
Jawel, ik ben over de streep!
Ik wil mijn kast ook gaan modden. 8)

Ik wil in het zij paneel van mijn kast een figuur gaan uitzagen ne nu vraag ik me af hoe je de randen netjes afwerkt.
Ik zal te denken aan een rubberen v strip die je er overheen kunt schuiven.
Weet iemand waar z'n strip te koop is?

Hoe bevestig je het plexi/arcyl glas achter het zijpaneel?

Hebben jullie nog meer tips m.b.t het veranderen van het zij paneel?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,
Jeroen.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoekt en gij zult vinden...
Er zijn echt tientallen van dit soort vragen (én antwoorden!) te vinden denk ik.

Er zijn mensen die de randen afwerken met de isolatie van een stroomkabel, of met raamrubber, te vinden bij de diverse casemod webshops.
[url=http:\\xxlcases.nl]XXLcases[/url] bijvoorbeeld.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Beertjeman schreef op 20 October 2003 @ 11:17:
Jawel, ik ben over de streep!
Ik wil mijn kast ook gaan modden. 8)

Ik wil in het zij paneel van mijn kast een figuur gaan uitzagen ne nu vraag ik me af hoe je de randen netjes afwerkt.
Ik zal te denken aan een rubberen v strip die je er overheen kunt schuiven.
Weet iemand waar z'n strip te koop is?

Hoe bevestig je het plexi/arcyl glas achter het zijpaneel?

Hebben jullie nog meer tips m.b.t het veranderen van het zij paneel?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,
Jeroen.
Ikzelf heb er voor gekozen de rand zelf af te werken, niet te verstoppen onder een dikke rubberrand wat ikzelf te grof vond en niet altijd mooi in de bochtjes.

Om te beginnen de hele want afplakken met afplaktape, diezelfde die je voor schilderwerk gebruikt. Dan heel netjes aftekenen waar je je raam wilt hebben en het model. ik maakte gebruik van een blokhaak, stale lineaal, klein CD-tje voor de rondingen en lijn langs het handvat. Verder is een potlood, pen of watervaste stift erg handig. Ook een schuifmaat is fijn om de afstand van randen tot raam nauwkeurig te meten.

Daarna met een decoupeerzaag het gat in de wand zagen (neem fijne zaagjes, zaag heel rustig), daarna met ijzervijl grof afwerken, daarna met fijne ijzerfijl nabewerken. Daarna met schuurpapier van verschillende grofheid afwerken. Dan met transparante autolak (busje met zo'n kwastje) het metaal tegen corrosie afwerken. Dan plexi op maat en ertegenaan kitten. Geen last van dikke rubberstrips wat ikzelf niet mooi vond, en geen last van het moeten verdelen van schroefjes.

Je kunt ook zo ongeveer elk denkbaar model maken, de plexiplaat kun je gewoon rechthoekig houden. Hooguit een aanpassing voor handvat en hdd rack was bij mijn kast nodig.

Check m'n site voor het resultaat.

[ Voor 28% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-10-2003 11:34 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mja, een beetje zoeken kan nooit kwaad, en aangezien dit al honderd keer langsgeweest is...

Dit topic is gesloten.