[CRT] Hansol 910A heeft het begeven?

Pagina: 1
Acties:

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Voordat ik begin, ik weet niet zeker of dit hier in dit forum thuis hoort, anders mag tie van mij best verplaatst worden :+ .

Here's the deal,
Vorige week zat ik thuis filmpje te kijken met BSPlayer, ik ben klaar met kijken, en m'n beeld lijkt wel alsof het 16:9 is, alsof er dus met de instellingen van de monitor is gekloot, ik denk fijn: zal wel een foutje geweest zijn, en gebruik het menu van BSplayer om m'n resolutie terug te zetten naar 1152*nogwat, het beeld ziet er weer normaal uit...
Dit gebeurde me de dagen daarna wat vaker.

Vervolgens kwam ik woensdag op een LANParty met wat vrienden, en geeft m'n beeld nog meer problemen, wederom lijkt het erop alsof er constant aan de lengte/breedte/hoogte verhouding word gelooit, en af en toe lijkt ut alsof ik zeg maar half aan't degaussen ben, dus pixels springen hele tijd heen en weer, soort van TV storing zeg maar. Nouja ik balen, zit je op een LAN krijg je dit, tot overmaat van ramp probeerde ik donderdagochtend in BSplayer m'n resolutie te verlagen naar 1024*768, want als ik het gewoon met windows deed hielp het niets. Zoals de meeste monitoren doen gaat 't beeld even uit, en daarna hoort hij weer aan te gaan... Nou, mooi niet :( Ik kreeg het beeld met geen mogelijkheid meer aan, ik heb al andere powercables geprobeerd, geaard / niet geaard stopcontact, andere stroomgroep, zelfs bij mijzelf thuis (aantal kilometer verderop :D) Maar niets hielp, ik krijg gewoon geen reactie als ik de powerknop in druk :(

Het is btw een Hansol 910A (19")
Ik heb zelf nog nooit een monitor opengeschroefd, en wou het liever ook niet doen, vinnik toch een beetje link. Maar wat zou het probleem kunnen zijn? Is hij gewoon helemaal dood, niet meer te redden, of kan er bijvoorbeeld alleen een zekeringetje zijn gesprongen, die weer vervangen moet worden?

edit: Thx Kaj. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wussie op 20-10-2003 11:45 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

AVH->VB

• Wussie
*schop* :( Weet niemand dit dan? :x

Verwijderd

WuSSiE schreef op 21 oktober 2003 @ 14:06:
*schop* :( Weet niemand dit dan? :x
sorry, maar meer dan een gesprongen zekering kan ik er niet van maken...

kan door kapot moederbord gekomen zijn...
'de wat nieuwere'windows-versies veranderen de resolutie (met evt. reboot) bij nood&ernstige storing...

misschien te vaak storing met monitor... denk zekering gesprongen...
NIETS ZELF AAN DOEN, levensgevaarlijk...
als je dat toch doet, GEEN POLSBANDJE GEBRUIKEN OM JE TE AARDEN...

Normaal is dit de procedure, maar bij een monitor overleef je het toch niet als je met polsbandje geaard bent en dit bandje vergroot het risico bij een monitor op stroomschok

• Wussie
Mja ik ga nie aan die monitor sleutelen heb d'r geen kloot verstand van namelijk, maar ff... Ook al zit ie niet op me pc aangesloten doet ie nix, dus mobo enzo kan het nie zijn :o

Verwijderd

heb iets soortgelijks met Hansol gehad . Ik heb een 710D... Hansol wilde 'm niet meer repareren.

Heb voor einde garantie storing ( monitor gaf er continu de brui aan, vonken, brandlucht) aangemeld, maar Hansol heeft eea gerekt (monitor is gerepareerd, heeft het nog even normaal gedaan ). Nu echter dit probleem. Verkeerde resolutie.

Hansol zegt dat dit aan videokaart gelegen heeft (Hercules ATI Radeon 9100).

Ik heb gelukkig nog een 17" monitor van Toshiba, die het wel doet. Heb tijdelijk monitoren geswitched. Op andere pc zelfde probleem :(

Heb hem nu nog in gebruik, maar ben flink aan het kijken voor een andere 19" (TFT) monitor.

Maar voor mij iig geen Hansol meer.... zeker niet na dit geintje.
Pagina: 1