Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik (nieuw hier&niet diehard tweaker) zit met een probleempje.

Ik doe alles thuis al jaren op een laptopje, pentium 1@133Mhz en dat gaat allemaal best (enig gedult vereist maar 't draait W98 SE, Office 2000 etc. zonder problemen) maar nu heb ik een fijne nieuwe gsm (een SL 55 dus...) en beide apparaten hebben een IR oogje *joepie*
Je begrijpt ik wil ze met elkaar laten communiceren en dat zou ook moeten gaan, maar het werkt niet.
Volgens mij staan alle dingen die met IR te maken hebben aan in windows, maar 'k ben nog niet in de bios gekomen, ik was vergeten hoe ik die enterde...
op de telefoon 'tzelfde geval, ook daar is IR aangevinkt en geeft 'ie een IR icoontje in het display, ook de siemens data suite is geinstalleerd en geeft alleen maar aan dat 'ie geen telefoon kan vinden....
iemand enig idee wat ik fout doe?

*eeuwige dank vooraf*
Michiel

Verwijderd

Heb destijds een laptop@200Mhz en een siemens s35 gehad waarbij de foon als modem herkend werd. Ik neem aan dat je je inbelverbinding hebt ingesteld op modem op com3 (was geloof ik de IR-poort)

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, nee, IR poort is vanuit m'n laptop als com 4 geconfigureerd, en hij ziet m'n gsm nie eens, gewoon *geen apparaat gevonden* uhm inbellen doe'k met een modem via com 3, en 't interne laptopmodem zit op com 2, com 4 zou dus vrij moeten zijn...

*help*

Verwijderd

Topicstarter
*schop omhoog*
help!! :(

kan iemand me vertellen hoe ik bij een toshiba sattelite in de bios kom, en misschien waarom die &$%@#%*grumble* IR verbinding niets ziet???

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
als je in de BIOS wil komen moet je meteen (nog voor het Splash screen met de text "Toshiba") op escape raggen :) kom je wel in de BIOS...

enneh, dat IR het niet doet verbaast me... * Fludizz zit hier @ een toshiba satellite Pro 480CDT en die IR poort word gewoon herkent bij de installatie van windows...

Kijk btw eens in je "device Manager" of hoe et ook maar heet in et nederlands, misschien geeft ie daar aan dat de IR poort het niet doet, of geeft ie helemaal GEEN ir poort aan ;) als dat het geval is moet je drivers downloaden. Owja, en je telefoon moet ook ingesteld worden dat ie de IR gaat gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Fludizz op 20-10-2003 21:48 ]