Toon posts:

Access Data range ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een leuke access DB gemaakt, maar deze moet per maand een uitdraai maken van een rapport...
Helaas weet ik niet hoe ik dit moet doen :'(
Kan iemand mij hier bij helpen ??
Het is dus de bedoeling dat ik zelf kan opgeven van welke datum tot datum ik wil hebben.
Dus dat ik een begin datum en een eind datum opgeef.
Ik had al een popup formulier die hier om vroeg maar hij nam de datum niet over een gaf gewoon alle records :(
Dus als iemand hier de oplossing voor heeft hoor ik het graag ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Eenvoudige manier is een query maken waarvoor invoer wordt gevraagt.
Bv
SQL:
1
2
3
select stringveld, datumveld
from tabel1
where datumveld>= DatumVanaf and datumveld <= DatumTotEnMet

Als je die query opent, vraagt Access om de DatumVanaf en DatumTotEnMet.

Als je op basis van die query een report bouwt, zal Access bij het openen van het report ook vragen om die 2 waardes.
Je hebt dan welliswaar geen controle op de invoer en zo, maar is wel een makkelijke en snelle manier.

Als het report altijd gegevens van de huidige maand moet tonen (of de vorige, in ieder geval een vast traject wat te bepalen is aan de hand van de huidige datum), zou je ook nog iets kunnen doen als
SQL:
1
2
3
select stringveld, datumveld
from tabel1
where Month(datumveld) = Month(Date)

Waarbij je in de voorwaarde dan nog wat kunt doen, door bv te vergelijken met de vorige maand (DateAdd functie kun je daarvoor gebruiken).

Via een net formuliertje wat je netjes in elkaar knutselt moet het uiteraard ook kunnen, maar daarvan weet ik niet hoe :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... ok.
Maar ik maak dus al op basis van een query rapporten... kan ik dit verhaal van jou dan gewoon toevoegen aan de query ? of moet ik hier echt een nieuwe voor aan maken ?

Verwijderd

ALs je een query maakt en dan bij criteria "Between [begindatum] And [einddatum]" (waarde tussen [] kan veranderd worden) in geeft, dan maak je de selectie. enige nadeel is dat je de datums precies zo in moet voeren als ze in de database staan. (ook de volgorde).

Dan maak je van de query het rapport.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14

Sherlock

No Shit

Zoek maar eens in de help naar parameterquery, daar staat precies het voorbeeld van datum in uitgelegd. Ik had het laatst ook nodig, toen werd ik er hier ook op gewezen, en het kwam bij mij vrij duidelijk over!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.