Toon posts:

Normaliseren in Acces XP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn voor onze opleiding bezig met het bouwen van een database. In deze database moeten we bedrijven koppelen aan de opleidingen die de school aanbiedt.

We hebben getracht een normalisatie te maken maar waarschijnlijk is dat niet helemaal goed gegaan. We hebben twee versies gemaakt maar in beide versies zitten fouten maar we weten niet precies wat.

Op deze link zijn de twee databases te vinden:
http://www.clanhelp.com/datab/

Kunnen jullie ons helpen...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het lijkt me niet de bedoeling om de db's aan te bieden en te vragen om het probleem op te lossen.

Je weet dat het misgaat bij het normaliseren, dus kan je waarschijnlijk ook zelf aangeven waar het precies verkeerd gaat. Dan kunnen we je waarschijnlijk een stapje verder helpen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 20 October 2003 @ 10:23:
Het lijkt me niet de bedoeling om de db's aan te bieden en te vragen om het probleem op te lossen.

Je weet dat het misgaat bij het normaliseren, dus kan je waarschijnlijk ook zelf aangeven waar het precies verkeerd gaat. Dan kunnen we je waarschijnlijk een stapje verder helpen :)
We weten juist niet waar het probleem zit... Het gaat fout als je verschillende records aan elkaar willen gaan koppelen d.m.v. relaties... Dan komt hij met de fout: "No unique index found for the referenced field of the primary table."

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Toon je database schema eens. Mischien handiger...

[ Voor 7% gewijzigd door Emmeau op 20-10-2003 10:29 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op 20 October 2003 @ 10:29:
Toon je database schema eens. Mischien handiger...
Bedoel je ons relatiediagram in access? Zo ja, zie dan de download link in de eerste post.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Allereerst vind ik het vreemd dat je de mensen waarvan je wilt dat ze je helpen zoveel ongein laat doen als hits creeeren op jullie clanserver en onzinnig downloaden.
Het posten van je database schema zou de zaken niet alleen eenvoudiger, maar ook overzichtelijker maken.
Verder mist er functionele uitleg.

ik zou allereerst de Primary key in Opleiding Functie Bedrijf tabel (wat een naam) eens verwijderen en er gewoon een integer primary key tegenaan gooien. Gaat een stuk sneller met zoeken, en maakt de zaak een stuk eenvoudiger, aangezien referentie velden dan slechts integers zijn.
Ook is het niet handig om de bedrijfsnaam primary key te maken, er zijn voldoende (verschillende bedrijven) met dezelfde naam.

In de tabel Opleiding is uitstroomprofiel de primary key? 8)7 (een foreign key als primary key voor je tabel?)

Ik zelf zou op iets uitkomen als

Opleiding : (opleiding_id, naam, duur, uitstroomprofiel_id)
Uitstroomprofielen (uitstroomprofiel_id, bedrijf_id, functie_id) (voormalige tabel Opleiding Functie Bedrijf)
Bedrijven (bedrijf_id, ....
Functies (functie_id, ...

Alle onderstreepte velden primary key.
Tot zo ver database 1

Hoeveel onderzoek hebben jullie gedaan naar je datamodellering?

[ Voor 4% gewijzigd door Emmeau op 20-10-2003 10:43 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Zo als emmeau aangeeft,
als je nu een autoincrement id opgeeft van het type interger,
bij functie bijvoorbeeld functie_ID en dan titel Kennis (ook hier ga je de fout, kennis, zouden een hoop mensen hetzelfde kunnen hebben) enz.
Pagina: 1