Hallo allemaal,
Ik heb al gezocht op php.net op "sentence" en "row", maar ik kom niet op de goede functie uit.
Mijn bedoeling is dat als er iets fout gaat in het script, dat php dan de regelnummer van de file retouneerd. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ff een voorbeeld script:
Dus wie weet wat de code van deze_regel() zou moeten zijn?
Geef me eigenlijk liever maar een tip, anders zou het een script-request zijn en dat mag niet
Alvast bedankt.
Groeten, Cybertinus
Ik heb al gezocht op php.net op "sentence" en "row", maar ik kom niet op de goede functie uit.
Mijn bedoeling is dat als er iets fout gaat in het script, dat php dan de regelnummer van de file retouneerd. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ff een voorbeeld script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?php if(!$connectie = mysql_connect("localhost", "username", "wachtwoord")){ echo "Er kon geen verbinding gemaakt worden met de MySQL server. MySQL retouneerde: Error ".mysql_errno().": ".mysql_error().". Regel: ".deze_regel(); } else { if(!mysql_select_db("database", $connectie)){ echo "Er kon geen database geselecteerd worden. MySQL retouneerde: Error ".mysql_errno().": ".mysql_error().". Regel: ".deze_regel(); } else { $query = "SELECT * FROM tabel"; if(!$resultaat = mysql_query($query, $connectie)){ echo "Er konden geen gegevens worden geselecteerd. MySQL retouneerde: Error ".mysql_errno().": ".mysql_error().". Regel: ".deze_regel().". Query: ".$query; } else { while($rij = mysql_fetch_assoc($resultaat)){ echo "Waarde 1: ".$rij["waarde1"]."<br>"; echo "Waarde 2: ".$rij["waarde2"]; } // einde while-lus } // einde query-if } // einde select_db-if } // einde connectie-if ?> |
Dus wie weet wat de code van deze_regel() zou moeten zijn?
Geef me eigenlijk liever maar een tip, anders zou het een script-request zijn en dat mag niet
Alvast bedankt.
Groeten, Cybertinus
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 10:17 ]