Toon posts:

basic windows_98se vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
easy:
als je win98se opstart krijg je een logon venster met username en password bla bla waar en hoe zet je dat definitief uit..

pittig:
als ik wil een map op een andere pc wil bekijken krijg ik de foutmelding
Geen toegang tot \\bla_bla_etc Niet Aangemeld
voor de rest internet sharing staat aan en doet het.. en ik kan er wel naartoe kopieren.. het is trouwens een peer to peer netwerk.
tips graag..
PS heb echt ff gezocht in de Tweakers-database maar kon het zo snel ff niet vinden..

Verwijderd

die aanmelding kun je uitzetten in de eigenschappen van je netwerkomgeving... dat is ook gelijk het gedeelte waar je de anderre fouten kunt verhelpen (file-internet sharing)

grtz. J

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

easy:
Wachtwoord bij aanzetten invoeren en vervolgens naar >Configuratiescherm>Beveiliging. Daar als nieuw wachtwoord twee keer niets invullen en klaar ben je. Bij de volgende keer opstarten geen aanlogscherm meer!
De mogelijkheid tot wijzigen van het wachtwoord is alleen actief als het wachtwoord bij opstarten is ingebracht.

Verwijderd

Topicstarter
thx.. voor de reactie meteen comp geherstart aangezien alle instellingen goed staan wil ik een password (willekeurig) geven zegt win98se dat dat niet het juiste password is.. aliens???

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
bij netwerk instellen dat je "windows logon" ipv "family logon" oid (dus dat pull-down menu waar boven staat "primary network logon")

voor die andere vraag moet ik weten of er een andere pc op 't netwerk W2000/NT draait of dat 't alleen W'98 + linux machines zijn
Als d'r namelijk NT/2000 machines op 't netwerk zitten, dan kunnen die behoorlijk dominant zijn, waardoor ze vinden dat alle machines ook eerst bij hun aangemeld moeten zijn. Aangezen d'r dan teveel mogelijkheden zijn waar de fout kan zitten lijkt me 't handig dat je eerst ff je netwerk-config (qua machines + OS) doorgeeft.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

als je win98se opstart krijg je een logon venster met username en password bla bla waar en hoe zet je dat definitief uit..
Deze vraag heb ik deze week al voorbij zien komen, toen is de volgede URL gegeven door iemand: http://www.helponthe.net/wown/j_helmig/tweakui.htm

Verwijderd

Topicstarter
2 x win98se computers en 2xwin95 computers
op een win98se draait winproxy voor internetsharing als proxyserver.. met allemaal rtl8029as kaartjes en in de win98se systemen een 2de netwerkkaart extra.

ik begin er steeds meer aan te denken dat er tijdens de installatie van win98se een username met een password is gekozen
Pagina: 1