Toon posts:

[Adobe Photoshop] Foto's uitknippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen even een vraagje misschien voor de pro een makkelijke vraag beetje basic maar heb het nog nergens kunnen vinden..

Ik zit met het volgende:

Als ik foto's uitknip met photoshop doe ik dat met de tool: Magnetic Lasso Tool(MLT)..
Waarom daarmee? omdat als ik het met extract doe ik allemaal van die lelijke gerafelde foto's krijg (weet iemand hoe ik dat met extract beter kan doen dat ik dat niet krijg?) goed even terug komend op mijn vraag als ik het dus met die MLT doe dan krijg ik soms nog wel eens een beetje hoekkige foto's is er een manier (een tool) om dat een beetje netjes rond te maken het is namelijk niet echt heeeel hoekig maar een heel klein beetje en dat is best lelijk als je een foto aan het bewerken bent...

Alvast bedankt

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

met Feathering kan je de 'scherpte' van je selectie aanpassen, alswel met anti-aliassing (mbv dat laatste worden juist de hoekige pixels, meer afgerond, feathering maakt de lijn an sich 'onscherp')

verder kun je altijd van een selectie een mask maken en vervolgens de mask an sich verder editten mbv een brush, voor het echt fijne uitsnij-werk.

overigens is dit verschrikkelijk basic, lees eens wat goede tutorials door of koop een boek over photoshop;
het is een uitgebreid foto-bewerkingsprogramma en niet waard om er mee om te gaan als het eerste-de-beste, 'haal rode puntjes uit de ogen weg'-stukje software dat je bij een digitale camera krijgt.

stop er zelf eerst wat tijd in om het onder de knie te krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door RM-rf op 20-10-2003 09:52 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:31
Ik gebruik meestal een combinatie. Eerst probeer ik de magic wand, en kijk welke stukken ik netjes kan wegknippen daarmee. De rest doe ik met polygon lasso tool, ik zoom in op het stuk waar ik langs wil knippen en knip alles weg. De stukken waar het nog een beetje gerafeld uitziet doordat ik te ver van de afbeelding geknipt heb gebruik ik een gummetje met een vervaagde rand (edge) om zo een mooie overloop te krijgen van de foto naar de achtergrond.

Er zullen vast betere manieren voor zijn, maar dit werkt goed voor mij

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

RM-rf heeft gelijk, zoals hij meestal heeft. Wat ik meestal doe is met de pen tool gaan tekenen en een masker maken waardoor je de achtergrond verwijderd, Kun je later altijd nog aanpassen omdat je geen pixel hebt vernietigd.

|{ brrr }] |