[iexplore.exe] Not responding

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik zet het hier maar even neer omdat het om een farm van vier terminal servers gaat.

Wat is er aan de hand ?

Op de vier TS (NT 4.0 TSE SP6a + Citrix Metaframe 1.8 SP2) kan internet explorer 5.5. niet opgestart worden, een dubbelklik op de snelkoppeling geeft geen reaktie, ook geen enkele foutmelding !

Voor zover ik weet is er niets veranderd en afgelopen vrijdag was alles nog ok, ben nog druk aan het zoeken in het systeem en op de Microsoft site. Als iemand iets weet hoor ik het graag !

[ Voor 10% gewijzigd door seq_uence op 20-10-2003 09:21 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wordt het iexplore.exe process wel opgestart?
Je topic titel geeft iets anders aan dan de inhoud van je start?

Als je handmatig 'iexplore' (start -> run) start, werkt het dan wel?
Alle users? Alleen users met een roaming profile?
Draait je protected storage functie? Stop die eens?
Moeten ze authetniceren op een proxy server? Zet die proxy server eens uit.
Zorg er eens voor dat je RAS Service gestart is?

Need more info ;)

• seq_uence
Het proces wordt niet opgestart, dit bij alle profiles.

Protected storage stoppen heeft geen effect, proxy staat niet bij ons. Maar vanaf een stand-alone kan ik wel op de proxy.

RAS service is nvt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je direct navigeert naar iexplore.exe (met volledig path) werkt het dan wel?
Een "start http://www.hp.com/" werkt dat? Als je "start /w $path-naar-iexplore$" doet, exit je command prompt dan meteen ?

Heb je al eens gekeken met regmon? filemon? Als je een nieuwe (lokale, admin) user aanmaakt die nog geen profiel had - zelfde probleem?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

seq_uence schreef op 20 oktober 2003 @ 09:20:
Ik zet het hier maar even neer omdat het om een farm van vier terminal servers gaat.

Wat is er aan de hand ?

Op de vier TS (NT 4.0 TSE SP6a + Citrix Metaframe 1.8 SP2) kan internet explorer 5.5. niet opgestart worden, een dubbelklik op de snelkoppeling geeft geen reaktie, ook geen enkele foutmelding !

Voor zover ik weet is er niets veranderd en afgelopen vrijdag was alles nog ok, ben nog druk aan het zoeken in het systeem en op de Microsoft site. Als iemand iets weet hoor ik het graag !
Een crashende IE op een TSD Farm mag dan idd wel PNS zijn, je topicsstart vindt ik verre van PNS als ik eerlijk ben.

Het enige wat je eigenlijk zegt is "IE doet het niet, en meer heb ik niet te melden".
Zijn er evt meldingen in de EVENTVWR ?
Users die per ongeluk toch ietys gedaan hebben ?
Een update op AV Software ?
Een automatisch Windows update ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• seq_uence
Ja Koffie je hebt gelijk. ;) :P

De oorzaak blijkt nu een update van een ander pakket te zijn, deze heeft dll bestanden in system32 overschreven. De leverancier heeft me een lijstje gestuurd, even restoren en proberen op de testserver.

Ik had er niet meer aan gedacht dat ik vorige week donderdag dat update (tje) had geplaatst, na de reboot gisteravond (elk weekend gescheduled) werden de nieuwe dll'en actief. Vandaar dat nu het probleem ineens op elke server voorkomt.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-02 16:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

seq_uence schreef op 20 October 2003 @ 12:29:
Ja Koffie je hebt gelijk. ;) :P

De oorzaak blijkt nu een update van een ander pakket te zijn, deze heeft dll bestanden in system32 overschreven. De leverancier heeft me een lijstje gestuurd, even restoren en proberen op de testserver.

Ik had er niet meer aan gedacht dat ik vorige week donderdag dat update (tje) had geplaatst, na de reboot gisteravond (elk weekend gescheduled) werden de nieuwe dll'en actief. Vandaar dat nu het probleem ineens op elke server voorkomt.
NOFI Maar had je dat niet eerst getest dan voordat je dat op je productie omgeving installeerd.. |:(

Omgeving van 4 TS's lijkt mij geen kleine omgeving.. Wij testen alle update's.. Maar dan ook werkelijk alles.

Maar goed.. Even voor het compleet maken van het topic (Zodat het nut heeft voor anderen) een update van welk product zorgde voor dit probleem ;)

• seq_uence
CyberJ schreef op 20 October 2003 @ 14:34:
[...]

NOFI Maar had je dat niet eerst getest dan voordat je dat op je productie omgeving installeerd.. |:(

Omgeving van 4 TS's lijkt mij geen kleine omgeving.. Wij testen alle update's.. Maar dan ook werkelijk alles.

Maar goed.. Even voor het compleet maken van het topic (Zodat het nut heeft voor anderen) een update van welk product zorgde voor dit probleem ;)
Ik test normaal ook voor het in de produktie omgeving komt, ook in dit geval, maar het is geen doen om de 50 andere applicaties allemaal te testen bij elke kleine update van een pakket. Dus deze glipte er tussendoor. ;)

Het andere produkt heet Transvision (vast niet zo bekend hier), dit wordt gebruikt voor marktanalyse van woningprijzen.

Pagina: 1