Toon posts:

2600+ barton loopt als 3000+ maar crasht door cd-rom speler!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

ik ben maar eens begonnen met het overklokken van mijn 2600+ barton... hij draait nog steeds goed als ik mijn fsb op 190 zet dan wordt ie herkend als 3000+ :) ik heb hem getoast en gebenchmarked met sisoft sandera en hij blijft stabiel. Het enige wat zo raar is is ddat als ik een cd in mn pc doe.. dat ie em dan wilt runnen en meteen uitvalt.. daarna kan ik em wel terugklokken maar kom ik niet meer in windows.. dus gooi ik er maar weer een image overheen en begin ik overnieuw..

heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? ik bedoel... tis nogal erg raar dat ie door mn cd speler (1 van de 2 zelfs) uitvalt..

Het kan iig niet door de temperatuur komen want zelfs als ie getoast wordt blijft ie maximaal 45 graden. Ik heb et voltage van mn Vcore nog niet aangepast.. maar in mn bios staat ie op auto en kan ik alleen met stappen van 5% naar 7,5% werken en ga zo maar door..

Kan iemand me mischien helpen?

met vr gr wes

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
wat voor voeding heb je?
een cd-drive vraagt pas echt stroom bij het opspinnen...
(heb ooit eens gehad bij iemand dat de pc uitviel als de netwerkkaart trafiek had)

check anders je voltages eens :)
als ik naar full load ga zakken de spanningen een heel klein beetje bv

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 08:44
Hoe zitten de CD-Rom spelers aangesloten?
Welk moederbord is het überhaupt?
Is er een AGP-PCI lock ingesteld?
Etc., etc.... gaarne iets meer info :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Wat voor systeem heb je precies.. (alleen proc vermelden is niet genoeg!)

En op wat voor snelheden lopen je AGP en PCI-bussen?
(Bij overclocking kan het soms gebeuren dat je ide-controller niet meer helemaal fijn wil werken door een te hoog geklokte PCI-bus).

Verwijderd

Topicstarter
systeem:
moederboard: GIGABYTE GA-7VAXP-A Ultra
processor: AMD 2600+ Barton
koeler: Aero 7+
geheugen: 2x 256mb samsung DDR 333
ata harddisk: DiamondMax Plus 9 SATA 120gb
2e hd: 30gb maxtor schijf.
voeding: 300 watt

beide (brander en dvd speler) zitten op 1 ide kabel vant on-the-fly kopieren doe ik tog niet :)
agp/pci lock is er niet en ik heb geen gevulde pci sloten... ik gebruik een onboard netwerkkaartje dus ik heb geen last van verneukte netwerkkaarten oid als ik overklock.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 09:40 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Probeer het is om gewoon je barton zover te klokken met alleen MultiPlier verhogen. (dus gewoon x*166 fsb)

Zelfde probleem.....is het denk ik toch een zwakke voeding.

Probleem weg, dan heeft het te maken met je fsbverhoging.

Dan is een optie: Je ide zit vaak gekoppeld aan je fsb en die gaat dus ook omhoog bij fsb verhoging, wat niet elk bordje even leuk vindt.

Verwijderd

Het eerste waar ik aan dacht was idd je voeding. Welk merk / type is het beestje?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 09:36:
systeem:

beide (brander en dvd speler) zitten op 1 ide kabel vant on-the-fly kopieren doe ik tog niet :)
agp/pci lock is er niet en ik heb geen gevulde pci sloten... ik gebruik een onboard netwerkkaartje dus ik heb geen last van verneukte netwerkkaarten oid als ik overklock.
Ik heb ook een GA-7VAXP(niet ultra :( ), maar volgensmij is hte zo dat je, waneer je je fsb op 190 zet, je PCI en AGP meuk waarschijnlijk mee gaat, dus je IDE poorten ook, die lopen nu waarschijnlijk op 38/76/38(pci/agp/ide) De meeste ide aparaten slikken zulke snelheden niet, zeker niet als ze ook een heleboel stroom verbruiken :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 13:09
Voeding dus, maar kan je ook oplossen misschien , door je voltage op je cpu nog iets hoger te zetten , zodat ie minder last krijgt van dieptepunten in je voltage.

Mijn Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 09:36:
systeem:

Onboard zooi is ook pci hoor..waar moet het anders opzitten?

Het kan nu vanalles zijn btw. Je mem, je voeding, je proc, je pci bus.. Testen met sisoft geeft deze problemen die jij nu hebt. SiSoft test helemaal niks, het maakt gewoon wat benchmarks. Het zegt helemaal 0 over de stabiliteit. Ik kan met een onstabiele pc makkelijk sisoft benchies draaien...

Verwijderd

Topicstarter
"zelfs als ie getoast wordt" ik heb em tog zeker getoast.. daarmee kun je wel je stabiliteit checken he.. als ik nml 30 mn pc toast en hij wordt maximaal 45 graden houd t dus in dat ie stabiel is he.. >_<

naja iig
hoe kan ik dit "dus je IDE poorten ook, die lopen nu waarschijnlijk op 38/76/38(pci/agp/ide)" voorkomen... en als ik er tijdelijk een 400 watt voeding in pleur houdt t dus in dat ie et dan wel trekt..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 10:46:
"zelfs als ie getoast wordt" ik heb em tog zeker getoast.. daarmee kun je wel je stabiliteit checken he.. als ik nml 30 mn pc toast en hij wordt maximaal 45 graden houd t dus in dat ie stabiel is he.. >_<

naja iig
hoe kan ik dit "dus je IDE poorten ook, die lopen nu waarschijnlijk op 38/76/38(pci/agp/ide)" voorkomen... en als ik er tijdelijk een 400 watt voeding in pleur houdt t dus in dat ie et dan wel trekt..?
Hoe je het voorkomt? Een plank kopen met pci lock..simpel.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

-GF-Annihilator schreef op 20 oktober 2003 @ 10:09:
Voeding dus, maar kan je ook oplossen misschien , door je voltage op je cpu nog iets hoger te zetten , zodat ie minder last krijgt van dieptepunten in je voltage.
Dat werkt dus juist averechts. Als het idd zijn voeding is valt de PC uit, omdat zodra de speler aan de 12V en 5V begint te lurken, die voltages inzakken en voor instabiliteit zorgen wat vervolgens leidt tot een crash. Als je je Vcore gaat verhogen belast je die lijnen alleen maar nog meer en zal je eerder een crash krijgen.

Ik gok idd ook op je voeding. Kun je niet ff ergens anders een zwaardere lenen?
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 10:46:

[...]
Niet dus :D Wat je doet is puur stressen, maar kleine foutjes blijven onopgemerkt, waardoor je dus echt niet weet of je systeem stabiel is. Wil je een redelijke zekerheid dat je systeem stabiel is, moet je een duurtest Prime95 doen (liefst 12 uur of meer). Prime detecteert nl wel fouten in de berekeningen.

[ Voor 32% gewijzigd door Syzzer op 20-10-2003 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik het niet testen door hem op 190 te latyen lopen en mn 2e hd los te koppelen?

Verwijderd

Je kan je cdspelers natuurlijk ook even aan een 2e voeding hangen. Dan kun je de voeding uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... wreemd, ik heb nu de core voltage verhoogt met 5% en hij doet t nu gewoon wel.. hij valt iig niet meer uit oid.

Het volgende punt is echter wel.. Telkens als ik mn pc aanzet of opnieuw opstart staat er iets van "windows registerherstel is gelukt"

waarom komt dat elke keer? iemand enig idee..

Verwijderd

systeem herstel uitzetten en je krijgt het bericht niet meer.
Misschien komt het door een gare windows, probeer eens een reinstal

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu maar max tot 190(x11,5)= 2185Ghz gaan.. bij hoger krijgt ie blue screens,
hoe kan ik nu het beste doorgaan met overclocken? als ik mn multiplier naar 11 zet zou dat dus betekenen dat ie iig tot 2185/11= 198.63 moet gaan of is dat niet zo?
of juist omhoog gaan? 2185/12= 182 wat is beter..?

enig advies kan ik wel waarderen :)

gr. wes

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 09:42 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
als de bottleneck alles behalve je cpu zou zijn, kan je beter de fsb verlagen of houden tot ie stabiel loopt, en dan je mp gaan verhogen dmv de pin mod, dat is zo simpel ik draai me barton zelf op een mp van 16 *D beetje voltage verhogen zou ook helpen...
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 17:53:
systeem herstel uitzetten en je krijgt het bericht niet meer.
Misschien komt het door een gare windows, probeer eens een reinstal
die melding kreeg ik ook welleens terwijl bij mij gewoon systeem herstel uit stond, meestal komt dit als je een crash gehad hebt ofzo, dan is ie wat data kwijt wat in het geheugen stond en zijn er wat bestandjes door/in de war :)

[ Voor 49% gewijzigd door Mister_X op 21-10-2003 10:08 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het zou kunnen komen doordat je een gare windows install hebt zoals hierboven ook al vermeld maar het zou ook kunne zijn dat je Harddisk het niet meer trekt die hogere FSB.. Dan zit je dus net over je max heen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1