Heeft iemand een Asus i-Panel Deluxe ?

Pagina: 1
Acties:

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 20:23
Is er iemand die een Asus i-Panel Deluxe heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www3.alternate.nl/prodpic/450x450/g/gzza09.jpg

Wat zijn je bevindingen hierover?
Ik heb een Asus P4S8X moederbord. Is dit compatible met alle Asus moederborden?

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:27

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik heb die wat op de foto staat. Ik weet niet zeker of dat wel de deluxe is. Dacht dat deze nog audioaansluitingen had.

Ik ben er iig zeer tevreden over. Het werkt perfect als ik em niet op refreshen(iedere seconde) zet.

Ik heb nu de asus a7n8x deluxe, maar vind geen aansluiting voor een i-panel. weet iemand of het mogelijk is om die erop aan te sluiten?

• om3ega
Is het mogelijk om zelf ook text bijvoorbeeld van Winamp op het display te zetten?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is dit compatible met alle Asus moederborden?
Alleen diegenen met een iPanel aansluiting. Kijk op het mobo of in het handboekje :)
om3ega schreef op 20 October 2003 @ 08:56:
Is het mogelijk om zelf ook text bijvoorbeeld van Winamp op het display te zetten?
:D nee :+ Kijk eens in Casemodding & Elektronica hoe je een LCD'je moet maken dat je via COM/LPT kan besturen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door BalusC op 20-10-2003 08:58 ]

Verwijderd

Voor de Asus a7n8x / asus a7n8x deluxe / asus a7n8x-x is hij in ieder geval NIET geschikt (een hele hoop moderne moederborden trouwens niet).

Deze Asus moederborden zijn WEL geschikt als ik snel effe kijk:
A7A133 , A7A266 , A7A266-E , A7M266 , A7M266-D , A7S-VM , A7S333 , A7V266 , A7V266-E , A7V266-EX , A7V333 , P4B , P4B266-E , P4B533 , P4B533-E , P4S133 , P4S333 , P4S333-C , P4S333-M , P4S533 , P4S533-E , P4T-CM , P4T533 , P4T533-C , TUEG-VM , TUEP2-M , TUSI-M , TUSL2 , TUSL2-C , TUSL2-M , TUV4X , TUWE-M.

• om3ega
Hmm, dan moet ik toch echt even kijken wat mijn MB doet (P4S8X) .. Ben ook wel benieuwd hoe die aansluiting er uit ziet eigenlijk :)

De prijs bij Alternate (€25) is wel aardig gezakt :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ben ook wel benieuwd hoe die aansluiting er uit ziet eigenlijk
Als het niet in de handleiding staat beschreven als een der connectors, dan heb je simpelweg geen iPanel aansluiting :)

• om3ega
Ik heb net even de handleiding gedownload maar er zit (helaas) geen aansluiting op mijn moederbord voor dit apparaatje ;( ..

Bedankt voor de reacties...

Verwijderd

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4S8X > geen iPanel, alleen Intel superset Apanel connector (Audio frontpaneel aansluiting)...

Voorbeeld van een mobo die het wel heeft (zie het rijtje bij Onboard I/O): http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4S533-E&langs=01

Het lijstje had ik trouwens gevonden met Asus.com > search > "ipanel" O-)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 10:40 ]

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb er een op mn asus a7v333 maar dat ding werkt echt bagger nouwlijks iets op in te stellen en als ik instel dat de gegevens elke minuut moeten worden geupdate hangt mn pc eventje elke minuut dus ik heb er wel een maar ik kan er weinig tot niks mee zonde van je geld dus

kan je beter een digidoc kopen wel wat duurder maar werkt tenminste

[ Voor 12% gewijzigd door stamp op 20-10-2003 10:43 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• om3ega
Ik kan eigenlijk weinig (geen) informatie vinden over wat een Intel superset Apanel connector precies kan. Is dat een betere uitvoering van de Ipanel aansluiting?

Verwijderd

Ipanel was met name gemaakt voor de P3 borden. Het produkt is nooit aangeslagen omdat het geen echte meerwaarde had voor thuis pc gebruik. Destijds was het een beetje hot vanwege de USB connectors aan de voorkant, maarja, weinige gerbuiken USB aan de voorkant en degene die het al willen tegenwoordig nemen een kast die het standaard erin heb zitten. 25 euro in dit geval is duurkoop, reken maar uit waarom ASUS het niet meer ondersteunt op de nieuwe bordjes ;)

• om3ega
:) .. Dat is duidelijk , maar er is blijkbaar een Intel superset Apanel connector voor in de plaats gekomen .. Maar hierover is verdacht weinig informatie te vinden :)

Mijn MB heeft aldus de specs

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1 x COM2 support additional 1 COM port
1 x USB 2.0 support additional 2 USB 2.0 ports
1 x SIR
1 x IEEE 1394 port
1 x S/PDIF
1 x Game port
1 x Smart Card Reader connector
CD/AUX/Modem audio in
CPU/Power/Chassis FAN connectors
20 pin ATX power connector
4 pin ATX 12V Power connector
4 pin EZ Plug (+5V, +12V)
IDE LED connector, power LED connector
Chassis intrusion, SM Bus
Intel superset Apanel connector

Maar het vreemde is dat de Apanel connector niet terug te vinden is in de handleiding.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 23:50
De enige meerwaarde die de Ipanel DeLuxe voor mij heeft is de Infrarood... Verder: Handig voor afstandbediening en PDA. Af en toe even de temperatuur checken kan heel gemakkelijk! en natuurlijk de front usb en com-port die wel handig zijn.
\Maarja die functies kan je ook met andere aparaten bereiken...

Asus biedt vrijwel geen support voor de Ipanel, zie website. Het is gewoon een mislukt 'ding' voor ze!!

Verwijderd

Zal ik het nog een keer herhalen?

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4S8X > geen iPanel, alleen Intel superset Apanel connector (Audio frontpaneel aansluiting)...

Kan overigens ook optioneel zijn, afhankelijk van overige onboard hardware...
Je hebt er dus niets aan als je op zoek bent naar een middel om je systeem te monitoren zonder software...

handleiding Asus p4s8x > pagina 39 / chapter 24: Front panel audio connector. :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Intel-Apanel-frontpanel-audio-connector.gif

Als het monitoren je belangrijkste aankoopsprikkel was om voor een iPanel te gaan dan moet je eens hier: CME LCD Faq kijken. Ook leuk als je een keer niet je temperaturen etc op je kast wilt laten weergeven. :)

DiMacho, die IRDA kun je ook voor <5 euro zelf maken of los kopen via de pricewatch ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 11:49 ]

• om3ega
Duidelijk :) ...
Ik moet mijn geld dus nog even in mijn zak houden en iets verzinnen wat wel nuttig is :)
Bedankt iedereen ..

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 23:50
@ euss.... I know ;)

Maar ik gebruik hem ook voor de usb en comport (gsmdata!) En af en toe de temps bekijken.

Maar dit is een beetje oftopic :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier 2 van die Asus I-Panel deluxe liggen want die deden het niet lekker op mijn Asus TUSI-M mb en mijn TUEP2-M. Ik heb daarvoor maar een Nexus Deluxe Panel gekocht. Dat vond ik veel gaver eruit zien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1