Computer crashed bij BIOS

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 15:01
Ik heb de search gebruikt en de FAQ gelezen maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden voor mijn probleem.

Gisteren had ik dat mijn toetsenbord ineens uitviel. Het een een M$ toetsenbordje op mijn USB poort. Ff eruit en weer erin en hij deed het weer (weet niet of dit ergens wat mee te maken heeft?)

Bij normale dingetjes (DVD'tje lezen) crashte mijn computer en was ik genoodzaakt het zooitje te resetten.
Toen ik mijn computer resette, deed mijn eerste schijf het niet. Ik even mijn kast opengemaakt, ergens een splittertje tussenvandaan gerukt, en hij startte weer windows normaal op. Maar nu bleek mijn 2e schijf (op dezelfde IDE kabel en stroomkabel) het niet te doen. Ik dus weer de computer uitgezet om te kijken wat ik eraan kon doen. Ik heb even alles losgekoppeld, meteen maar ff de kabels opnieuw wat netter ingedeeld, en alles schoongemaakt (was een beetje stoffig).

Daarna weer de computer aangezet nadat ik alles nog 10x heb gecheckt of het wel goed zat. Maar nu crashed mijn computer al op het scherm waar ik normaal naar mijn bios kan gaan (del). Als ik snel ben kan ik nog in mijn bios komen, maar dan crashed ie gewoon daar wel in. Ik heb al geprobeerd om al mijn kaarten eruit te halen behalve mijn videokaart, en mijn cd-rom spelers en schijven lost te maken (stroom en IDE). Maar hij blijft crashen.

Het enige wat ik denk wat het kan zijn is mijn MoBo die ik pas heb gekocht (A7V600) of misschien mijn voeding (te weinig watt?? Hij is 340watt)

Nog iets wat mij opgevallen is: mijn dvd speler en brander die op dezelfde IDE kabel zitten gaan niet open en dicht, terwijl mijn SCSI Cd-Rom speler dit wel doet, en mijn HDD led blijft branden (kheb deze al nagekeken, en hij zit toch echt gewoon goed aangesloten).
Het moederbord geeft geen vreemde pieptonen oid duidend op een fout.

Hier nog de specs:
Chieftec 340watt voeding
Asus A7V600
Athlon XP 2100+
512 MB DDR PC2700 (1 reep)
Asus GF 4 Ti4400

Wat ook los is geweest maar hielp niet:
Plextor 40x SCSI CD-Rom Speler
Asus 8x DVD
Nec ND-1300a DVD fikker
Maxtor Diamondmax 60 30gb UDMA100
IBM Dekstar 60gb UDMA100
Fancontroller
- SCSI kaart
- Soundblaster Audigy
- Pinaccle tv kaartje

Ik weet nu gewoon echt niet meer waar dit aan zou kunnen liggen,
vandaar ook dat ik het maar hier heb gepost (als dit het verkeerde topic is, mijn excuses...)

[ Voor 1% gewijzigd door BoNeZ99 op 20-10-2003 08:42 . Reden: typo's ]

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Asus :P

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

En hoe denk je dat anderen over jouw post denken? Beetje onzinnig he ;). Voortaan ff nadenken voordat je post dus.

Aan de topicstarter: Neem deze helemaal door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en post de resultaten hiervan. Overigens hoort dit in PMG, niet in OH :)

LinkedIn
Instagram

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:11

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Lekker nuttige post... 8)7

Maarehm, ik weet niet wat "pas" is bij jou, maar ik denk dan aan een paar dagen dat je je nieuwe mobo hebt. Ik zou zeggen: probeer je oude mobo dr weer es in... [windows gaat waarschijnlijk flippen, maar 't bios moet je toch in kunnen komen, weet je dat het aan het mobo ligt :) ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

De TS geeft aan dat de cd-roms wat raar doen. Je hebt al geprobeerd alles eruit te halen behalve je video-kaart, maar waarom dan niet die cd-romspelers? Die zijn ook overbodig, en wellicht wel de oorzaak van je probleem. Open en dicht heeft immers enkel te maken met spanning, niet met je mobo o.i.d. Haal dus echt AL HET OVERBODIGE eruit en probeer het dan weer eens. Check dan je geheugen/video-kaart. Daarna het moeilijker te vervangen cpu/mobo pas. Het lijkt mij zonde je tijd te gaan steken in het omzetten van je mobo terwijl je nog niet eens hebt gekeken of het niet aan je geheugen ligt.

ps: Kan je verder aangeven op welk moment hij crashed? Is dat altijd op 'hetzelfde' moment, en wat heeft hij dan al aangegeven op het scherm, wat nog 'net' niet?

Succes verderzz!

• BoNeZ99
ReemF: Ik zal nog even de FAQ goed doornemen en zal de
resultaten posten.

Scatman II: Pas is ong. 2 weken. Oude Mobo kan er niet in,
want die is helaas overleden. Vandaar ook het nieuwe mobo.

liefbeertje: Ik heb al het overbodige al losgehad, incl.
cd-rom spelers e.d. Alleen nog maar mijn mobo, videokaart,
proc en geheugen.
Het probleem is dus dat ik alleen maar mijn videokaart kan testen.
Die is de enige die ik in een nader computer kan dumpen, want de proc
en geheugen werken niet zo fijn op een K62'tje :P.
Eb hij crashed dus voor alle duidelijkheid bij het scerm waar je normaal
op DEL kan drukken om naar het bios te gaan.
Soms kan ik nog op DEL drukken en kom ik in het BIOS, maar hij crashed
dan alsnog (tobo doet niks meer etc.).

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 23:01

erwinb

Probeert iets secure te doen

Zit er niet zo'n jumpertje op om terug te gaan naar de factory defaults?
Dit kan het probleem wel eens oplossen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je onlangs soms een BIOS upgrade gedaan? Heb je het BIOS al eens gereset?

en vergeet aub voortaan die ENTERS half in een zin, dit is niet prettig om te lezen

ARME AOW’er

• BoNeZ99
Nee, geen upgrade gedaan, maar kga zo een reset proberen. Als dat niet werkt heb ik nog wel wat ideetjes uit de faq gehaald wat ik nog kan proberen (andere videokaart, en voeding nog ff in andere computer proberen, je weet het nooit).

Okay, andere videokaart erin, en hij loopt nu nog steeds (welliswaar zonder andere spullen nog maargoed) Ik ga er dus vanuit dat mijn videokaart gewoon brak is. Gelukkig zit er nog garantie op dus zal het verder geen problemen moeten geven. In ieder geval bedankt voor jullie hulp. Hopelijk kom ik verder geen problemen tegen :P.

[ Voor 42% gewijzigd door BoNeZ99 op 20-10-2003 10:07 . Reden: Oplossing? ]

Pagina: 1