Toon posts:

[Excel] Creatief sorteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt:

code:
1
2
3
4
   A  B   C         D
1  7  34  A1*B1 
2  3  56            A2*B2
3  2  46  A1*B1

Enzovoorts, ongeveer 1600 keer. Die regels wit, die moeten weg. In een andere kolom is nog handiger. Hoe pak je het aan, dat Excel E1=C1 doet, en dan E2=C3, enzovoort. Met creatief copy/pasten kom ik er niet uit.

Verwijderd

Elguapo, het is me een raadsel wat jij bedoelt. Misschien kun je het nog een keer wat uitgebreider uitleggen

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je E1=C1, E2=D2, E3=C3 bedoelt, zet je in E1 "=IF(C1=0;D1;C1)".

Als je de regels waarin de cel in kolom C leeg is wilt verwijderen heb je een DataFilter nodig.

En anders moet je het idd nog maar een keertje uitleggen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Rataplan op 20-10-2003 12:52 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Data in Excel staat als volgt:
code:
1
2
3
4
5
   A  B   C         D
1  7  34  A1*B1 
2  3  56            A2*B2
3  2  46  A1*B1
4  9  66            A2*B2

De data uit kolom C en D moet netjes onder elkaar komen, ipv met steeds een lege cel ertussen. En het moet ook nog zo dat het een verwijzing is, ipv alleen data. Ander was het met PasteSpecial -> Values vrij rap gelukt.

Nu ik er zo over nadenk zoek ik dus eigenlijk iets wat in kolom E en F een verwijzing zet:
code:
1
2
3
4
   E   F
1 =C1 =B2
2 =C3 =B4 
3 =C5 =B6

Etc.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op regel 1 dus =C1 en =B2 tikken, en naar beneden kopieren. Dan krijg je de data steeds op 1 regel, en daarna een blanco regel. DataFilter om de lege rijen te verbergen, kolom B en C hiden, klaar.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

EAls je het zo wilt hebben, dan selecteer je de 3 records onder elkaar en dan dubbelklik je op het Selectie kruisje.
Pagina: 1