Beste GOT-ers,
Ik heb sinds kort Winroute Firewall 5.1.2 Geïnstalleerd en alles werkt perfect naar wens, behalve de DHCP server ervan. Deze wil maar niet lukken!!
Dit is alleen met "Winroute Firewall", met "Winroute Pro" werkt DHCP perfect!!
Als ik de clients een vaste IP geeft dan werkt alles goed. Maar zodra ik DHCP aanzet, krijgen de clients geen IP-adres van de server.
wat ik heb gedaan:

Het ligt zeker niet aan mijn netwerk want met ICS of Winroute Pro werkt alles perfect (ook DHCP server).
Zijn hier mensen die ook Winroute Firewall 5 (5.1.2) gebruiken met DHCP?
Zoja, werkt DHCP bij jullie? en hoe hebben jullie het ingesteld?
ik heb een sterk vermoeden dat het een DHCP "bug" is van Winroute Firewall 5.1.2 (en 5.1.3 ook). Kunnen jullie dit verifiëren?
Met Google is er niks over te vinden. Behalve dat DHCP met UDP port 67-68 werkt en dat deze niet dicht gegooid mogen worden ivm DHCP "broadcast".
In mijn geval staat alle interne communicaties (Local Traffic) open:

alvast bedankt jongens....
Ik heb sinds kort Winroute Firewall 5.1.2 Geïnstalleerd en alles werkt perfect naar wens, behalve de DHCP server ervan. Deze wil maar niet lukken!!
Dit is alleen met "Winroute Firewall", met "Winroute Pro" werkt DHCP perfect!!
Als ik de clients een vaste IP geeft dan werkt alles goed. Maar zodra ik DHCP aanzet, krijgen de clients geen IP-adres van de server.
wat ik heb gedaan:

Het ligt zeker niet aan mijn netwerk want met ICS of Winroute Pro werkt alles perfect (ook DHCP server).
Zijn hier mensen die ook Winroute Firewall 5 (5.1.2) gebruiken met DHCP?
Zoja, werkt DHCP bij jullie? en hoe hebben jullie het ingesteld?
ik heb een sterk vermoeden dat het een DHCP "bug" is van Winroute Firewall 5.1.2 (en 5.1.3 ook). Kunnen jullie dit verifiëren?
Met Google is er niks over te vinden. Behalve dat DHCP met UDP port 67-68 werkt en dat deze niet dicht gegooid mogen worden ivm DHCP "broadcast".
In mijn geval staat alle interne communicaties (Local Traffic) open:

alvast bedankt jongens....