Toon posts:

[vb.net] keypress altijd opvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje lopen zoeken naar de functie waarmee ik in heel Windows de keypress kan opvangen.

Als het programmatje draait, en er word ergens in een ander programma op bijvoorbeeld F10 gedrukt, dat MOET dat langs het programmatje komen, die kijkt dan of het de juiste toets is, zo ja, voer functie uit. En als hij klaar is, ook weer doorsturen. Dus eigenlijk een soort van apparaat tussen het toetsenbord en Windows.

Weet iemand iets waarmee ik kan gaan experimenteren, of kan iemand me een tip/idee geven. Alvast bedankt.

Verwijderd

Je zou kunnen gaan experimenteren met GetAsyncKeyState, misschien niet de mooiste oplossing, maar het werkt wel.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mischien kan je iets met direct input doen. Deze heeft onder andere mogenlijkheden om exclusief naar het toetsenbord te luisteren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 15:40
Kijk eens naar de resultaten van deze zoekopdracht

Edit: deze link lijkt er meer op
edit:
Ik moet topic headers wat beter lezen :o

[ Voor 53% gewijzigd door Surehand op 20-10-2003 11:42 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Surehand schreef op 20 October 2003 @ 11:31:
Kijk eens naar de resultaten van deze zoekopdracht

Edit: deze link lijkt er meer op
edit:
Ik moet topic headers wat beter lezen :o
Dat is dus alleen maar voor de message's die voor jouw window bedoelt zijn. Het is de bedoeling van de topic starter om alle messages op te vangen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 15:40
Je hebt helemaal gelijk. Is dan de enige oplossing voor het afvangen van alle messages het gebruiken van de Win32 API?

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Gebruik van system hooks:
http://www.desaware.com/WindowsHooksL3.htm
http://www.mentalis.org/apilist/SetWindowsHookEx.shtml
Als het je lukt, post dan de code even? :)

loading...

• PKP B-Man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2023
RegisterHotKey misschien?
The RegisterHotKey function defines a system-wide hot key.
Pagina: 1