Toon posts:

[Flatbedscanners] Lijnen scannen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn Agfa Snapscan 1212u vervangen door een Canon Canoscan n1240u, puur voor de ruimtewinst, hij past nu netjes in het kastje onder mijn buro. Wat me nu opviel was, dat als ik een, met een (niet-color) laserjet geprinte, nota scande, waar alleen zwarte tekst en lijnen opstaan, en ik laat de bron, ging eigenlijk per ongeluk, op kleurenfoto staan, dat die Canon er een vrij wazige lijn met zo'n beetje alle kleuren van de regenboog van maakt, terwijl die ouwe Agfa er een iets fijner lijntje, met hooguit wat grijstinten van maakt.

Is het de manier van scannen? Die Agfa gebruikt namelijk zo'n lamp, die Canon van die leds. Opzich kwam die Canon wel goed uit de tests op 't internet, maar dit vind ik toch wat tegenvallen. Hij zou net zo fijn moeten kunnen scannen.
Voor allebei de scanners heb ik dezelfde resolutie gebruikt, 300 dpi en, als test, allebei op kleurenfoto laten staan. Bij hogere resoluties en dan als instelling zwart/wit werden die lijnen op de Canon niet eens geheel weergegeven. En die lijnen bestaan dus absoluut alleen maar uit zwart want het printje komt uit een monochromo laserjet.

Toch maar gaan voor een andere, normale, lampscanner?
Als ie lijnen weglaat of slecht scant, is dat misschien ook niet zo goed voor m'n foto's, alhoewel het daar misschien minder snel opvalt, misschien alleen als je het gaat vergroten.

Trouwens, net stonden allebei de scanners aangesloten en toen sloeg die Canon op tilt, stond ie de hele tijd te branden, heel snel geknipper van de 3 kleuren, reageerde nergens meer op, wel irri om in te kijken trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 23:56 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 18:47
Sorry, foutje

[ Voor 200% gewijzigd door Dancing_Animal op 20-10-2003 19:28 ]