Toon posts:

Toshiba 1.8 inch HD in PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Probleemstelling: superplat notebook met XP met alleen HD ingebouwd start niet meer op (XProbleem) en de data op schijf is zeer waardevol.
Om een lang verhaal kort te maken: is het mogelijk om met een 'standaard' 25to35 kitje een 1.8 inch Toshiba laptop HD in een PC in te bouwen en zo de NTFS schijf te benaderen vanuit Win2k?

Alvast bedankt,

Grumblz

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ja. Gewoon een IDE convertertje erop en aansluiten maar :)

[ Voor 91% gewijzigd door Microkid op 19-10-2003 23:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de aansluiting gewoon hetzelfde is (en ik vermoed niet dat deze afwijkt) dan is er niets aan de hand lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Duh standaard IDE.... :P

Dat is het dus juist: de aansluiting is niet standaard 2.5" laptop IDE aansluiting zoals je kan zien op hun website (MK2003GAH HDD) maar lijkt eerder op een SanDisk aansluiting.
Helaas is het schijfje beduidend dikker en breder is dan een SanDiskje van een paar honderd Megjes, dus in een card-reader proppen zal niet lukken :X

Afbeeldingslocatie: http://sdd.toshiba.com/CDA/localcache/8200000006dd0000004d0000000100000000.jpg

Anyone??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 14:48 . Reden: Picje toegevoegd (?) ]

Verwijderd

Cardreader modden? Toshiba om hulp vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste ben ik mee bezig (ben benieuwd hoelang dat gaat duren)

En dat eerste... ik wil niet weten wat er met je HD gebeurd als je bijv. voeding en data-uit verwisselt.... 8)7

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er is een speciale desktop kit te krijgen volgens de FAQ van Toshiba:

Q: Is it possible to install my 2.5" Toshiba Hard Drive into my desktop or tower system?

A: Yes, by using a HDD mounting kit, you can install a Toshiba 2.5" drive into your desktop or tower system. Contact your local computer supplier for kit availability.

Volgens andere bronnen op Internet zou de drive gewoon in een PCMCIA slot te proppen zijn, of in een CF aansluiting.

En dit is de connector:
http://www.ddkconnectors.com/mcdd50.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 20-10-2003 22:57 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:46

DDX

Microkid schreef op 20 October 2003 @ 22:55:
Er is een speciale desktop kit te krijgen volgens de FAQ van Toshiba:

Q: Is it possible to install my 2.5" Toshiba Hard Drive into my desktop or tower system?
gaat hier om een 1.8"

edit:

de link die je geeft is trouwens wel voor de 1.8->2.5
en daarna dus stnd manier van 2.5" hd's

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 20-10-2003 23:04 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

zijn ook connector converters voor.. gebruik die om schijffies te ghosten van laptops:D
gewoon ff raf bellen in amsterdam kunnen ze bestellen

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:11

Metten

ik hou het graag simpel

die toshiba 1,8" schijfjes zijn toch gewoon PCMCIA kaarten :? Type 3 dan wel volgens mij...
Ik weet iig dat Apple dit soort schijfies in de iPods gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord van de aardige Toshiba helpdesk (0800-nummer èn je wordt teruggebeld):
* converters kennen we niet echt voor die 1.8" schijfjes
* gebruik Norton Ghost om data veilig te stellen en installeer hem van scratch

Goed, Ghost stopt na ~800Mb met de melding "Read sector failure" dus dat is ook niet echt een optie blijkbaar |:(
Lijkt me dan dus toch wel een zaakje voor de garantie, want dit is volgens mij meer dan een XP sofware probleempje. Dit betekent wel dat ik de data kwijt ben ;(

Niettemin bedankt voor de tips!
Pagina: 1